Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Full Self driving voor de helft van de prijs

This site may earn commission on affiliate links.
Ik nu ook telefonisch bevestigd gekregen:
Levering van Model 3 op 8 maart, ik had geen EAP besteld. Ik krijg gratis basic AP, maar om FSD aan te schaffen zal het normale bedrag van 7400euro gelden... Dit ga ik nog even niet doen. Helaas, dagen lang verwarring en conflicterende informatie. Ik heb namelijk basic AP 'gratis gekregen' en daarom krijg ik geen 50% korting op FSD :-/
 
  • Informative
Reactions: Basvdpoel
Ik nu ook telefonisch bevestigd gekregen:
Levering van Model 3 op 8 maart, ik had geen EAP besteld. Ik krijg gratis basic AP, maar om FSD aan te schaffen zal het normale bedrag van 7400euro gelden... Dit ga ik nog even niet doen. Helaas, dagen lang verwarring en conflicterende informatie. Ik heb namelijk basic AP 'gratis gekregen' en daarom krijg ik geen 50% korting op FSD :-/

Bedankt voor het uitzoeken!
 
Zojuist SEC Rotterdam gesproken, Volgens dame van verkoop krijg ik FSD omdat ik bij levering op 25 feb reeds EAP had.
Ik ben benieuwd of het klopt, dat zou fantastisch zijn voor je natuurlijk. Ik heb vandaag mijn e-mail van het Delivery team nu bij de sales in Rotterdam neergelegd met het verzoek uit te zoeken wat nu de waarheid is (AP gratis vs korting) - en me natuurlijk in ieder geval snel Autopilot te bezorgen ;). Ik zal een update geven zodra ik wat meer te weten kom over de 'voor 1 maart'-ers.
 
Ik heb zojuist toch voor EUR 2100 (inc btw) de FSD gekocht voor mijn S100D. Ik heb een tijdje getwijfeld of ik niet toch Vaporware aan het kopen zou zijn, maarja, dat is een gok.

Op de Tesla website staat dat later dit jaar automatisch herkennen van verkeerslichten er aan komt, wisselen van baan en ook rijden in de stad.

Het is uiteraard eerst zien, dan geloven, maar het prijsverschil met wat het later wordt is zo groot dat ik de gok nu maar genomen heb.
 
Ik ben benieuwd of het klopt, dat zou fantastisch zijn voor je natuurlijk. Ik heb vandaag mijn e-mail van het Delivery team nu bij de sales in Rotterdam neergelegd met het verzoek uit te zoeken wat nu de waarheid is (AP gratis vs korting) - en me natuurlijk in ieder geval snel Autopilot te bezorgen ;). Ik zal een update geven zodra ik wat meer te weten kom over de 'voor 1 maart'-ers.

Dank je. Ik hoor ik bij "voor 1 maart'-ers" en krijg van delivery en sales tegenstrijdige info.... Ben benieuwd,
 
  • Like
Reactions: Michel3
In België zijn ze er nog niet uit: volgens Service team is er "een globale storing" waardoor de FSD niet kan besteld worden. Toen ik melde dat het enkel voor Model 3 was sprak ze dat tegen en zei ze dat er nog modellen waren waarvoor dit niet werkte. Kan iemand dit bevestigen?

Kan Nederland niet praten met België? Is de telefoonlijn misschien te lang?
 
Wat mij enorm irriteert: bij bestelling in december 2018 kon ik NERGENS de FSD optie aanduiden in de configurator. Ze verplichtte me zowaar om het aan hoger bedrag na te bestellen. En nu het aan korting te verkrijgen is lukt het ook niet!
 
Als je naar de verwarrende blogpost van 1 maart kijkt, klopt het dan volgens jullie dat ik geen recht heb op 50% FSD als ik al gratis basic AP heb gekregen? Ik heb dus mijn Model 3 voor 1 maart besteld zonder EAP, maar na 1 maart is er geleverd. Zo ja, dan laat ik het hier gewoon bij.
 
