Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Goede service ervaringen

Xfrank

Well-Known Member
Jun 16, 2012
10,652
13,403
Waasmunster, Belgium
Afgelopen vrijdag middag vertrokken we met de model S op familie weekend naar de Ardennen. Mijn schoonzoon zou met de Model 3 's avonds achterna komen.
Een paar weken geleden had ik een paar keer een probleem met de model S. Toen ik volledig stopte aan de stoplichten gingen de PRND indicatoren in het rood staan en moest ik de auto weer in D zetten om te kunnen vertrekken. Ook had ik een paar keer last met de parkeerrem. Deze wou dan niet lossen of optrekken. Met een paar tikjes op de remklauw was dit weer opgelost. Die paar voorvallen waren ondertussen uit mijn gedachten gegaan. vrijdagmorgen toen ik de auto begon in te laden kwam de deurhendel van de passagierskant niet meer naar buiten (al twee andere zijn ondertussen vervangen).

Uiteindelijk vertrokken we naar de Ardennen. In Bornem, op de N16 begonnen de problemen. Aan één van de stoplichten viel de auto weer uit. Ik kreeg hem vrijwel onmiddellijk weer in D, maar aan de volgende lichten hadden we weer prijs. nu ging het al iets moeilijker om hem weer in D te krijgen. zolang de auto in beweging bleef was er geen probleem , maar ik mocht niet volledig stil staan. Toen we aan de laatste lichten stopten, net voor de oprit van de A12. Was het helemaal gedaan. "STARSHIP" was geland. iedereen claxonneren en in een boogje om ons heen. Ha ja, ik moest ook nog even vermelden dat er ook nog een huilende peuter van 2 jaar achterin de auto zat. Na een 5 tal minuten proberen en diverse kleuren van lichten zien voorbij komen, kreeg ik hem plots weer in D. onmiddellijk rechtsaf gegaan en de naastgelegen carpoolparking opgereden. De auto zodanig gepositioneerd dat hij kon getakeld worden. Ondertussen was mijn dochter met haar echtgenoot aan het bellen (Tesla Ranger) hij kon vrijwel onmiddellijk inloggen in de auto en de foutmeldingen zien. Een fase van de drive unit werkte niet meer. De drive unit dreigde stuk te gaan. Ondertussen leek de auto weer normaal te doen en na intern overleg besloot ik om het risico te nemen om weer naar huis te proberen te rijden. Met 18km en een 10 tal stoplichten te gaan, en nog steeds de huilende peuter. Nog nooit zo een stressvolle kilometers gereden, maar uiteindelijk heb ik het klaar gespeeld om van de parking tot de oprit thuis, te rijden zonder maar 1 keer stil te staan. Met de nodige ergernis van bestuurders achter ons. Als ik honderd meter voor de stoplichten al met een slakkengang begon te rijden om dan bij groen licht alles te geven om erdoor te geraken.;)
Na veel puzzelen kregen we alle spullen uit de MS toch in de M3 en konden we naar de Ardennen vertrekken (de peuter heeft toen bijna gans de rit geslapen ;) ). Onderweg kreeg ik bericht dat er een drive unit ter beschikking was in Gent en dat ze deze voor mij hadden gereserveerd en dat ze de vervanging ervan in de loop van de week konden uitvoeren. Toen ze vroegen om de auto maandag naar Gent te brengen, gaf ik aan dat ik dit niet echt zag zitten en dat ik liever had dat hij op de takelwagen ging. Even later kreeg ik al telefoon om af te spreken om de auto te takelen. Ze wouden hem vrijdagavond nog komen halen, maar vermits we tot zondagavond in de Ardennen zaten, heb ik de afspraak op maandag morgen gezet.
Maandagochtend zijn ze de MS dan komen halen en dinsdag kreeg ik telefoon om de andere bijkomende werken te overleggen. één parkeerrem was op voorraad en de deurhendel ook . de andere parkeerrem zal later door een Ranger vervangen worden. Woensdagnamiddag kreeg ik een bericht dat de auto kon worden afgehaald. Uiteindelijk een superleuk weekend gehad een super service van Tesla. Al heb ik een sterk vermoeden dat een eigen Tesla Ranger in huis, hier wel wat heeft geholpen.
Vandaag is het de eerste verjaardag van de definitieve bestelling van de nieuwe MS. Morgen ga ik STARSHIP ophalen en ik denk dat we wel nog wat maanden samen te gaan hebben.
Screenshot_20220203-085318_WhatsApp.jpg
 
