Hi all,
Ik dacht ik post even een heel vreemd Tesla service verhaal.
Juli 2022 MYP besteld die december 2022 geleverd zou worden. Perfect op tijd want andere wagen liep tot december.
In november levertijd aangepast in de app naar februari - maart 2023.
Mailtje op 7 januari 2023 naar Tesla Aartselaar met de vraag of ze geen MY op stock of sneller leverbaar hadden in Januari (eender welke uitvoering) omdat ik zonder wagen zat. Alles was goed.
Mailtje op 9 januari terug met daarin een mooie MYP Quicksilver met wit interieur te koop.
Vertegenwoordiger zegt dat dit een showroom model is en er 3500 euro korting op zit en snel leverbaar.
Zag er perfect uit dus ik voltooi online de reservatie van 250 euro.
Dag erna telefoon 10 januari van Tesla Brugge om me te melden dat de auto klaar staat voor levering op 13 januari. Afspraak gemaakt voor 13de om 13u in Brugge voor levering. Ik spot nog een beetje van ja vrijdag de 13de om 13u, dat dit maar goed komt. Vertegenwoordiger zegt dat ik direct de eindfactuur moet betalen en verzekering moet regelen.
Zelfde dag spoedprocedure bij de bank, alles geregeld op 10 januaei. 72k gestort naar Tesla, Omnium verzekering genomen op het VIN nummer van de wagen.
Dag erna op 11 januari telefoontje van Brugge… sorry maar we hebben een fout gemaakt. Het voertuig moet naar het autosalon. Had niet verkocht mogen worden, maar na het autosalon mag je er direct omkomen. We hebben bevestiging gekregen dat de wagen volledig afgeschermd staat, er kan zelfs niemand tegen leunen.
Beetje teleurgesteld dat de levering naar 23-29 januari gaat maar vertegenwoordiger zegt nog dat hij probeert een compensatie te regelen.
Bezoekje gebracht aan autosalon kwestie van eens te kijken naar de wagen. Wagen staat gewoon geparkeerd voor de ingang van paleis 5. Niet afgeschermd, gewoon op slot. Beetje spijtig maar jah.. wat doe je er aan. Hopelijk geen krassen.
Autosalon gedaan. Gisteren telefoontje van Tesla. Ja we zullen de levering nog 2 weken moeten uitstellen. Hij moet langs service center voor een probleempje met de airco. Er moet vloeistof op.
Ik vraag waarom dit 2 weken moet duren en hij antwoord daar heb ik geen zicht op.
Redelijk teleurgesteld weer wachten.
Vandaag telefoon van Tesla Brugge.
Hi meneer jouw wagen staat hier klaar en we kunnen vrijdag 27ste leveren.
Super nieuws natuurlijk. Afspraak is bevestigd in de app voor 27ste en ik krijg een nieuwe eindfactuur.
De persoon bij Tesla stuurt een mail naar mijn bank en verzekeraar voor de inschrijving bij DIV met adres voor opsturen van de plaat en zegt dat het zsm in orde moet zijn. Mijn bank voert dit direct uit.
Vreemd genoeg zie ik dat de korting van 3500 euro aangepast naar 850 euro op de eindfactuur. Wagen is wel goedkoper geworden door de prijsverlaging van Tesla wereldwijd, maar de showroomkorting is ineens maar 1,25% ipv 4,75%.
Ik bel naar Tesla en daar zeggen ze gewoon ja die korting was op de eerste factuur wat veel, en eigenlijk heb je nu toch nog een mooie korting sowieso en je zal de eerste Quicksilver in Belgie hebben. Heel vreemde gang van zaken daar.
En om het allemaal nog erger te maken… na een uur telefoon uit Brugge. We hebben een foutje gemaakt. Je wagen moet eerst naar het service center van Zaventem voor een mankementje. Je kan er 3 februari omkomen.
Moest ik niet zo verzot zijn op een Tesla had ik al lang mn geld teruggevraagd en nooit nog naar een Tesla gekeken. Ik heb al redelijk wat wagens gehad, en nog nooit zo’n amateuristisch gedoe meegemaakt. Het is alsof het ze echt niks kan schelen of een klant blij is of niet.
Elk probleem dat zij veroorzaken moet de klant maar incasseren ipv dat ze zelf alles in werking zetten om toch de leverdata te kunnen behouden.
Ook nooit eerst afchecken of de regeling voor de klant werkt, gewoon aanpassen van data zonder communicatie. Van het ene Tesla center naar het ander.
Dingen beloven maar eigenlijk niks doen.
Verkopen gewoon lucht.
En Tesla Shop… keyfob besteld van +200 euro en zelfs geen batterijen in de doos. Gewoon een sleutel leveren zonder batterijen terwijl er 2 uitsparingen zijn in het design van de doos.
De haat/liefde verhouding is groot.
Nog mensen die zulke ervaring hebben? Of gewoon die zaken erbij nemen en het doen voor de wagen.
