Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Originele Tesla 22” Onxy velgen - compleet met GoodYear banden en TPMS sensoren. De velgen hebben geen schade en is maximaal 1000 km mee gereden.

De velg beschermers zijn er afgehaald.
Factuur op bedrijfsnaam voor de btw is mogelijk

Set bestaat uit:
2 x 22X9.0 Turbine velgen
2 x 22X10.0 Turbine velgen
2 x 265/35R22 GoodYear banden
2 x 285/35R22 GoodYear banden
4 x tpms sensoren
4 x Tesla logo wheel caps

2020-01-23_20-22-45.png
 
ook ik heb een TWC (zilver) nieuw in doos met 7 meter kabel liggen. Gekregen ter compensatie, vandaag opgehaald bij Tesla Amsterdam, ik heb echter inmiddels al een andere laadpaal.
Vraagprijs 425, graag ophalen.

ps. nul-factuur van Tesla beschikbaar
ter verduidelijking, er is geen BTW factuur mogelijk, daar het een nulfactuur vanuit Tesla is geweest (ter compensatie)
 
Originele Tesla 22” Onxy velgen - compleet met GoodYear banden en TPMS sensoren. De velgen hebben geen schade en is maximaal 1000 km mee gereden.

De velg beschermers zijn er afgehaald.
Factuur op bedrijfsnaam voor de btw is mogelijk

Set bestaat uit:
2 x 22X9.0 Turbine velgen
2 x 22X10.0 Turbine velgen
2 x 265/35R22 GoodYear banden
2 x 285/35R22 GoodYear banden
4 x tpms sensoren
4 x Tesla logo wheel caps

2020-01-23_20-22-45.png

prijs?
 
Als laatste nog een gebruikt set van 4 TSportline 20" TST grijze gesmede lichtmetalen velgen voor Tesla Model S in de aanbieding. Deze velgen zijn voorzien van TPMS -sensoren en Dunlop SP Sport Max GT (zomer)banden met de maat 245/40ZR20 (99Y) banden die nog tussen de 5 en 6 MM profiel hebben. Twee van de vier velgen hebben helaas lichte stoeprandschade. Achteraf had ik destijds net zo goed de 21" kunnen nemen, want een stoeprand raken is bijna niet aan te ontkomen.

IMG_0576.jpg IMG_0571.jpg IMG_0572.jpg IMG_0573.jpg IMG_0574.jpg IMG_0575.jpg
 
Als laatste nog een gebruikt set van 4 TSportline 20" TST grijze gesmede lichtmetalen velgen voor Tesla Model S in de aanbieding. Deze velgen zijn voorzien van TPMS -sensoren en Dunlop SP Sport Max GT (zomer)banden met de maat 245/40ZR20 (99Y) banden die nog tussen de 5 en 6 MM profiel hebben. Twee van de vier velgen hebben helaas lichte stoeprandschade. Achteraf had ik destijds net zo goed de 21" kunnen nemen, want een stoeprand raken is bijna niet aan te ontkomen.

Als het goed is, worden de wielen maandagmiddag opgehaald.
Ze zijn dus verkocht.
 
Wij gaan verhuizen naar een appartement.
Dus bij deze te koop aangeboden onze elektrische maaier èn bosmaaier.
Zie Off topic draadje
Fantastische en goed werkende apparaten (je kan met de grasmaaier zelfs in het donker maaien; er zit verlichting op).
Iets meer dan een jaar oud, vraagprijs 799 euro (nieuw samen meer dan 1000 euro, maar in aanbieding voor 1000 euro gekocht).
Voor de bosmaaier lever ik er nog een grote haspel met 'slagdraad' bij, zodat er voor jaren voldoende is.
De gras- en bosmaaier zijn verkocht.
 
ter verduidelijking, er is geen BTW factuur mogelijk, daar het een nulfactuur vanuit Tesla is geweest (ter compensatie)
Als je zakelijk een goed of dienst levert, moet je gewoon BTW rekenen, doet er helemaal niet toe hoe je bijvoorbeeld een geleverde zaak hebt verkregen. Ook op gebakken lucht moet je 21% rekenen, als je het tegen betaling kunt verkopen. (Ik ben serieus).
 
Als je zakelijk een goed of dienst levert, moet je gewoon BTW rekenen, doet er helemaal niet toe hoe je bijvoorbeeld een geleverde zaak hebt verkregen. Ook op gebakken lucht moet je 21% rekenen, als je het tegen betaling kunt verkopen. (Ik ben serieus).

Ik ben geen expert op dit gebied maar heb wel een keer iets van de zaak zonder BTW kunnen overnemen omdat het om een "marge" product ging. Dus ooit (aantoonbaar) zonder BTW aangekocht en na X jaar mocht het zonder BTW verkocht worden. Scheelde mij als particulier dus 21% over de afgesproken prijs. Het ging in dit geval om een heftruck -> regels nagezocht/gevraagd en het was in 2012 legaal. Ik heb geen idee of dit voor alle goederen van toepassing is en of het nu nog steeds van toepassing is. (ook ik ben serieus :rolleyes:)
 
Ik ben geen expert op dit gebied maar heb wel een keer iets van de zaak zonder BTW kunnen overnemen omdat het om een "marge" product ging. Dus ooit (aantoonbaar) zonder BTW aangekocht en na X jaar mocht het zonder BTW verkocht worden. Scheelde mij als particulier dus 21% over de afgesproken prijs. Het ging in dit geval om een heftruck -> regels nagezocht/gevraagd en het was in 2012 legaal. Ik heb geen idee of dit voor alle goederen van toepassing is en of het nu nog steeds van toepassing is. (ook ik ben serieus :rolleyes:)
Misschien ben ik te voorbarig geweest, ik dacht niet aan de margeregeling, maar ik denk niet dat die van toepassing is.

De margeregeling houdt in dat alleen over gerealiseerde positieve marge BTW wordt berekend. Aangenomen dat de margeregeling van toepassing zou zijn, is in het gegeven voorbeeld toch niet evident hoe dat uitwerkt. Als de gevraagde prijs wordt betaald, kan dat dat worden geïnterpreteerd als 100% marge, dus moet over de gehele verkoopprijs BTW worden berekend. Als het argument zou worden ingebracht dat de zaak was verkregen als compensatie, terwijl die compensatie was gegeven over iets wat als belaste prestatie was verkregen, ligt voor de hand dat de verkoop zelf gewoon een belaste prestatie is, dus de margeregeling niet van toepassing is.

Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat de margeregeling helemaal niet van toepassing is, omdat, denk ik, aan meerdere voorwaarden niet is voldaan: er is geen sprake van een levering door een wederverkoper; indien wel, dan behoort de wederverkoop van margegoederen niet behoort tot de normale bedrijfsbeoefening van de wederverkoper; het geleverde goed is geen gebruikt margegoed (niet als gebruikt goed verkregen); de wederverkoper heeft het goed niet verkregen hebben van een niet-aftrekgerechtigde leverancier (want: Tesla).

My 2 cents, inclusief BTW.
 
  • Funny
  • Informative
Reactions: bennyvw and MaH