Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Zal ik nog wat vertellen......Ben ook nog op zoek naar Save Jack Jack stands. Heeft iemand een tip?

Waar ga je deze onder zetten?
Opkrikken altijd met speciale pads op de 4 posities waar reeds een gat in de bodem is voorzien bij M3.

Voor de veiligheid iets onder je auto zetten voor het geval je krik het begeeft of de auto zou gaan rijden is verstandig als je van plan bent eronder te gaan liggen/kruipen. Er zijn echter maar weinig plekken waar de auto niet beschadigd. Een groot blok hout uitvullen bij de draagarmen nadat de wielen vrij zijn zou kunnen als je geen brug hebt :)

Maar als je echt van plan bent onder de auto te kruipen zou ik echter een brug of put aanbevelen ;)
 
Opkrikken altijd met speciale pads op de 4 posities waar reeds een gat in de bodem is voorzien bij M3.

Zolang je de auto opkrikt op de punten waar die voor bedoeld zijn hoeft dit echt niet persé met die speciale jack pads.
Ik gebruik onderstaande 1,5 ton krik standaard voorzien van een rubber pad en ben daar zeer tevreden over.
krik.JPG
 
Zolang je de auto opkrikt op de punten waar die voor bedoeld zijn hoeft dit echt niet persé met die speciale jack pads.
Ik gebruik onderstaande 1,5 ton krik standaard voorzien van een rubber pad en ben daar zeer tevreden over.
View attachment 506093
Dit is geen verstandige werkwijze. Je kunt zonder jackpad met de rand van de schotel van de krik je accu beschadigen. Ik heb zelf een jackpad gemaakt waardoor de rand van schotel, ook als die niet helemaal goed gepositioneerd is, de accu niet zal raken.

Krikhulp Tesla (1).jpeg
 

Attachments

  • Krikhulp Tesla.jpeg
    Krikhulp Tesla.jpeg
    111.1 KB · Views: 45
  • Informative
Reactions: FrankNL
Dit is geen verstandige werkwijze. Je kunt zonder jackpad met de rand van de schotel van de krik je accu beschadigen. Ik heb zelf een jackpad gemaakt waardoor de rand van schotel, ook als die niet helemaal goed gepositioneerd is, de accu niet zal raken.

View attachment 506287


Mijn schotel is nagenoeg vlak en het rubber ligt er bovenop. Ik heb overal gekeken en hij raakt echt alleen het krikpunt bij het optillen.
Maar zoals jij het doet kan het natuurlijk ook.
 
Mijn schotel is nagenoeg vlak en het rubber ligt er bovenop. Ik heb overal gekeken en hij raakt echt alleen het krikpunt bij het optillen.
Maar zoals jij het doet kan het natuurlijk ook.
Mogelijk kan een kleine schotel, zoals op de HBM krik, geen problemen opleveren. Je moet je je er evenwel van overtuigen dat de schotel niet tegen de accu komt.
Bij mijn grotere schotel op de Omega krik is de kans op schade levensgroot. Je ziet op de foto in de vorige post dat die makkelijk de accu kan raken als de jackpad er niet tussen zit.
 

Attachments

  • Omega en HBM krik.jpeg
    Omega en HBM krik.jpeg
    190.7 KB · Views: 36
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
Krik-aanvulling: als het allemaal net past loop je tijdens het omhoog krikken een risico op verschuiven. Zeker als de vloer niet vlak is of er een klein steentje./voorwerp op de (gladde) vloer ligt. De arm van de krik gaat schuin omhoog en de krik gaat rijden. Als dat niet gaat vanwege steentje oid dan kan het contactpunt van de krik iets verschuiven en alsnog voor schade zorgen.

Daarom maar 2 van die jack-pads gekocht met een uitstulping welke precies in sparing van de auto valt. Voor die paar euro per stuk hoef je het niet te laten. Mijn krik is overigens net iets te hoog voor de lage M3 -> ik rij het wiel op een plankje of op de drempel van de garage (dan is er wel ruimte genoeg)
 
Krik-aanvulling: als het allemaal net past loop je tijdens het omhoog krikken een risico op verschuiven. Zeker als de vloer niet vlak is of er een klein steentje./voorwerp op de (gladde) vloer ligt. De arm van de krik gaat schuin omhoog en de krik gaat rijden. Als dat niet gaat vanwege steentje oid dan kan het contactpunt van de krik iets verschuiven en alsnog voor schade zorgen.

Daarom maar 2 van die jack-pads gekocht met een uitstulping welke precies in sparing van de auto valt. Voor die paar euro per stuk hoef je het niet te laten. Mijn krik is overigens net iets te hoog voor de lage M3 -> ik rij het wiel op een plankje of op de drempel van de garage (dan is er wel ruimte genoeg)

Het metaal van het krikpunt drukt in het rubber dus dat verschuift geen millimeter.
De mijn is ook zeker te laag om er nog een jackpad oid tussen te krijgen.
Met deze krik kom je er prima onder, blijft goed staan en hoef je dus niet te tobben met een plankje onder de wielen.
 
Te koop 4 stuks Tesla 19 inch velgen voor de Model S waarvan 2 met Good Year Eagle all-seasons banden 245/45 R19 RS A2 met DOT no's 3213 en 3514 en 4,5+4mm. profiel. Ook twee velgen met winterbanden Pirelli Sottozero 3 245/45 R19 met DOT no's 3611 en 3511 en 6+3.5mm. profiel.
Velgen inclusief sensoren en trillingsvrij.

T.E.A.B