Last edited:

Maurice1

Active Member
Oct 22, 2018
2,692
1,648
Nijmegen
Afgelopen vrijdag middag vertrokken we met de model S op familie weekend naar de Ardennen. Mijn schoonzoon zou met de Model 3 's avonds achterna komen.
Een paar weken geleden had ik een paar keer een probleem met de model S. Toen ik volledig stopte aan de stoplichten gingen de PRND indicatoren in het rood staan en moest ik de auto weer in D zetten om te kunnen vertrekken. Ook had ik een paar keer last met de parkeerrem. Deze wou dan niet lossen of optrekken. Met een paar tikjes op de remklauw was dit weer opgelost. Die paar voorvallen waren ondertussen uit mijn gedachten gegaan. vrijdagmorgen toen ik de auto begon in te laden kwam de deurhendel van de passagierskant niet meer naar buiten (al twee andere zijn ondertussen vervangen).

Uiteindelijk vertrokken we naar de Ardennen. In Bornem, op de N16 begonnen de problemen. Aan één van de stoplichten viel de auto weer uit. Ik kreeg hem vrijwel onmiddellijk weer in D, maar aan de volgende lichten hadden we weer prijs. nu ging het al iets moeilijker om hem weer in D te krijgen. zolang de auto in beweging bleef was er geen probleem , maar ik mocht niet volledig stil staan. Toen we aan de laatste lichten stopten, net voor de oprit van de A12. Was het helemaal gedaan. "STARSHIP" was geland. iedereen claxonneren en in een boogje om ons heen. Ha ja, ik moest ook nog even vermelden dat er ook nog een huilende peuter van 2 jaar achterin de auto zat. Na een 5 tal minuten proberen en diverse kleuren van lichten zien voorbij komen, kreeg ik hem plots weer in D. onmiddellijk rechtsaf gegaan en de naastgelegen carpoolparking opgereden. De auto zodanig gepositioneerd dat hij kon getakeld worden. Ondertussen was mijn dochter met haar echtgenoot aan het bellen (Tesla Ranger) hij kon vrijwel onmiddellijk inloggen in de auto en de foutmeldingen zien. Een fase van de drive unit werkte niet meer. De drive unit dreigde stuk te gaan. Ondertussen leek de auto weer normaal te doen en na intern overleg besloot ik om het risico te nemen om weer naar huis te proberen te rijden. Met 18km en een 10 tal stoplichten te gaan, en nog steeds de huilende peuter. Nog nooit zo een stressvolle kilometers gereden, maar uiteindelijk heb ik het klaar gespeeld om van de parking tot de oprit thuis, te rijden zonder maar 1 keer stil te staan.
Na veel puzzelen kregen we alle spullen uit de MS toch in de M3 en konden we naar de Ardennen vertrekken (de peuter heeft toen bijna gans de rit geslapen ;) ). Onderweg kreeg ik bericht dat er een drive unit ter beschikking was in Gent en dat ze deze voor mij hadden gereserveerd en dat ze de vervanging ervan in de loop van de week konden uitvoeren. Toen ze vroegen om de auto maandag naar Gent te brengen, gaf ik aan dat ik dit niet echt zag zitten en dat ik liever had dat hij op de takelwagen ging. Even later kreeg ik al telefoon om af te spreken om de auto te takelen. Ze wouden hem vrijdagavond nog komen halen, maar vermits we tot zondagavond in de Ardennen zaten, heb ik de afspraak op maandag morgen gezet.
Maandagochtend zijn ze de MS dan komen halen en dinsdag kreeg ik telefoon om de andere bijkomende werken te overleggen. één parkeerrem was op voorraad en de deurhendel ook . de andere parkeerrem zal later door een Ranger vervangen worden. Woensdagnamiddag kreeg ik een bericht dat de auto kon worden afgehaald. Uiteindelijk een superleuk weekend gehad een super service van Tesla. Al heb ik een sterk vermoeden dat een eigen Tesla Ranger in huis, hier wel wat heeft geholpen.
Vandaag is het de eerste verjaardag van de definitieve bestelling van de nieuwe MS. Morgen ga ik STARSHIP ophalen en ik denk dat we wel nog wat maanden samen te gaan hebben.
View attachment 764275
Dat is een vervelende ervaring, maar met een goed eind! Gelukkig hoef je nog maar een jaar of 2 te wachten op de PLAID SPACESHIP als opvolger van de STARSHIP.