Als ik het goed bekijk ben je nu duurder uit dan in de oude situatie als je het oude EAP pakket wil hebben:

Oud: EAP na levering tijdens testperiode € 5800,-
Nieuw: AP gratis, maar € 7.400,- voor FSD (dat je nu moet hebben voor lane-change, summon en autopark)

Weet niet of ik dan echt blij moet zijn met die gratis autopilot...
Hopelijk komt er later toch nog een proefperiode voor de FSD met een gereduceerde aankoopprijs, want € 7.400 vind ik toch eigenlijk te gortig, tenzij blijkt dat ik vanaf eind dit jaar voor dat bedrag van deur tot deur gereden kan worden terwijl ik nog even kan uitslapen... :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
Goed nieuws voor degenen die FSD hebben aangeschaft, in de recente update 2019.5.16 die ik begin van deze week kreeg (na zaterdag FSD aangeschaft te hebben) merk ik grote verschillen op in Autopilot. Zo haalt AP niet meer rechts in bij hogere snelheden!

Hieronder even een fragment van mijn rit vanmorgen. Wat je ziet:
  • Ik rijd 100 en een andere auto haalt me in
  • Die auto remt vervolgens
  • Mijn MX remt ook, terwijl daar qua voorganger nog geen reden voor is (afstand ingesteld op 2)
  • Snelheid komt onder 75/70 en plots haalt mijn MX wél in (mijn vermoeden: dit ziet 'ie als file en dan mag inhalen wel ofc).
Gezien in de US rechts inhalen toegestaan is (hold your lane) lijkt dit me een duidelijk signaal dat FSD eraan komt op de EU markt!

Filmpje: Dropbox - Video 15-03-19 09 52 46.mp4

Ps. ik heb het filmpje eventueel in betere kwaliteit, maar dat kost me meer moeite ;-)
 
Dit heeft m.i. niets met FSD te maken, maar gewoon voldoen aan lokale regelgeving. Er is nog geen enkele aanwijzing dat FSD eraan komt, behalve dat Elon dit (wederom) weer eens heeft beloofd.

Ik vraag mij af of een aantal lezers hier weet wat er komt kijken bij FSD. Gezien de vooruitgang de afgelopen jaren is FSD echt nog wel wat verder weg dan eind dit jaar. De tijdelijke verlaging van FSD, inclusief de aankondiging dat het eind dit jaar beschikbaar zal zijn, vind ik dan ook een ordinaire truc om berijders het geld uit de zakken te kloppen.

Als Tesla de phantom brakes (die bij mijn 2019.4 versie juist zijn verergerd), automatische ruitenwissers, snelheidsbordenherkenning, ... niet fatsoenlijk voor elkaar krijgt, dan geloof ik nog niet zo in hun capaciteiten om FSD te betrouwbaar op de weg te zetten. Het zou Tesla sieren om dit soort zaken niet aan te bieden, tot het moment dat het daadwerkelijk beschikbaar is.

Op dit forum heeft men de mond vol over de werkwijze van de grote gevestigde merken, maar Tesla vind ik echt een graadje erger. Het is een fijne auto om te rijden, maar alles er omheen vind ik dramatisch.
 
Dit heeft m.i. niets met FSD te maken, maar gewoon voldoen aan lokale regelgeving. Er is nog geen enkele aanwijzing dat FSD eraan komt, behalve dat Elon dit (wederom) weer eens heeft beloofd.

Ik vraag mij af of een aantal lezers hier weet wat er komt kijken bij FSD. Gezien de vooruitgang de afgelopen jaren is FSD echt nog wel wat verder weg dan eind dit jaar. De tijdelijke verlaging van FSD, inclusief de aankondiging dat het eind dit jaar beschikbaar zal zijn, vind ik dan ook een ordinaire truc om berijders het geld uit de zakken te kloppen.

Als Tesla de phantom brakes (die bij mijn 2019.4 versie juist zijn verergerd), automatische ruitenwissers, snelheidsbordenherkenning, ... niet fatsoenlijk voor elkaar krijgt, dan geloof ik nog niet zo in hun capaciteiten om FSD te betrouwbaar op de weg te zetten. Het zou Tesla sieren om dit soort zaken niet aan te bieden, tot het moment dat het daadwerkelijk beschikbaar is.

Op dit forum heeft men de mond vol over de werkwijze van de grote gevestigde merken, maar Tesla vind ik echt een graadje erger. Het is een fijne auto om te rijden, maar alles er omheen vind ik dramatisch.
Klopt, het is een grote gok. En ik zal met exact de zelfde afwegingen. Maar ik geef Tesla nog het voordeel van de twijfel, maar ze moeten nu écht wel eens gaan leveren.

De huidige software heeft inderdaad nog geen FSD features.