Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gratis Spotify onder vuur?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben een zeer, zeer, zeer groot voorstander van netneutraliteit, maar dit verhaal snap ik niet.

Tesla levert geen internet, ze leveren een connected auto.

Dit gaat nooit stand houden denk ik.
 
Awwwww is er een telecomprovider niet blij met de aanbestedingskeuze van Tesla? Ze hebben wel lang erover gedaan om een erg zwak argument te vinden. Of duurde het zo lang om een telecom-consultancy te vinden die zich graag voor schut zet op uurtje-factuurtje basis?
Nonsense eerste klas.
 
Dit is een frivole actie. Ik zie niet in op welke wijze het aanbieden van Spotify in strijd kan zijn met de netneutraliteit. Immers, ook andere data-diensten worden door Tesla zonder abonnementskosten aangeboden: navigatie, browser, agenda, etc. Tesla doet niets anders dan het bundelen van Spotify, iets dat andere aanbieders ook doen (zo bundelt KPN ook Spotify).
 
Pure speculatie: Ik denk dat het er onderliggend om gaat dat Tesla voor 1 telecom provider heeft gekozen en die telecom provider keuze niet aan de klant overlaat (je kunt niet een eigen sim in de auto steken).
Nu heeft 1 van de telecombedrijven die tesla order en de andere telco's het nakijken...
 
Pure speculatie: Ik denk dat het er onderliggend om gaat dat Tesla voor 1 telecom provider heeft gekozen en die telecom provider keuze niet aan de klant overlaat (je kunt niet een eigen sim in de auto steken).
Nu heeft 1 van de telecombedrijven die tesla order en de andere telco's het nakijken...

Je kunt absoluut een eigen sim in de auto steken. De simkaart houder is erg makkelijk (zonder gereedschap te bereiken) je kan de sim er zo uithalen en uitruilen met een andere sim.
 
Ik kwam dit bericht ook tegen en vraag mij af wat waarom zij denken een kans te maken te winnen. Los van het feit dat ze zaken omdraaien voor hun eigen voordeel (telecomleverancier ipv autofabrikant) is het volgens mij zo dat dit soort zaken alleen gelden bij (bijna) monopolie posities. Denk aan Google en de zoekresultaten die eigen producten bovenaan zetten of Microsoft die Internet Explorer standaard meeleverde. In die gevallen begrijp ik het, maar Tesla is zo klein in de autowereld dat het alleen daarom al nooit zal lukken om dit te winnen. Dit alles geschreven als iemand die hier en daar wat hoort, maar zeker geen deskundige is op dit gebied.
 
Pure speculatie: Ik denk dat het er onderliggend om gaat dat Tesla voor 1 telecom provider heeft gekozen en die telecom provider keuze niet aan de klant overlaat (je kunt niet een eigen sim in de auto steken).
Nu heeft 1 van de telecombedrijven die tesla order en de andere telco's het nakijken...

Lijkt me een slecht argument. Net zoals dat men voor 1 leverancier van boutjes en moertjes heeft gekozen. Kon ik ook niet kiezen :)