Moeilijk om in die omstandigheden rustig te blijven.
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Afgelopen vrijdag middag vertrokken we met de model S op familie weekend naar de Ardennen. Mijn schoonzoon zou met de Model 3 's avonds achterna komen.
Een paar weken geleden had ik een paar keer een probleem met de model S. Toen ik volledig stopte aan de stoplichten gingen de PRND indicatoren in het rood staan en moest ik de auto weer in D zetten om te kunnen vertrekken. Ook had ik een paar keer last met de parkeerrem. Deze wou dan niet lossen of optrekken. Met een paar tikjes op de remklauw was dit weer opgelost. Die paar voorvallen waren ondertussen uit mijn gedachten gegaan. vrijdagmorgen toen ik de auto begon in te laden kwam de deurhendel van de passagierskant niet meer naar buiten (al twee andere zijn ondertussen vervangen).

Uiteindelijk vertrokken we naar de Ardennen. In Bornem, op de N16 begonnen de problemen. Aan één van de stoplichten viel de auto weer uit. Ik kreeg hem vrijwel onmiddellijk weer in D, maar aan de volgende lichten hadden we weer prijs. nu ging het al iets moeilijker om hem weer in D te krijgen. zolang de auto in beweging bleef was er geen probleem , maar ik mocht niet volledig stil staan. Toen we aan de laatste lichten stopten, net voor de oprit van de A12. Was het helemaal gedaan. "STARSHIP" was geland. iedereen claxonneren en in een boogje om ons heen. Ha ja, ik moest ook nog even vermelden dat er ook nog een huilende peuter van 2 jaar achterin de auto zat. Na een 5 tal minuten proberen en diverse kleuren van lichten zien voorbij komen, kreeg ik hem plots weer in D. onmiddellijk rechtsaf gegaan en de naastgelegen carpoolparking opgereden. De auto zodanig gepositioneerd dat hij kon getakeld worden. Ondertussen was mijn dochter met haar echtgenoot aan het bellen (Tesla Ranger) hij kon vrijwel onmiddellijk inloggen in de auto en de foutmeldingen zien. Een fase van de drive unit werkte niet meer. De drive unit dreigde stuk te gaan. Ondertussen leek de auto weer normaal te doen en na intern overleg besloot ik om het risico te nemen om weer naar huis te proberen te rijden. Met 18km en een 10 tal stoplichten te gaan, en nog steeds de huilende peuter. Nog nooit zo een stressvolle kilometers gereden, maar uiteindelijk heb ik het klaar gespeeld om van de parking tot de oprit thuis, te rijden zonder maar 1 keer stil te staan.
Na veel puzzelen kregen we alle spullen uit de MS toch in de M3 en konden we naar de Ardennen vertrekken (de peuter heeft toen bijna gans de rit geslapen ;) ). Onderweg kreeg ik bericht dat er een drive unit ter beschikking was in Gent en dat ze deze voor mij hadden gereserveerd en dat ze de vervanging ervan in de loop van de week konden uitvoeren. Toen ze vroegen om de auto maandag naar Gent te brengen, gaf ik aan dat ik dit niet echt zag zitten en dat ik liever had dat hij op de takelwagen ging. Even later kreeg ik al telefoon om af te spreken om de auto te takelen. Ze wouden hem vrijdagavond nog komen halen, maar vermits we tot zondagavond in de Ardennen zaten, heb ik de afspraak op maandag morgen gezet.
Maandagochtend zijn ze de MS dan komen halen en dinsdag kreeg ik telefoon om de andere bijkomende werken te overleggen. één parkeerrem was op voorraad en de deurhendel ook . de andere parkeerrem zal later door een Ranger vervangen worden. Woensdagnamiddag kreeg ik een bericht dat de auto kon worden afgehaald. Uiteindelijk een superleuk weekend gehad een super service van Tesla. Al heb ik een sterk vermoeden dat een eigen Tesla Ranger in huis, hier wel wat heeft geholpen.
Vandaag is het de eerste verjaardag van de definitieve bestelling van de nieuwe MS. Morgen ga ik STARSHIP ophalen en ik denk dat we wel nog wat maanden samen te gaan hebben.
View attachment 764275
Ik denk inderdaad dat het ook te maken heeft gehad met een tesla ranger in de familie. Maar ik ben vooral benieuwd over de nazorg en de daaruit volgende kosten.
ik schat:
kabels naar de motor vervangen - kosten klant
parkeerremklauwen - kosten klant
 
  • Like
Reactions: Xfrank

Xfrank

Well-Known Member
Jun 16, 2012
10,652
13,403
Waasmunster, Belgium
Ik denk inderdaad dat het ook te maken heeft gehad met een tesla ranger in de familie. Maar ik ben vooral benieuwd over de nazorg en de daaruit volgende kosten.
ik schat:
kabels naar de motor vervangen - kosten klant
parkeerremklauwen - kosten klant
1 parkeerrem vervangen + 1 deurhendel vervangen: samen 805€ excl. BTW de rest onder garantie
 
Afgelopen vrijdag middag vertrokken we met de model S op familie weekend naar de Ardennen. Mijn schoonzoon zou met de Model 3 's avonds achterna komen.
Een paar weken geleden had ik een paar keer een probleem met de model S. Toen ik volledig stopte aan de stoplichten gingen de PRND indicatoren in het rood staan en moest ik de auto weer in D zetten om te kunnen vertrekken. Ook had ik een paar keer last met de parkeerrem. Deze wou dan niet lossen of optrekken. Met een paar tikjes op de remklauw was dit weer opgelost. Die paar voorvallen waren ondertussen uit mijn gedachten gegaan. vrijdagmorgen toen ik de auto begon in te laden kwam de deurhendel van de passagierskant niet meer naar buiten (al twee andere zijn ondertussen vervangen).

