TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Gratis Spotify onder vuur?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by roekke, Feb 6, 2017.

1. Japiejo5

Japiejo5 Member

Pfff, azijnzeikerts zeg

2. Daniel_M

Daniel_M MS60-Black-AP2-Black headliner & nextgen-Subzero

Tsja, wat moet je ervan zeggen, ik heb eigenlijk ook stiekem een Model S besteld omdat ik eigenlijk een mobiele data abonnement wilde hebben, en toevallig was de model S een goedkopere optie dan een iPhone 4s.....

• Funny x 5
    • Like x 1
  3. Jkr85

Jkr85 Member

Ik mag toch hopen dat Tesla deze slag wint. Ik ben net lekker gewend aan Spotify. En eerst iets gratis krijgen en het dan afgepakt zien worden valt niet goed.. aloud principe (Kahneman).

4. Basvdpoel

Basvdpoel Member

Ze hoeven spotify niet af te pakken maar moeten meerdere diensten aanbieden als ik het goed begrijp. Dat is helemaal niet verkeerd.

5. widodh

widodh Model S 85kWh

Ik ben een zeer, zeer, zeer groot voorstander van netneutraliteit, maar dit verhaal snap ik niet.

Tesla levert geen internet, ze leveren een connected auto.

Dit gaat nooit stand houden denk ik.

6. Jkr85

Jkr85 Member

Oh, ik denk dat spotify wel blijft, maar bij verlies gaat het gratis er af.

7. HWS

HWS Supporting Member

Vanwege de spotify account in mijn Tesla heb ik een Premium spotify abonnement afgesloten...

8. Rick A.

Rick A. Member

Awwwww is er een telecomprovider niet blij met de aanbestedingskeuze van Tesla? Ze hebben wel lang erover gedaan om een erg zwak argument te vinden. Of duurde het zo lang om een telecom-consultancy te vinden die zich graag voor schut zet op uurtje-factuurtje basis?
    Nonsense eerste klas.

9. Mark67

Mark67 Member

Dit is een frivole actie. Ik zie niet in op welke wijze het aanbieden van Spotify in strijd kan zijn met de netneutraliteit. Immers, ook andere data-diensten worden door Tesla zonder abonnementskosten aangeboden: navigatie, browser, agenda, etc. Tesla doet niets anders dan het bundelen van Spotify, iets dat andere aanbieders ook doen (zo bundelt KPN ook Spotify).

10. basvk

basvk Active Member

Pure speculatie: Ik denk dat het er onderliggend om gaat dat Tesla voor 1 telecom provider heeft gekozen en die telecom provider keuze niet aan de klant overlaat (je kunt niet een eigen sim in de auto steken).
    Nu heeft 1 van de telecombedrijven die tesla order en de andere telco's het nakijken...

11. Herbie65

Herbie65 Banned

Je kunt absoluut een eigen sim in de auto steken. De simkaart houder is erg makkelijk (zonder gereedschap te bereiken) je kan de sim er zo uithalen en uitruilen met een andere sim.

12. Duke-U

Duke-U Member

Iemand enig idee van het maandelijkse dataverbruik van de auto in zijn geheel? Handig te weten mocht Tesla overgaan op een betaalde dienst, bijv. na de 4 jaar garantie.

13. CJA Hulskamp

CJA Hulskamp Active Member

Zou je kort door de bocht deze Sim kaart eruit kunnen halen en deze gebruiken voor een MiFi ?

14. CO2CLEAN

CO2CLEAN Olivier Willemsen

Ik kwam dit bericht ook tegen en vraag mij af wat waarom zij denken een kans te maken te winnen. Los van het feit dat ze zaken omdraaien voor hun eigen voordeel (telecomleverancier ipv autofabrikant) is het volgens mij zo dat dit soort zaken alleen gelden bij (bijna) monopolie posities. Denk aan Google en de zoekresultaten die eigen producten bovenaan zetten of Microsoft die Internet Explorer standaard meeleverde. In die gevallen begrijp ik het, maar Tesla is zo klein in de autowereld dat het alleen daarom al nooit zal lukken om dit te winnen. Dit alles geschreven als iemand die hier en daar wat hoort, maar zeker geen deskundige is op dit gebied.

15. ErwinL

ErwinL Member

Lijkt me een slecht argument. Net zoals dat men voor 1 leverancier van boutjes en moertjes heeft gekozen. Kon ik ook niet kiezen :)

16. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

waar haal je dat ?
    Mijn auto is al lang uit garantie hoor.;)

17. Herbie65

Herbie65 Banned

Nogmaals, je kunt gewoon de SIM kaart uit de auto halen en je eigen SIMkaart er in steken.

18. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

19. Frank C

Frank C Member

Volgens mij is de dienst helemaal niet gratis, maar inbegrepen in de prijs.

Share This Page