Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het interessante nieuwtjes topic

This site may earn commission on affiliate links.
Aantal chauffeurs + 1 zou voldoende moeten zijn.

Idd, ben van plan om ook maar eindelijk eens wat panelen aan te gaan schaffen. Met de Model 3 wordt het eventueel interessant maar daarvoor heb ik het financieel nooit kunnen rechtvaardigen mede door het platte dak, de bosrijke omgeving en het nu reeds geringe verbruik. Het zou dan ook puur uit ideologische overweging zijn.
 
Idd, ben van plan om ook maar eindelijk eens wat panelen aan te gaan schaffen. Met de Model 3 wordt het eventueel interessant maar daarvoor heb ik het financieel nooit kunnen rechtvaardigen mede door het platte dak, de bosrijke omgeving en het nu reeds geringe verbruik. Het zou dan ook puur uit ideologische overweging zijn.
Als je de financiën niet renderend krijgt is het zeer de vraag of het voor het milieu onder de streep wèl iets oplevert.
 
Ik ben best tevreden met mjjn panelen. Nieteens de beste locatie (west-zuid) met 13 panelen en ook nog te warme dagen( 20%minder). Gelukkig nun nog gesaldeerd dus maakt niet uit wanneer ik de auto oplaad. Panelen pas vanaf feb geïnstalleerd.

Ik krijg screenshot er niet bij via mobiel

2300kwh opgewekt
520 euro in Ruim 6 maanden
Investering na btw terug 4200 euro
 
Klopt het dat het tzt vervallen van de salderingsregeling geen effect heeft als je over het jaar genomen in totaal minder produceert dan je in totaal verbruikt?

Als salderen vervalt is het handig om opgewekte energie direct te verbruiken (en dus niet terug leveren in het net)
Of anders geformuleerd -> zo min mogelijk elektra uit het net gebruiken.

Dus op juiste moment grote verbruikers aan -> op zonnige momenten.
Of smart aansturen van grote verbruikers (zoals Tesla's)

Voorgaande is meer van belang dan feit of totaal opgewekte energie per jaar meer/minder is dan totaal verbruikte energie.
Voor overschot (=terug geleverde energie) krijg je nog steeds geld maar véél minder dan je voor de elektra+belastingen+leveringskosten betaald......
 
  • Informative
Reactions: Arnout 2904
'Ik zie alleen nog maar Tesla’s sjezen’

Tja, ik snap dan niet dat Henry van de nood geen deugd maakt. Als ik het artikel lees dan gaat het hem niet om het tanken, maar om de koffie en het praatje. Dus ik zou zeggen, pompen er uit, superchargers er in. Laden duurt langer dan tanken, dus dat praatje en die koffie zitten gebeiteld. En er zijn mensen (ik spreek uit ervaring) die een bezoek aan een SuC met alle achteruit inparkeren, klepjes, connectors etc een beetje bedreigend vinden. Die kunnen dan mooi bij hem laden.
 
  • Like
Reactions: Bas.
Screenshot_20200823-141302_Maps.jpg
Interessante ontwikkeling op batterij gebied:

Home

Deze jongens en meisjes zitten recht tegenover een engineering locatie van Tesla in Fremont:

https://www.bizjournals.com/sanjose...-tesla-snaps-up-former-solyndra-building.html

Klein wereldje daar.
 
Last edited: