Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Goede service ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Als toekomstig Tesla rijder op dit forum al vaker aangegeven te schrikken van de vele negatieve ervaringen m.b.t. oplevering en service.

Zijn dit uitzonderingen?

Daarom even een "draadje" gestart waarin positieve ervaringen gemeld kunnen worden. Ik hoop niet dat het hier stil blijft;)
 
  • Like
Reactions: Dreistein
Ook hier is al een draadje voor met een hele hoop informatie.
Zelf één keer een beurt laten uitvoeren. An sich goed gegaan maar ben blij dat ik gedurende het leasecontract nog maar één keer hoef te gaan.
Verder ook nul problemen met MS gehad afgezien van de generieke problemen zoals matten en yellow bands.
 
Persoonlijk ervaar ik de service van Tesla op het SC Tilburg als zeer positief. Ik heb geen ervaring met andere SC's. Het personeel is vriendelijk en alle punten waarvoor ik langs kom, worden netjes opgelost. De telefonische bereikbaarheid van Tesla is een heel ander verhaal. Bellen heb ik dus opgegeven. De keren dat ik na +/- 60 minuten eindelijk een (vaak Indisch klinkende) Tesla Support Engineer aan de lijn kreeg, kon hij of zij het probleem nooit 'remote' oplossen. Zelfs niet bepaalde softwarematige issues. Keer op keer werd ik doorverwezen naar het SC. Ik maak nu dus altijd een afspraak via de App en geef daarbij alle punten op die ik nagekeken/gecorrigeerd wil hebben en dat werkt prima. Een afspraak is nog nooit vanuit Tesla afgezegd (hetgeen je vaak leest over afspraken bij de SC's in de US). Ik heb het ook een keer voor elkaar gekregen om via de chat optie op de Tesla website een probleem opgelost te krijgen, maar de chat optie lijkt nu niet meer beschikbaar, dus terug naar de App dan maar.
 
  • Like
Reactions: Hans_TM3
[QUOTE=" Een afspraak is nog nooit vanuit Tesla afgezegd (hetgeen je vaak leest over afspraken bij de SC's in de US).[/QUOTE]
Bij mij de eerste beste keer dat ik een afspraak in had gepland in de app een andere ervaring. Kreeg een aantal dagen later een sms zie hieronder. Met als afsluiting "bedank voor uw begrip en medewerking" weet niet waar ze dat vandaan halen maar dat heb ik zeker niet. Zonder enige vorm van overleg iets eenzijdig annuleren. Bij mijn issues komt gelukkig geen bloed uit maar netjes is het niet van meneer Tesla. Dus Vipercat tel je zegeningen.
 

Attachments

  • fullsizeoutput_2474.jpeg
    fullsizeoutput_2474.jpeg
    448.4 KB · Views: 113
Typisch aan Tesla is dat ze geen koudwatervrees hebben.
Waar andere bedrijven eerst allerlei impact analyses doorvoeren, simulaties, change management opzetten, contingency plannen maken, fall-back scenario’s voorzien en vooral lang palaveren, voert Tesla de change gewoon uit als ze er een goed gevoel bij hebben.
Als er problemen opduiken dan nemen ze de buil met de blutsen en na wat effort en bijsturen komen ze er dan toch (vb het doorknippen van de telefoonlijnen). Of ze draaien het terug (zoals de prijswijzigingen).
Imagoschade? **** het imago!
Ondertussen staan ze waar ze staan en het zou zonder wat collateral damage te riskeren nooit zo snel gegaan zijn.
Ik hou wel van die aanpak.
 
  • Like
Reactions: Dreistein
Een afspraak is nog nooit vanuit Tesla afgezegd (hetgeen je vaak leest over afspraken bij de SC's in de US).
Bij mij de eerste beste keer dat ik een afspraak in had gepland in de app een andere ervaring. Kreeg een aantal dagen later een sms zie hieronder. Met als afsluiting "bedank voor uw begrip en medewerking" weet niet waar ze dat vandaan halen maar dat heb ik zeker niet. Zonder enige vorm van overleg iets eenzijdig annuleren. Bij mijn issues komt gelukkig geen bloed uit maar netjes is het niet van meneer Tesla. Dus Vipercat tel je zegeningen.

ze geven netjes aan dat je vraag over de onderdelen in Rotterdam in behandeling zijn... Terwijl je in de app schedule service waarschijnlijk de de vraag aankomt in Den Haag...

Goede service dat je snel antwoordt krijgt
 
  • Like
Reactions: Tozz