Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Goede service ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Net 2 jaars service gehad voor de M3P bij SeC Den Haag.
Uurtje werk. Interieur filter, check remvloeistof, ruitenwissers, check remmen.

Leuk vond ik dat je zodra de auto voor de deur zet je meteen een sms krijgt met "bedankt voor het brengen...". Iets met locatie neem ik aan.

Voor de rest allemaal stipt en vriendelijk en vlot.

Dank SeC Den Haag!
 
Net 2 jaars service gehad voor de M3P bij SeC Den Haag.
Uurtje werk. Interieur filter, check remvloeistof, ruitenwissers, check remmen.

Leuk vond ik dat je zodra de auto voor de deur zet je meteen een sms krijgt met "bedankt voor het brengen...". Iets met locatie neem ik aan.

Voor de rest allemaal stipt en vriendelijk en vlot.

Dank SeC Den Haag!
Heb maandag ook een afspraak voor 2-jaarlijks onderhoud (M3LR) in Hasselt.

Ben eens benieuwd. Wel raar dat men bij mij uitgaat van 3u werk :/

Zou ook slecht uitkomen, omdat ik door de coronamaatregelen max. 30 min mag wachten in het SeC. Ik had gehoopt om op die tijd nog wat te werken, maar dat zal dus moeilijk zijn.
 
The 2016 Model S P90 that I imported from Germany turned out to have hit a curb from front passenger side. The damage was repaired really badly by the previous owners garage and hidden under the trims. This garage saved me thousands of euros so I thought I would mention them incase anyone else needs.

There was damage on the subframe (it was cracked), skid bar, halfshaft boot, shock absorber dust cover, Radar was not working hence cruise control and autopilot was not working. Headlight brackets were broken as well.

Tesla dealer quoted me 17000 euros to repair / replace everything.

I went to Autobedrijf Hoogeind in Helmond / Netherlands.
He replaced the subframe, fixed the headlights properly, changed the halfshaft boot, fixed the shock absorber dust cover, replaced the skid bar, FIXED the radar (a cable of the socket turned out to be loose. Dealer wanted to replace the whole radar...), did the alignment, found out that LEFT side airco radiator was leaking, replaced that, refilled the 1234yf gas, did wheel alignment.. Basically he fixed everything for me and did a general check up. Upon my request, he found original / second hand parts in good condition online for the fraction of the new price as well.

Whole thing costed me around only -+2000 eur. Including parts, labor, alignment, airco gas etc.
Driving the car for a while now. All seems to be in good order.

Here they are:

170436339_477180853480361_2306660523524293491_n.jpg


170258912_477180796813700_8408958176840865417_n.jpg
 
Last edited:
Afgelopen week toch maar eens de rammels en kraakjes aan laten pakken door T Service in Hoofddorp. De site beloofde een hoop en dus de gok eens gewaagd. Ik kreeg een keurige mail terug op al mijn vragen. De gratis leenauto (Tesla MS P85, 2013) stond voor me klaar bij aankomst en mocht ik 3 dagen meenemen.
Eerst reed de monteur op de achterbank een rondje mee en gingen we ‘klinkertjes’ en drempels rijden.
Vervolgens werd de auto op de brug gezet en kon ik meekijken met de inspectie. Alle draagarmen, stabilisatorstangen, rubbers en fusees werden gecheckt en er werd laten zien (en horen) wat ‘gaar’ was. Aansluitend een offerte die reëel was, dus meteen 4 banden en rode remklauwen mee besteld.

Even voordat ik hem zou brengen kreeg ik ineens een 3-tal foutcodes. Snel op internet gezocht en dat was of de drivetrain, de HV-accu of de heater.
T Service gaf aan dat ik hem gewoon kon brengen en dat zij hem zouden uitlezen en samen met Tesla een afspraak zouden inplannen voor direct na het onderhoud.
Nabi is oud Tesla medewerker en kent zijn contacten daar, dus binnen no-time was er een afspraak aansluitend met Tesla om inderdaad de drivetrain te vervangen. Ik heb mijn auto vrijdag opgehaald en een half uur naar Amsterdam gereden. De rammels en kraakjes zijn allemaal weg! Chapeau!
Eind dit jaar laat ik daar de APK doen.

Ik ben nu in afwachting van Tesla Amsterdam of de auto dinsdag klaar is. En of er een nieuwe drivetrain inzit.
Ik kreeg wel een MS 85 2014 loaner mee.