Ik dacht ik post even een heel vreemd Tesla service verhaal.
Juli 2022 MYP besteld die december 2022 geleverd zou worden. Perfect op tijd want andere wagen liep tot december.
In november levertijd aangepast in de app naar februari - maart 2023.
Mailtje op 7 januari 2023 naar Tesla Aartselaar met de vraag of ze geen MY op stock of sneller leverbaar hadden in Januari (eender welke uitvoering) omdat ik zonder wagen zat. Alles was goed.
Mailtje op 9 januari terug met daarin een mooie MYP Quicksilver met wit interieur te koop.
Vertegenwoordiger zegt dat dit een showroom model is en er 3500 euro korting op zit en snel leverbaar.
Zag er perfect uit dus ik voltooi online de reservatie van 250 euro.
Dag erna telefoon 10 januari van Tesla Brugge om me te melden dat de auto klaar staat voor levering op 13 januari. Afspraak gemaakt voor 13de om 13u in Brugge voor levering. Ik spot nog een beetje van ja vrijdag de 13de om 13u, dat dit maar goed komt. Vertegenwoordiger zegt dat ik direct de eindfactuur moet betalen en verzekering moet regelen.
Zelfde dag spoedprocedure bij de bank, alles geregeld op 10 januaei. 72k gestort naar Tesla, Omnium verzekering genomen op het VIN nummer van de wagen.
Dag erna op 11 januari telefoontje van Brugge… sorry maar we hebben een fout gemaakt. Het voertuig moet naar het autosalon. Had niet verkocht mogen worden, maar na het autosalon mag je er direct omkomen. We hebben bevestiging gekregen dat de wagen volledig afgeschermd staat, er kan zelfs niemand tegen leunen.
Beetje teleurgesteld dat de levering naar 23-29 januari gaat maar vertegenwoordiger zegt nog dat hij probeert een compensatie te regelen.
Bezoekje gebracht aan autosalon kwestie van eens te kijken naar de wagen. Wagen staat gewoon geparkeerd voor de ingang van paleis 5. Niet afgeschermd, gewoon op slot. Beetje spijtig maar jah.. wat doe je er aan. Hopelijk geen krassen.
Autosalon gedaan. Gisteren telefoontje van Tesla. Ja we zullen de levering nog 2 weken moeten uitstellen. Hij moet langs service center voor een probleempje met de airco. Er moet vloeistof op.
Ik vraag waarom dit 2 weken moet duren en hij antwoord daar heb ik geen zicht op.
Redelijk teleurgesteld weer wachten.
Vandaag telefoon van Tesla Brugge.
Hi meneer jouw wagen staat hier klaar en we kunnen vrijdag 27ste leveren.
Super nieuws natuurlijk. Afspraak is bevestigd in de app voor 27ste en ik krijg een nieuwe eindfactuur.
De persoon bij Tesla stuurt een mail naar mijn bank en verzekeraar voor de inschrijving bij DIV met adres voor opsturen van de plaat en zegt dat het zsm in orde moet zijn. Mijn bank voert dit direct uit.
Vreemd genoeg zie ik dat de korting van 3500 euro aangepast naar 850 euro op de eindfactuur. Wagen is wel goedkoper geworden door de prijsverlaging van Tesla wereldwijd, maar de showroomkorting is ineens maar 1,25% ipv 4,75%.
Ik bel naar Tesla en daar zeggen ze gewoon ja die korting was op de eerste factuur wat veel, en eigenlijk heb je nu toch nog een mooie korting sowieso en je zal de eerste Quicksilver in Belgie hebben. Heel vreemde gang van zaken daar.
En om het allemaal nog erger te maken… na een uur telefoon uit Brugge. We hebben een foutje gemaakt. Je wagen moet eerst naar het service center van Zaventem voor een mankementje. Je kan er 3 februari omkomen.
Moest ik niet zo verzot zijn op een Tesla had ik al lang mn geld teruggevraagd en nooit nog naar een Tesla gekeken. Ik heb al redelijk wat wagens gehad, en nog nooit zo’n amateuristisch gedoe meegemaakt. Het is alsof het ze echt niks kan schelen of een klant blij is of niet.
Elk probleem dat zij veroorzaken moet de klant maar incasseren ipv dat ze zelf alles in werking zetten om toch de leverdata te kunnen behouden.
Ook nooit eerst afchecken of de regeling voor de klant werkt, gewoon aanpassen van data zonder communicatie. Van het ene Tesla center naar het ander.
Dingen beloven maar eigenlijk niks doen.
Verkopen gewoon lucht.
En Tesla Shop… keyfob besteld van +200 euro en zelfs geen batterijen in de doos. Gewoon een sleutel leveren zonder batterijen terwijl er 2 uitsparingen zijn in het design van de doos.
De haat/liefde verhouding is groot.
Nog mensen die zulke ervaring hebben? Of gewoon die zaken erbij nemen en het doen voor de wagen.