Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Dat zinnetje heeft er altijd gestaan, ik maar er zelf dankbaar gebruik van (een Tesla kan bij ons opladen maar een andere EV niet).
Standaard kun je er dus alleen een Tesla mee opladen maar als de meest rechtse dipswitch in de lader wordt omgezet iedere EV ;).
Ik heb 4 TwC gen2 geïnstalleerd op garage van werk en we hebben nooit andere wagens kunnen opladen ...ja, dipswitch staat correct zoals op manual 😅
De wagens zijn e-tron / e-tron GT / BMW i3 en audi phev (A3 & Q5)
 
Ik heb 4 TwC gen2 geïnstalleerd op garage van werk en we hebben nooit andere wagens kunnen opladen ...ja, dipswitch staat correct zoals op manual 😅
De wagens zijn e-tron / e-tron GT / BMW i3 en audi phev (A3 & Q5)

Ik zou er een e-208 mee willen opladen, dus dat is misschien niet/wel mogelijk dan? Op de site van Tesla is de gen 2 trouwens net in prijs verlaagd, koopje voor 299 :)
 
Ik heb 4 TwC gen2 geïnstalleerd op garage van werk en we hebben nooit andere wagens kunnen opladen ...ja, dipswitch staat correct zoals op manual 😅
De wagens zijn e-tron / e-tron GT / BMW i3 en audi phev (A3 & Q5)
Je moet de 2e dipswitch nu juist naar beneden zetten, in tegenstelling tot wat in de manual staat. Daarmee zet je de TWC gen 2 in legacy mode en laden de Audi's en BMW wel gewoon. @timp, ook de e-208. Lees ook deze en volgende posts eens door.
 
Ik zou er een e-208 mee willen opladen, dus dat is misschien niet/wel mogelijk dan? Op de site van Tesla is de gen 2 trouwens net in prijs verlaagd, koopje voor 299 :)
Hou er rekening mee dat de gen 2 geen aardlekschakelaar ingebouwd heeft, terwijl veel andere laadpunten (en de gen 3) dit wel hebben. Zo'n aardlekschakelaar (Type A?) is verplicht in België en kost een pak geld.

Daarnaast, gezien het aankomende capaciteitstarrief zou ikzelf nu uitkijken naar een slimme lader, zoals Zappi of Fivari (Fivari is trouwens net als jij van Vlaams-Brabant en forumlid). Mocht je zonnepanelen hebben of willen, zou ik er zelfs niet over twijfelen.

Edit: ondertussen lees ik dat je al een TWC en, dus, een aardlekschakelaar in je kast zal hebben. Een tweede TWC zal dan wel het goedkoopst zijn. Ik laat de post maar staan, mocht iemand anders het ooit nuttig vinden.
 
Bij deze in de verkoop mijn MS 90D

Deze Tesla is voorzien van alle mogelijke opties, gaat weg i.v.m. bijna 5 jaar oud en dan naar 22% bijtelling.


View attachment 771980View attachment 771981
Upgrades:

MCU2
Autopilot 3.0 Upgrade met FSD geactiveerd
CCS Adapter
Unlimited Supercharging (Overdraagbaar)
Geventileerde Stoelen (Origineel)
19inch winterset (Origineel Tesla, alleen extra er bij op dit forum).
KM Stand: 134.810 wordt nog in gereden dus loopt op).

Prijs: € 43.000,- ex BTW.

Voor meer info graag een PM.
Heb mijn Tesla MS90D sinds gisteren verkocht aan Gino, (was op zoek o.a. middels dit forum) , gefeliciteerd! Hoop dat je er net zoveel plezier aan gaat beleven als dat ik er mee heb gehad.
 
Last edited:
Ik zoek een Tesla Wall Connector gen 2 met lange kabel - heb er zo eentje hangen en zou die willen loadbalancen met een tweede, voor opladen van een tweede (niet-Tesla) wagen. In de Tesla shop is hij nog wel te koop maar enkel met korte kabel (eventueel zou ik die wel kunnen vervangen) maar ik maak me wel zorgen over het zinnetje "Let op: Dit product is alleen bestemd voor Tesla-voertuigen." Gen 2 Wall Connector - 2.6m. Los daarvan is het op dit moment zowat de goedkoopste lader die je kan kopen :)
Onzin
 

Attachments

  • IMG_0873 (Edited).JPG
    IMG_0873 (Edited).JPG
    476.3 KB · Views: 93
Te koop aangeboden mijn Aero 18" velgen set inclusief wieldoppen, deze zijn overbodig geworden omdat ik over ga stappen op All-Season banden.

Er zitten Michelin Pilot Sport 4 op gemonteerd met nog 2mm en 4mm profiel.

1 van de velgen heeft wat stoeprand schade en dit is met lak bijgewerkt (zie bijgevoegde foto)

IMG_0324.JPEG
 

Attachments

  • IMG_0325.JPEG
    IMG_0325.JPEG
    489.6 KB · Views: 51
  • IMG_0326.JPEG
    IMG_0326.JPEG
    525.3 KB · Views: 43
  • IMG_0327.JPEG
    IMG_0327.JPEG
    553.6 KB · Views: 35
  • IMG_0328.JPEG
    IMG_0328.JPEG
    550.3 KB · Views: 38
  • IMG_0329.JPEG
    IMG_0329.JPEG
    597.7 KB · Views: 44
  • IMG_0330.JPEG
    IMG_0330.JPEG
    516.4 KB · Views: 50
  • IMG_0522.JPEG
    IMG_0522.JPEG
    337.8 KB · Views: 47
  • IMG_0523.JPEG
    IMG_0523.JPEG
    297.2 KB · Views: 51
Overgestapt ? Had Hendrik wel willen zien in en uit stappen in die BMW ;)
😅, ja dat ging niet heel soepeltjes... Ga t volgen de week nog eens een weekje in Schotland proberen met dit apparaat... Hoop dat ik nu niet verketterd word hiero. Btw, back on topic, hij is te koop 😊
 

Attachments

  • R8.jpg
    R8.jpg
    134.2 KB · Views: 61
Een vriend van mij heeft deze Model S gespot op marktplaats


Hij vraagt waar hij op moet met letten als hij gaat bieden.
Met deze advertentie klopt iets niet. In de titel staat dat dit een P85 met 4WD is, maar op de scherm in de auto is duidelijk te zien dat er “maar” 85 staat. Dus geen performance en ook geen 4WD. Dat word ook nog bevestigt door de foto van de frunk: Het is de grote frunk, dus er is geen motor aan de voorkant van de auto.

Als zo dingen al niet kloppen vind ik dit toch wat verdacht. Of de gegevens kloppen gewoon niet (en dan weet je niet waar er nog verder over gelogen word) of die is zelfs een scam advertentie.

EDIT: Een kentekencheck bevestigt mijn bevindingen. Dit auto is echt geen 33.000 meer waard.