You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dit is een vervangende leaseauto tijdens vakantie. En geen leenauto tijdens onderhoud. Dus nee dit bevestigd nog steeds niet jou stelling.
Er wordt geen auto geleast of gehuurd dus die vlieger gaat niet op.
Ik denk niet dat Tom aan het trollen is maar dat hij gewoon overtuigt is van eigen gelijk. Mijn 2 centen: ik denk dat het inderdaad zo is dat je formeel zou moeten bijbetalen maar dat het in de praktijk nooit gebeurd en dat de 'pakkans' gelijk staat aan nul. Wat mij betreft de vele woorden niet waard Laten we een virtueel biertje nemen op de goede afloopVertel, wat is het verschil tussen 'vervangende auto' en 'vervangende auto'? Het doel van de vervangende auto is totaal niet relevant voor de belastingdienst.
Blijkbaar ben je aan het trollen zoals al is opgemerkt.
Beetje triest als iemand een andere mening heeft dit als trollen te bestempelen.Vertel, wat is het verschil tussen 'vervangende auto' en 'vervangende auto'? Het doel van de vervangende auto is totaal niet relevant voor de belastingdienst.
Blijkbaar ben je aan het trollen zoals al is opgemerkt.
Het is altijd wel ergens in de wereld 17.00 uur geweestProost! Maar het is nog wel erg vroeg voor bier.
Ik wordt graag overtuigd van ongelijk maar dan wel met een uitspraak van de belastingdienst in deze i.p.v. iemands mening.
En een 2e artikel wat start met de zin “rijdt u in een auto van uw onderneming?” Dus die vlieger gaat ook niet op want het is geen auto van mijn onderneming maar van het garagebedrijf wat aan mijn auto werkt.
En als antwoord op je laatste vraag: omdat ik geen keuze heb in een leenauto die door een ander betaald wordt. En daar door die ander dus al alle belastingen voor voldaan worden.
Dan zou in jou redenatie de garage waar mijn auto op dat moment staat ook bijtelling moeten gaan betalen over mijn auto?
Ik weet niet of je ons nou loopt te trollen of dat je het echt niet snapt Tom.
Praktische antwoorden van de Belastingdienst op veelgestelde vragen door intermediairs - Nextens
Auto - Bijtelling over catalogusprijs
Uitgangspunt voor de bijtelling is de catalogusprijs van de auto. Dat is duidelijk, maar wat als een leaseauto bij een schadebedrijf wordt gestald en er tijdelijk een leenauto wordt verstrekt? Als de catalogusprijs van de vervangende auto even hoog is, is er niets aan de hand, maar wat als de waarde veel hoger is? Moet dan de catalogusprijs van de leenauto worden bijgeteld?
Volgens de Belastingdienst wel: 'als de leaseauto voor langere tijd wordt vervangen door een leenauto moet de catalogusprijs van deze leenauto over die periode worden bijgeteld'.
Jammer genoeg is niet duidelijk aangegeven wat de Belastingdienst als tijdelijk of als 'langere tijd' ziet. Is het drie weken rijden in een vervangende auto tijdelijk of is deze periode toch lang genoeg om de bijtelling aan te passen aan de catalogusprijs van de vervangende auto? Overigens lijkt het ons logisch dat als in het geval van een hogere catalogusprijs de bijtelling aangepast moet worden als de auto voor 'langere tijd' verstrekt wordt, dit ook het geval moet zijn als de vervangende auto een lagere catalogusprijs heeft.
Laten we het maar eens zijn dat we het oneens zijn want dit wordt een eindeloos verhaal zo.
Je komt met een artikel wat over dealers en verhuurbedrijven gaat die alle auto’s in de voorraad kunnen gebruiken en geen vaste “eigen” lease auto hebben. En dus anders helemaal geen bijtelling hoeven te betalen.
En een 2e artikel wat start met de zin “rijdt u in een auto van uw onderneming?” Dus die vlieger gaat ook niet op want het is geen auto van mijn onderneming maar van het garagebedrijf wat aan mijn auto werkt.
En als antwoord op je laatste vraag: omdat ik geen keuze heb in een leenauto die door een ander betaald wordt. En daar door die ander dus al alle belastingen voor voldaan worden.
Dan zou in jou redenatie de garage waar mijn auto op dat moment staat ook bijtelling moeten gaan betalen over mijn auto?
Dit is inderdaad erg subjectief... wat is lang? Als ik de auto van mijn buurman een dag leen als mijn leasebak kapot is moet hij zich dan ook eerst bij de KVK inschrijven omdat hij mij verkapt loon geeft?
Als ik van Tesla een leenfiets mee zou krijgen (sommige garages doen dat echt) als mijn model S daar staat, wordt dan mijn bijtelling verminderd met het verschil of zelfs geen bijtelling over die periode? (Serieuze vraag geen trol...)
Ook zie ik het als een service van een bedrijf als ze een loaner geven en niet als loon. Moet ik korting op een product ook aangeven als verkapt loon?
Haha. Het holt achteruit allemaal...Vanmorgen wilde de parkeer rem niet ontgrendelen. Resultaat, de auto zou worden opgehaald en ik zou een loaner krijgen.
Ik mocht kiezen tussen een Mazda 2 automaat of een Seat Leon met handbak
Er staat dus nu een karige Leon voor de deur die niet vooruit de branden is..
Bij het afleveren werd ik ook nog eens verzocht om de auto weer met een net zo volle tank in te leveren..
Haha. Het holt achteruit allemaal...
Ps het vol vol principe vind ik overigens niet onredelijk
Ik heb een leaseauto dus dan praat het idd wel gemakkelijker. Overigens is mij nooit een Tesla als loaner beloofd (aanschaf mei 2018).Het onredelijke er aan vind ik dat we allemaal een Tesla als loaner zijn beloofd bij aanschaf, een auto waarbij ik geen brandstof betaal omdat die gratis op kantoor op te laden is. Nu moet ik door een fout aan Tesla's kant (handrem) en een tekort aan Tesla's opeens weer relatief dure kilometers maken.. Terwijl die dure kilometers ontlopen precies de reden van aanschaf is geweest.
Daarnaast is de auto vanochtend opgehaald, maar zie ik dat deze nog bij de berging in de buurt staat. De auto wordt daarna niet naar de dichtst bijzijnde SeC gebracht (Amsterdam) maar naar Eindhoven.
Volgens mij deden ze dat al in Amsterdam in 2016. Maar weet niet of ze die nog steeds hebben.Er zijn wat ontwikkelingen: Tesla delivers massive fleet to rental car company Avis. Tesla schijnt te zijn begonnen met het verkopen van flinke hoeveelheden auto's aan een verhuurbedrijf als Avis, in elk geval in Noorwegen, om ze vervolgens zelf te huren als loaner. Zou een mooie oplossing zijn voor meer landen, voorkomt ook dat de loaners elk kwartaal onder je kont vandaan gekocht worden.