Uiteindelijk vertrokken we naar de Ardennen. In Bornem, op de N16 begonnen de problemen. Aan één van de stoplichten viel de auto weer uit. Ik kreeg hem vrijwel onmiddellijk weer in D, maar aan de volgende lichten hadden we weer prijs. nu ging het al iets moeilijker om hem weer in D te krijgen. zolang de auto in beweging bleef was er geen probleem , maar ik mocht niet volledig stil staan. Toen we aan de laatste lichten stopten, net voor de oprit van de A12. Was het helemaal gedaan. "STARSHIP" was geland. iedereen claxonneren en in een boogje om ons heen. Ha ja, ik moest ook nog even vermelden dat er ook nog een huilende peuter van 2 jaar achterin de auto zat. Na een 5 tal minuten proberen en diverse kleuren van lichten zien voorbij komen, kreeg ik hem plots weer in D. onmiddellijk rechtsaf gegaan en de naastgelegen carpoolparking opgereden. De auto zodanig gepositioneerd dat hij kon getakeld worden. Ondertussen was mijn dochter met haar echtgenoot aan het bellen (Tesla Ranger) hij kon vrijwel onmiddellijk inloggen in de auto en de foutmeldingen zien. Een fase van de drive unit werkte niet meer. De drive unit dreigde stuk te gaan. Ondertussen leek de auto weer normaal te doen en na intern overleg besloot ik om het risico te nemen om weer naar huis te proberen te rijden. Met 18km en een 10 tal stoplichten te gaan, en nog steeds de huilende peuter. Nog nooit zo een stressvolle kilometers gereden, maar uiteindelijk heb ik het klaar gespeeld om van de parking tot de oprit thuis, te rijden zonder maar 1 keer stil te staan. Met de nodige ergernis van bestuurders achter ons. Als ik honderd meter voor de stoplichten al met een slakkengang begon te rijden om dan bij groen licht alles te geven om erdoor te geraken.;)
Na veel puzzelen kregen we alle spullen uit de MS toch in de M3 en konden we naar de Ardennen vertrekken (de peuter heeft toen bijna gans de rit geslapen ;) ). Onderweg kreeg ik bericht dat er een drive unit ter beschikking was in Gent en dat ze deze voor mij hadden gereserveerd en dat ze de vervanging ervan in de loop van de week konden uitvoeren. Toen ze vroegen om de auto maandag naar Gent te brengen, gaf ik aan dat ik dit niet echt zag zitten en dat ik liever had dat hij op de takelwagen ging. Even later kreeg ik al telefoon om af te spreken om de auto te takelen. Ze wouden hem vrijdagavond nog komen halen, maar vermits we tot zondagavond in de Ardennen zaten, heb ik de afspraak op maandag morgen gezet.
Maandagochtend zijn ze de MS dan komen halen en dinsdag kreeg ik telefoon om de andere bijkomende werken te overleggen. één parkeerrem was op voorraad en de deurhendel ook . de andere parkeerrem zal later door een Ranger vervangen worden. Woensdagnamiddag kreeg ik een bericht dat de auto kon worden afgehaald. Uiteindelijk een superleuk weekend gehad een super service van Tesla. Al heb ik een sterk vermoeden dat een eigen Tesla Ranger in huis, hier wel wat heeft geholpen.
Vandaag is het de eerste verjaardag van de definitieve bestelling van de nieuwe MS. Morgen ga ik STARSHIP ophalen en ik denk dat we wel nog wat maanden samen te gaan hebben.
View attachment 764275
Fijn te horen dat het allemaal goed verlopen is maar ik vraag me echt af of je ook zo blij was geworden zonder je schoonzoon. Ik ga mijn Tesla niet meer door een andere Tesla vervangen vanwege mijn service ervaringen met Tesla. Ergens super jammer want het product is geweldig. Misschien moet ik mijn dochter maar eens vragen een ranger aan de haak te slaan.... :)
 
Fijn te horen dat het allemaal goed verlopen is maar ik vraag me echt af of je ook zo blij was geworden zonder je schoonzoon. Ik ga mijn Tesla niet meer door een andere Tesla vervangen vanwege mijn service ervaringen met Tesla. Ergens super jammer want het product is geweldig. Misschien moet ik mijn dochter maar eens vragen een ranger aan de haak te slaan.... :)
Zijn jouw ervaringen recent? Er zijn inderdaad een tweetal jaar geleden veel issues gemeld. Ik had ze toen gelukkig niet nodig. Laatste jaar had ik ze wel een paar keer nodig en ik ben altijd goed bediend geweest. De prijzen lijken ook niet extreem hoog. Uurloon is wel hoog, maar wordt gecompenseerd door het feit dat er in het onderhoud van een Tesla minder arbeidsuren gaan door de modulaire opbouw.
Service lijkt ook beter in België dan in NL. Misschien omdat alle werknemers hier ideale schoonzonen zijn.
Van mij krijgen ze nog wat krediet.
 
  • Like
Reactions: Xfrank

Enzo63

Active Member
Apr 21, 2021
1,150
620
NL
Zijn jouw ervaringen recent? Er zijn inderdaad een tweetal jaar geleden veel issues gemeld. Ik had ze toen gelukkig niet nodig. Laatste jaar had ik ze wel een paar keer nodig en ik ben altijd goed bediend geweest. De prijzen lijken ook niet extreem hoog. Uurloon is wel hoog, maar wordt gecompenseerd door het feit dat er in het onderhoud van een Tesla minder arbeidsuren gaan door de modulaire opbouw.
Service lijkt ook beter in België dan in NL. Misschien omdat alle werknemers hier ideale schoonzonen zijn.
Van mij krijgen ze nog wat krediet.
Ik denk @Phil V dat bij jullie in België ook minder Tesla's rondrijden. Achteraf bezien is het een wijs besluit geweest om de periodieke onderhoudsbeurten te laten vervallen.
En de rangerservice is echt top. Vooral als de leasemij. de rekening betaalt.
 
