Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

ICE als Tesla loaner...

This site may earn commission on affiliate links.
En
Let op!

Blijft het motorrijtuig na de vrijgestelde periode van 2 weken in Nederland? Dan moet u (veelal de bestuurder) aangifte doen voor de bpm en de mrb. Die aangifte moet u doen voordat de vrijgestelde periode van 2 weken voorbij is. U kunt Aangifte doen. U moet dan bpm en mrb betalen vanaf de eerste dag dat de auto, bestelauto of motor in Nederland is gebruikt.
 

Dit zou dus betekenen dat als je de vrijstelling netjes hebt aangevraagd en je de auto binnen 14 dagen ook weer netjes bij Tesla hebt ingeleverd, je alsnog problemen kunt krijgen als de auto buiten de termijn van 14 dagen in Nederland (bijvoorbeeld door camera’s bij de grens of van de belastingdienst) wordt waargenomen.

Waanzin!

Dat Tesla hiervan niet op de hoogte is getuigd van een amateurisme waarmee ze kennelijk vaker klanten opzadelen. Zorgwekkend!
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Dit zou dus betekenen dat als je de vrijstelling netjes hebt aangevraagd en je de auto binnen 14 dagen ook weer netjes bij Tesla hebt ingeleverd, je alsnog problemen kunt krijgen als de auto buiten de termijn van 14 dagen in Nederland (bijvoorbeeld door camera’s bij de grens of van de belastingdienst) wordt waargenomen.

Waanzin!

Dat Tesla hiervan niet op de hoogte is getuigd van een amateurisme waarmee ze kennelijk vaker klanten opzadelen. Zorgwekkend!
De huurauto staat immers niet op naam van de aanvrager van de vrijstelling. Om vast te stellen dat de bestuurder van die auto een NL ingezetene is die al dan niet een vrijstelling heeft aangevraagd, moeten ze eerst de bestuurder aanspreken. Camerabeelden leveren niet het bewijs.
 
En
Let op!

Blijft het motorrijtuig na de vrijgestelde periode van 2 weken in Nederland? Dan moet u (veelal de bestuurder) aangifte doen voor de bpm en de mrb. Die aangifte moet u doen voordat de vrijgestelde periode van 2 weken voorbij is. U kunt Aangifte doen. U moet dan bpm en mrb betalen vanaf de eerste dag dat de auto, bestelauto of motor in Nederland is gebruikt.
Dit gaat uit van de situatie dat een NL ingezetene een auto koopt/langdurig leent of least. Als aanvrager van de vrijstelling geef je de sleutels terug aan tesla/verhuurbedrijf onderteken je (eventueel) de formulieren en vervolgens staat de auto niet meer tot jouw beschikking.
 
De bestuurder dient dit zelf aan te vragen.
Waanzin ten top. Wie ziet er op toe dat als jij de wagen binnen de veertien dagen hebt ingeleverd bij Tesla dat deze dan niet meer op de weg komt buiten de gestelde termijn? Dit maakt het probleem alleen maar erger als de loanerrijders eventuele bpm boetes gaan claimen bij Tesla. Daarbij ben ik van mening dat als Tesla een loaner met een buitenlands kenteken ter beschikking stelt, dat zij dan ook verantwoordelijk zijn voor de de administratieve afwikkeling, hoort bij de service zullen we maar zeggen. Zo niet, dan mogen ze die loaner zelf houden (voor ritjes naar de snackbar ofzo). Ik wil best voor een vervangwagen betalen, mits een schappelijk bedrag en keuze in klasse, anders kan ik er net zo goed zelf eentje huren bij Sixt/Hertz/SjakiesAutoParadijs.
 
Het resultaat van de einde kwartaal rush denk ik :). Zoveel mankementen die door de SeC's verholpen dienen te worden. Super mooi 3e kwartaal resultaat maar dit zijn dus de gevolgen. Overbelaste SeC's die vragen om draconische maatregelen.
 
De laatste keer kreeg ik een BMW 7 serie mee. Of beter gezegd: Die kwam Tesla zelfs netjes brengen en weer ophalen.
(Misschien is dat 1 van de voordelen als je herkenbaar met naam en foto op dit forum staat? :))
Nu heb ik niks met BMW, maar de catalogusprijs van die wagen lag wel in de prijsklasse van de Model X. Goede service van Tesla.
 
Precies. Ze noemen het daar ook geen leenauto maar huurauto. Nou dan weet je het al

Verschilt dit niet bij garantiekwesties of regulier onderhoud? Bij Tesla krijg je ook geen gratis loaner meer als je buiten garantie bent. Bij Audi moest ik inderdaad altijd een auto huren (VW Up! voor 35,- per dag)

Ik mag toch hopen dat Audi je een fatsoenlijke leenauto mee krijgt als je nieuwe A8 dit soort problemen heeft en voor garantie kwesties terug moet?
 
Die van mij staat ook bij SeC Tilburg. Ik had geluk zeiden ze: er was nog 1 Tesla beschikbaar (2,5 jaar oude 90d. Prima). Bij eerdere bezoeken kreeg ik soms een ice mee. Oa een Volvo V90 en een BMW 5-serie gehad (huren ze van Sixt). Prima auto's, en ook best eens leuk om in een andere auto te rijden. Maar doet je wel beseffen hoe geweldig zo'n Tesla is.
 
  • Like
Reactions: Mars1 and Rqcg