Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoe andere weggebruikers reageren op je Tesla..

This site may earn commission on affiliate links.
Fijn zo'n fanbase voor de rijdende stofzuigers.
Je vergist je, Dyson stopt met de rijdende stofzuiger:
Dyson abandons electric car project

Als je kijkt naar het Exterieur en interieur van de Tesla en die vergelijkt met de high-end van de concurrent, dan kan de afwerking zeker beter. Wel vind ik dat Tesla daar al goede slagen aan het maken is, zeker voor de S en de X. Kijk ik naar mijn S van 2015 dan zie ik echt wel verbeterpunten die je zelfs bij de middenklasse niet gauw zal aantreffen.
Wel vind ik het interieur met name het dashboard van de Tesla zoveel mooier dan de jaren 80 look van de meeste ICE auto's. Persoonlijk vind ik dat Jaquar met de I-pace echt een kans heeft laten liggen.

Dat gezegd hebbende, als ik kijk naar de kwaliteit van rijden, rust, kosten en onderhoudszaken. Dan kan de concurrent nog heel veel leren. De kwaliteit van de Tesla is goed. Ze maken zeer betrouwbare auto’s met weinig onderhoudszaken. Mijn auto heeft 160.000 gereden en de kosten zijn:

- APK keuring

- Nieuwe wielen en banden

Reparaties zijn (onder garantie):

- Deurhendel

- Liftgate

- Airbag


Bij iedere leaseauto die ik gereden heb waren die kosten met 160.000 op de teller al veel hoger. Zelfs die van Toyota. Want de duitse “kwaliteit” auto heeft toch best veel onderhoudskosten
 
  • Like
Reactions: Tuhhje
Tesla Model Y bashed by auto veteran: ‘It’s terminally ugly. I don’t know who’s gonna buy that’
Model 3 - The Amazing, the not-so-amazing and the ugly!
Tesla Model 3: It Remains Kinda Ugly In Person

Former GM boss Bob Lutz slams Tesla for ‘terminally ugly’ car
 
Tesla Model Y bashed by auto veteran: ‘It’s terminally ugly. I don’t know who’s gonna buy that’
Model 3 - The Amazing, the not-so-amazing and the ugly!
Tesla Model 3: It Remains Kinda Ugly In Person

Former GM boss Bob Lutz slams Tesla for ‘terminally ugly’ car
Wist je trouwens dat Tesla, veel meer EV's, met name model 3, verkoopt dan GM?
 
Ach, hij heeft wel een puntje. Ik vind de model 3 ook niet moeders mooiste. Maar ik begrijp waarom. Tesla heeft de ballen gehad om een andere weg in te slaan. In plaats van fop uitlaten, indrukwekkend 'open muilen' als gril, diffusers bij 130pk motortjes, 'badge' pakketjes, etc, durven ze keuzes te maken die echte voordelen opleveren voor de klant. Goede stroomlijn zodat de afstand barrière omlaag gaat, en je toch stevig kan doorrijden zonder daar voor gestraft te worden. Autonomie, ergonomie, noem maar op. Allemaal anders, met lef, en het maakt de auto beter! En dat waardeer ik enorm, waardoor mijn Model 3 het juiste 'karakter' heeft, en alsnog mijn schatje is geworden! ;)
 
  • Like
Reactions: Dan84 and TM3LR
“Het is gewoon geen mooi model” Dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Het vorige dashboard van de A5 was plastic met een lederstructuurtje. Het huidige dashboard heeft nep aluminium en een iPhone. Dat is voorsprong door techniek! Maar als ik het lelijk vindt ga ik er niet in rijden!View attachment 471380

Dat interieur ziet er toch gewoon prehistorisch en druk uit?
 
  • Like
Reactions: Bas.
Ach, hij heeft wel een puntje. Ik vind de model 3 ook niet moeders mooiste. Maar ik begrijp waarom. Tesla heeft de ballen gehad om een andere weg in te slaan. In plaats van fop uitlaten, indrukwekkend 'open muilen' als gril, diffusers bij 130pk motortjes, 'badge' pakketjes, etc, durven ze keuzes te maken die echte voordelen opleveren voor de klant. Goede stroomlijn zodat de afstand barrière omlaag gaat, en je toch stevig kan doorrijden zonder daar voor gestraft te worden. Autonomie, ergonomie, noem maar op. Allemaal anders, met lef, en het maakt de auto beter! En dat waardeer ik enorm, waardoor mijn Model 3 het juiste 'karakter' heeft, en alsnog mijn schatje is geworden! ;)

Precies waar Porsche weer in de fout gaat met de Taycan. Ze willen de auto zo dicht mogelijk bij de 911 houden, tja keuzes...
 
Precies waar Porsche weer in de fout gaat met de Taycan. Ze willen de auto zo dicht mogelijk bij de 911 houden, tja keuzes...
Ik vind het eigenlijk wel goed zo. Geld voor een 911, ja da's leuk, maar dan kan je er verder niks mee doen en moet je moet zo een lelijke Panamera de straat op tijdens de weekdagen als je met je gezin ergens naartoe gaat ipv je minnaar/minnares. Of je moet al de 50 voorbij zijn zodat de kinderen niet meer mee willen. De Taycan lijkt me dan ideaal voor het gezinnetje ZZP'ers die niet in een Tesla gezien willen worden en nog niet het kapitaal hebben voor én een 911 én een Panamera.

En tegelijk ook ideaal voor de toekomst wanneer de pers staat te schreeuwen dat een elektrische 911 toch echt niet kán, en Porsche er zich af kan maken door gewoon de achterste zijdeuren eraf te halen.

Prijs is natuurlijk wel nog altijd des Porsche, maar daar gaan we niet over vitten. Iedereen op het internet kan een Porsche betalen, zolang ze maar niet effectief er eentje bestellen.
 
upload_2019-10-30_16-33-25.png

Tip van de dag!
 

Attachments

  • upload_2019-10-30_16-32-33.png
    upload_2019-10-30_16-32-33.png
    6.8 KB · Views: 33
Goeie tip. Thanks. Heel irritant van die forumvervuilers als vontrapp.

Ik vind het wel een beetje zielig, mensen met een andere mening direct maar negeren o_O beter je best doen om hem te overtuigen van z'n ongelijkheid... Natuurlijk heeft het geen nut wat hij aan het doen is, maar ik ben met hem eens dat de Model 3 gewoon niet echt mooi is en die mening delen zat mensen. Maar spuuglelijk is overdreven, want ik ga hem binnenkort ook rijden :rolleyes:

Bouwkwaliteit weet ik nog niets over. De Model S was in ieder geval ondermaats op veel fronten, maar ik heb ook zat verhalen van Audi rijders gehoord over bagger auto's.
 
  • Like
Reactions: JanG007 and Dan84