  • Like
Reactions: Xfrank

Camelroel

Active Member
Oct 21, 2018
1,842
1,364
Lelystad
Zover ik begrijp werkt tesla veel met vaste prijzen. Onderdeel X vervangen: Onderdeel is €Y,- en Z aan arbeidsuren. Als het een beetje langzamer of sneller gaat maakt niet uit behalve als er echt iets tegen zit, bijv. bouten die vastgeroest zitten o.i.d.
Ik heb ook begrepen dat de Ranger service het zelfde kost als dat je naar de Sec zou gaan.

Ik was heel erg tevreden met Sec Eindhoven,(zie mijn bericht van 26 januari '21) dat heeft vorige week een deukje opgelopen maar dat is gisteren weer naar alle tevredenheid onder Good Will opgelost.
Ik ben nog steeds tevreden over de service.
 
Vandaag is er op mijn werk Mobile Service langsgekomen voor het repareren van de kabelboom van de achterklep. Hierbij was een kabel defect geraakt die gebruikt wordt voor de bediening van de achterklep knop. Hierdoor werkte deze niet meer en kon ik alleen maar de achterklep openen dmv het scherm of de app. Ook werkte mijn achteruitrijlicht niet meer, en dat vond ik ook best wel onprettig. Nu was dit al halverwege december aan de hand, maar helaas was er vertraging met de levering van een nieuwe kabelboom, dus daarom heeft het langer geduurd. Ondertussen werkte ook de bediening van de achterklep via het scherm en app niet meer, dus had een volledig onbruikbare achterklep. Maar sinds vandaag is dit gelukkig weer opgelost, en heb een volledig nieuwe kabelboom gekregen. Alles werkt weer en prima service op locatie, en naar tevredenheid opgelost.
 
Weet iemand of je bij Tesla Service Den Haag ook vervangend vervoer kan huren? Op de Tesla website is er niks over te vinden, behalve dat je vervangend vervoer krijgt (mits beschikbaar) indien een service onder garantie meer dan 4 uur duurt.
Normaal kan je in elke SuC een vervangwagen krijgen aan 110€ per dag ( prijs van 2019). Maar ze zijn schaars en gaan meestal op in garantiegevallen.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: EddieW and JanG007
Na drie jaar de Model 3 voor de eerste keer naar het Service center gebracht voor wat kleine dingen en voor het gejank en gefluit dat de auto vanaf het beging produceert. Ik had er een hard hoofd in, want het was maar bij bepaalde snelheden en soms (bij vochtig weer?) was het minder enz. Dus ik voorzag al een proefrit met welles nietes. Maar ze namen de auto in zonder proefrit en toen ik hem weer kwam halen was de analyse: ja dat hoort niet en we moeten de drivetrain (achter) vervangen. Daar moest als echt Amerikaans bedrijf wel toestemming voor komen, dus een afspraak gemaakt voor 2 weken later. Drivetrain vervangen en een wereld van verschil, nu snap ik de mensen die zich druk maken over het windgeruis. Dat hoor ik nu ook.
Toen de 3 geleverd werd in 2019 wilde ik hem zelfs teruggeven vanwege de herrie en nu na 3 jaar is het opgelost. Ik had hem dus veel eerder moeten brengen. Beide keren keurige leenauto gekregen en redelijk gecommuniceerd. O ja, alles garantie.
 
Vanochtend is mobile service (Nick) weer langsgekomen. Vorige keer was het vanwege de spookauto die rechts van mij reed, nu vanwege fluiten van een van de motoren bij 50 km/u en het kraken van de ophanging links voor. Fluiten is 'binnen specs' (ik had eigenlijk niet anders verwacht) en kraken heeft hij weten op te lossen door een moer opnieuw aan te draaien. Ook heeft hij een parkeerbonnetje voor me uit de middenconsole weten te halen die ervoor zorgde dat de schuif niet helemaal meer open kon.
Goed werk dus.
 

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top