Ik ben absoluut goed te spreken over T Service in Hoofddorp. Eerlijk, snel, betaalbaar, bereikbaar.
Als je met de Pasen belt nemen ze zelfs nog op dus de 24/7 bereikbaarheid lijkt ook helemaal te kloppen. Ik zal hem ‘s nachts een keer proberen te bellen ;)
 
Afgelopen week toch maar eens de rammels en kraakjes aan laten pakken door T Service in Hoofddorp. De site beloofde een hoop en dus de gok eens gewaagd. Ik kreeg een keurige mail terug op al mijn vragen. De gratis leenauto (Tesla MS P85, 2013) stond voor me klaar bij aankomst en mocht ik 3 dagen meenemen.
Eerst reed de monteur op de achterbank een rondje mee en gingen we ‘klinkertjes’ en drempels rijden.
Vervolgens werd de auto op de brug gezet en kon ik meekijken met de inspectie. Alle draagarmen, stabilisatorstangen, rubbers en fusees werden gecheckt en er werd laten zien (en horen) wat ‘gaar’ was. Aansluitend een offerte die reëel was, dus meteen 4 banden en rode remklauwen mee besteld.

Even voordat ik hem zou brengen kreeg ik ineens een 3-tal foutcodes. Snel op internet gezocht en dat was of de drivetrain, de HV-accu of de heater.
T Service gaf aan dat ik hem gewoon kon brengen en dat zij hem zouden uitlezen en samen met Tesla een afspraak zouden inplannen voor direct na het onderhoud.
Nabi is oud Tesla medewerker en kent zijn contacten daar, dus binnen no-time was er een afspraak aansluitend met Tesla om inderdaad de drivetrain te vervangen. Ik heb mijn auto vrijdag opgehaald en een half uur naar Amsterdam gereden. De rammels en kraakjes zijn allemaal weg! Chapeau!
Eind dit jaar laat ik daar de APK doen.

Ik ben nu in afwachting van Tesla Amsterdam of de auto dinsdag klaar is. En of er een nieuwe drivetrain inzit.
Ik kreeg wel een MS 85 2014 loaner mee.

Ik ben absoluut goed te spreken over T Service in Hoofddorp. Eerlijk, snel, betaalbaar, bereikbaar.
Als je met de Pasen belt nemen ze zelfs nog op dus de 24/7 bereikbaarheid lijkt ook helemaal te kloppen. Ik zal hem ‘s nachts een keer proberen te bellen ;)
Just in time, die drivetrain...
 
  • Like
Reactions: RuudL
Customer service maakt blijkbaar een inhaalmanoeuver naar kwaliteit.
Vorige week dinsdag ging mijn koffer niet meer open. wagen detecteert dat hij open staat en wil dus de wagen ook niet meer afsluiten en AP werkt daardoor ook niet. Road site assistance gebeld die mij doorverwees naar het SeC. Dit kwam mij even niet goed uit, daarom service request gelogd in de app. Omdat ik niet meer kan afsluiten en een wachttijd van weken vreesde, heb ik ”Dringend” in de titel gezet. Ik kreeg echter al een ranger afspraak voor morgen (dus na exact 1 week). Voor mij was dat ‘dringend’ genoeg, ik heb het daarbij gelaten.
Vandaag telefoon gekregen van SeC Gent, dat ze het ‘dringende’ even over het hoofd gezien hadden en hun excuses wilden aanbieden. Ze vermeldden ook uitdrukkelijk dat ik in zo’n geval weer naar SeC Gent zelf mocht bellen. Er zijn 2 mogelijke oorzaken voor het euvel, de Ranger zal voorzien zijn op beide.
Mooie service vind ik. En ik moet er niet eens mijn huis voor uit.
 
Deze ochtend was het de beurt aan mijn tesla om preventief het tegra board te laten vervangen voor de variant met 64gb. In de ochtend heb ik de auto afgegeven bij tesla en van te voren heb ik een leenfiets geboekt daar de werkzaamheden 3 uur zouden duren. Zelf heb ik vakantie en ik was niet van plan om 3 uur binnen te zitten. Ik ben tilburg in gereden en een bakje koffie gedaan met een kennis. Daarna ben ik teruggereden naar tesla en na een sanitaire verplichting was de auto klaar. Al met al ben ik erg tevreden en nu heb ik ook eens gereden op een leuke fiets.
Toen ik in de auto stapte stond er gelijk een navigatie update klaar, ik ben benieuwd welke kaarten het zijn.
20210618_113443.jpg
20210618_122424.jpg
 
Gisteren een hele nette service ervaring gehad van @Gtech .

Hij is bij mij thuis langsgekomen om de bovenste twee draagarmen te vervangen. Heel erg prettig zijn service en hij doet zijn werk secuur en daar hecht ik veel waarde aan. Ook heeft hij even met de auto gereden om te kijken wat de algehele staat was en daar zijn nog wat aanbevelingen uitgekomen voor later.

Heel erg bedankt @Gtech mijn Tesla is van een rammelbak weer omgetoverd tot een stille kruisrakket.