Fransananas
Member
Precies. Ze noemen het daar ook geen leenauto maar huurauto. Nou dan weet je het alBij de Duitse drie mag je blij zijn met een fiets!
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Precies. Ze noemen het daar ook geen leenauto maar huurauto. Nou dan weet je het alBij de Duitse drie mag je blij zijn met een fiets!
De bestuurder dient dit zelf aan te vragen.Met betrekking tot het zelf regelen van de tijdelijke BPM-vrijstelling:
Ik neem aan dat dit de verantwoordelijkheid van Tesla is.
Anders de wagen niet accepteren.
De lijst met gebreken is angstaanjagender dan het type vervangwagen...
Heb je in elk geval een P uitvoering te pakken.Zag ik daar niet laatst een Citroën AX sport staan als loaner? Prachtbak.
Zag ik daar niet laatst een Citroën AX sport staan als loaner? Prachtbak.
De huurauto staat immers niet op naam van de aanvrager van de vrijstelling. Om vast te stellen dat de bestuurder van die auto een NL ingezetene is die al dan niet een vrijstelling heeft aangevraagd, moeten ze eerst de bestuurder aanspreken. Camerabeelden leveren niet het bewijs.Dit zou dus betekenen dat als je de vrijstelling netjes hebt aangevraagd en je de auto binnen 14 dagen ook weer netjes bij Tesla hebt ingeleverd, je alsnog problemen kunt krijgen als de auto buiten de termijn van 14 dagen in Nederland (bijvoorbeeld door camera’s bij de grens of van de belastingdienst) wordt waargenomen.
Waanzin!
Dat Tesla hiervan niet op de hoogte is getuigd van een amateurisme waarmee ze kennelijk vaker klanten opzadelen. Zorgwekkend!
Dit gaat uit van de situatie dat een NL ingezetene een auto koopt/langdurig leent of least. Als aanvrager van de vrijstelling geef je de sleutels terug aan tesla/verhuurbedrijf onderteken je (eventueel) de formulieren en vervolgens staat de auto niet meer tot jouw beschikking.En
Let op!
Blijft het motorrijtuig na de vrijgestelde periode van 2 weken in Nederland? Dan moet u (veelal de bestuurder) aangifte doen voor de bpm en de mrb. Die aangifte moet u doen voordat de vrijgestelde periode van 2 weken voorbij is. U kunt Aangifte doen. U moet dan bpm en mrb betalen vanaf de eerste dag dat de auto, bestelauto of motor in Nederland is gebruikt.
Waanzin ten top. Wie ziet er op toe dat als jij de wagen binnen de veertien dagen hebt ingeleverd bij Tesla dat deze dan niet meer op de weg komt buiten de gestelde termijn? Dit maakt het probleem alleen maar erger als de loanerrijders eventuele bpm boetes gaan claimen bij Tesla. Daarbij ben ik van mening dat als Tesla een loaner met een buitenlands kenteken ter beschikking stelt, dat zij dan ook verantwoordelijk zijn voor de de administratieve afwikkeling, hoort bij de service zullen we maar zeggen. Zo niet, dan mogen ze die loaner zelf houden (voor ritjes naar de snackbar ofzo). Ik wil best voor een vervangwagen betalen, mits een schappelijk bedrag en keuze in klasse, anders kan ik er net zo goed zelf eentje huren bij Sixt/Hertz/SjakiesAutoParadijs.De bestuurder dient dit zelf aan te vragen.
Met Sport bedoel je dus dat ie een tennisbal op de trekhaak heeft?
Niet om te zeuren hoor, maar de 318i die ik een keer meekreeg ... daar vond ik niet zoveel dik aan. Mijn saab is beter/prettigerWat ik lees is dat het altijd redelijk dikke auto's zijn. Snap ook niet dat ze geen Tesla meegegeven.
Precies. Ze noemen het daar ook geen leenauto maar huurauto. Nou dan weet je het al
Hier mag je zeuren. Mijn referentie is bij de Toyota-garage een Aygo als loner.Niet om te zeuren hoor, maar de 318i die ik een keer meekreeg ... daar vond ik niet zoveel dik aan. Mijn saab is beter/prettiger