Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Wat heb jij in deze situatie aan meer grip? ;)

Voor hard rechtuit is grip ook best handig ;)

@DutchTM3 Maar meer grip (en of dat waar is weet ik niet eens zeker) is niet de hoofdreden.
De M3 heeft best een dikke kont en ik vind een brede band daar beter bij passen, qua looks. Daarnaast dus meer concave bij een bredere velg.
En ik kijk regelmatig naar mijn eigen auto dus niet alleen mensen die achter mij rijden zien ze. ;)
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
Een paar pagina's terug zag ik deze link:

How Much Should You Charge Your Tesla Overnight To Keep Your Battery Healthy & Software Sane? | CleanTechnica

Ik heb steeds tot 80% opgeladen dus ik vermoed dat het daarmee te maken heeft. Komende weken maar ff tot 90% laden.

Ondertussen eens leeggereden en daarna volledig opgeladen tot 100%. Hij geeft nu bij 100% 490 km dus al een aardige verbetering tov 475. Ik had al een aantal keer eerder tot ~3% leeggereden maar daarna steeds maar vol tot ~80%. Dat kalibreren werkte hier dus pas na het tot 100% laden komende vanaf 3%.
 
  • Informative
Reactions: DeHakkelaar
Ik mag me vergissen, maar ik dacht dat weerstand werd bepaald door het product van de wrijvingscoëfficiënt, het oppervlakte en de uitgeoefende druk (lees: gewicht per oppervlakte). Bij een verdubbeling van het oppervlakte halveert de druk en zou het gevolg voor dat product eigenlijk 0 moeten zijn. Totdat inderdaad de druk (gewicht per oppervlakte) zo laag wordt dat aquaplaning op kan treden en de wrijvingscoëfficiënt ineens een stuk lager wordt.

Wat mis ik dan toch?
ja mee eens. Minder vervorming is volgens mij het voordeel bij bredere banden. En bij race auto's met meer downforce helpt bredere band ook.
 
Moet zeggen dat ik toch onder de indruk ben van het gemiddelde verbruik van de Long range RWD aerowheels. Net geen 500 km met een volle batterij. Hierbij natuurlijk de nodige 0-100 sprintjes en het bijhorende sportieve rijgedrag als je voor de eerste keer je Tesla showt aan vrienden en familie:).
 

Attachments

  • IMG_20190519_184217.jpg
    IMG_20190519_184217.jpg
    199.4 KB · Views: 137
  • IMG_20190519_184217.jpg
    IMG_20190519_184217.jpg
    199.4 KB · Views: 72
Op het linker scherm onder de auto. Even swipen naar links en dan kan je ook nog naar boven en naar beneden swipen voor de diverse tellers.

Dat weet ik, Merci

Maar naast mijn totaal km’s staat er 194wh/km

Op de grafiek gemiddeld 150 wh/km

En vb. Op vandaag sedert deze morgen 131 km gereden met 164 wh/km

Verbruik zelf maakt me niet uit maar vroeg me af welk het realistische is

Gisteren. 45 km gereden met 154wh/km
 
Dat weet ik, Merci

Maar naast mijn totaal km’s staat er 194wh/km

Op de grafiek gemiddeld 150 wh/km

En vb. Op vandaag sedert deze morgen 131 km gereden met 164 wh/km

Verbruik zelf maakt me niet uit maar vroeg me af welk het realistische is

Gisteren. 45 km gereden met 154wh/km

Ze zijn allemaal gemeten over andere afstanden maar allemaal stuk voor stuk realistisch.
Of ik begrijp je vraag niet zo goed.
 
Meest bijzondere vind ik dat de Tesla in de winter zuiniger is. Nou is dat niet mijn bevinding eerlijk gezegd. Al is wind (ook zijwind) en zeker regen meer van invloed dan temperatuur op lange stukken.
Winterbanden is dat, desalniettemin vreemd "zwei Tesla Model X 100D (19 Zoll Winterreifen und 20 Zoll Sommerreifen)", misschien dat het formaat banden zoveel invloed heeft.

nextmove-Verbrauchstest-Model-X-vs-Audi-etron-bei-130-vs-150-kmh.png

Dat is ook apart, schijnbaar is de aerodynamica van de E-tron in zijn totaliteit wel hoger dan die van de model X, maar gebruikt de motor dus toch meer energie

nextmove-Verbrauchstest-Unterschiede-130-vs-150-kmh.png
.
Hier kun je het nog duidelijker zien, veel minder verschil tussen 130km/h en 150km/h dan de andere auto's.


nextmove-Verbrauchstest-Reichweite-bei-150-kmh.png

Wat ik ook niet had verwacht is dat de range van de model S en zelfs de X hoger is dan bij de model 3 op hogere snelheid.


Hier de Engelse versie trouwens:
Autobahn test: Audi e-tron against the rest of the EV world - Elektroautos mieten
 
Zo, heb hem nu ruim 1 week en ben zeer content met de M3P!
Toch wel flink wat sprintjes en proefritjes. Veel wind de afgelopen week ook. Paar keer snelweg en een rustige filetrip
1582 km en 188 Wh/km. Had gister zelfs 150 km en 143 Wh/km gemiddeld.
90% geeft 448-449 typical range. 80% geeft 404 km
'T is een superauto. Zodanig dat ik ipv mijn Range Rover Sport de BMW m140i ga verkopen. Ik ga daar simpelweg niet meer mee rijden. Zo goed vind ik de M3P;)