Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

ICE als Tesla loaner...

This site may earn commission on affiliate links.
Er zijn wat ontwikkelingen: Tesla delivers massive fleet to rental car company Avis. Tesla schijnt te zijn begonnen met het verkopen van flinke hoeveelheden auto's aan een verhuurbedrijf als Avis, in elk geval in Noorwegen, om ze vervolgens zelf te huren als loaner. Zou een mooie oplossing zijn voor meer landen, voorkomt ook dat de loaners elk kwartaal onder je kont vandaan gekocht worden.
Op zich logisch! Zo worden die auto's goed gebruikt en heb je ze ook als loaners wanneer nodig.

Hoop wel dat Avis dan goed investeert in laadinfra als die auto's stil staan. Zodat klanten ze altijd met een 90% volle accu mee krijgen. Desnoods nog wat CCS laders waar ze snel kunnen laden.
 
Begrijpen jullie wel dat als niet Tesla rijders een dergelijk topic als dit lezen zich nogal verbazen?

Ik heb altijd goede leen auto's mee gekregen, wel altijd een ICE, maar prima, ik hoefde niet te tanken en kon de bonnetjes inleveren als ik het wel moest.

Maar om nu steen en been te klagen hier over? Tesla rijders liggen al onder het vergrootglas voor veel mensen. Gooi nou geen olie op het vuur door hier over te klagen op fora.

Mail Tesla, uit daar je ongenoegen (op een nette manier), bespreek het bij het SeC, of besluit de volgende keer geen Tesla meer te kopen.

Hiervoor reed ik Audi, daar kreeg ik altijd de meest gare auto's van de dealer mee, als ik überhaupt al een auto mee kreeg.
 
Begrijpen jullie wel dat als niet Tesla rijders een dergelijk topic als dit lezen zich nogal verbazen?

Ik heb altijd goede leen auto's mee gekregen, wel altijd een ICE, maar prima, ik hoefde niet te tanken en kon de bonnetjes inleveren als ik het wel moest.

Maar om nu steen en been te klagen hier over? Tesla rijders liggen al onder het vergrootglas voor veel mensen. Gooi nou geen olie op het vuur door hier over te klagen op fora.

Mail Tesla, uit daar je ongenoegen (op een nette manier), bespreek het bij het SeC, of besluit de volgende keer geen Tesla meer te kopen.

Hiervoor reed ik Audi, daar kreeg ik altijd de meest gare auto's van de dealer mee, als ik überhaupt al een auto mee kreeg.
Helaas is de tijd van niet per sé vol tanken en bonnetjes inleveren inmiddels al weer voorbij, W.

Dus ontstaat er nu onnodige discussie en irritatie bij klanten en servicepersoneel over welke leenauto er beschikbaar wordt gesteld. Ik heb de laatste twee weken van vorig jaar een keurig nette AP1 Model S 85D meegekregen, omdat ik vriendelijk maar resoluut de aangeboden Jaguar afwees. Is gewoon jammer voor iedereen dat dit zo moet.
 
Helaas is de tijd van niet per sé vol tanken en bonnetjes inleveren inmiddels al weer voorbij, W.
Dat is onjuist. Ik hoef hem niet af te tanken. Mag alleen niet roken in de auto en geen huisdieren meenemen :)
Bij ford kreeg ik alleen een fiets en als ik een auto wilde mocht ik gewoon betalen. Bij Saab kreeg ik een smart mee. Bij Peugeot helemaal niets, die konden zelfs de huurauto meestal niet regelen. Bij Volkswagen kreeg ik ook niets mee. Bij Toyota kreeg je niets maar kon hij wel worden opgehaald.
 
Die van mij zijn ook al een paar jaar vastgeroest. Het wachten was op een aanrijding, zodat ik een reden zou hebben ze te vervangen voor elektrische.

Helaas besliste het lot dat de spiegels in een smalle straat tegen een VW Polo klapten. Met als resultaat dat de spiegel van de Polo kapot was en die van mij nog steeds niet.

Mijn hoop is sindsdien gevestigd op een Dodge Ram Van of soortgelijk.

Noem mij maar een masochist, maar dit is dus de aanrijding die ik dolgraag een keer zou willen zien :p.

Tesla S vs Dodge Ram. Spiegel aan spiegel...

Uitdaging 1; hoogtedingetje. Spiegel Tesla: gemiddelde navelhoogte. Spiegel Dodge: gemiddelde kruinhoogte.

9008D60F-9315-48D7-BFAA-5A359DF619B6.jpeg




54291D89-8A98-4288-873D-27A7A7214A58.jpeg


UItdaging 2: hoe krijg je deze aanrijding op het schadeformulier?
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Dat is onjuist. Ik hoef hem niet af te tanken. Mag alleen niet roken in de auto en geen huisdieren meenemen :)
Bij ford kreeg ik alleen een fiets en als ik een auto wilde mocht ik gewoon betalen. Bij Saab kreeg ik een smart mee. Bij Peugeot helemaal niets, die konden zelfs de huurauto meestal niet regelen. Bij Volkswagen kreeg ik ook niets mee. Bij Toyota kreeg je niets maar kon hij wel worden opgehaald.
Om het per definitie als “onjuist” te bestempelen, vind ik iets te kort door de bocht. Wellicht hangt het van de SeC vestiging af en de afspraak die ze met de verhuurmaatschappij hebben of je een ICE loaner wel of niet op eigen kosten moet afrekenen.

@Billy zelfs bij een 2 maanden van te voren geplande 40.000km beurt is het nog geen garantie dat je een Tesla loaner krijgt. Ondanks ik wel had aangedrongen op een Tesla bij het maken van de afspraak. Het is momenteel meer een loterij wat je krijgt, in mijn geval was het een BMW 1 serie eco-diesel, aftanken op eigen kosten. Achteraf gezien niet eens zo slecht. Ok, geen Volvo XC90, maar ook geen Toyota Aygo (die Toyota had ik echt laten staan en zelf maar een huurauto geregeld)
 
Noem mij maar een masochist, maar dit is dus de aanrijding die ik dolgraag een keer zou willen zien :p.

Tesla S vs Dodge Ram. Spiegel aan spiegel...

Uitdaging 1; hoogtedingetje. Spiegel Tesla: gemiddelde navelhoogte. Spiegel Dodge: gemiddelde kruinhoogte.

View attachment 367687



View attachment 367685

UItdaging 2: hoe krijg je deze aanrijding op het schadeformulier?
Misschien op het Mazda MX-5 forum even navragen? ;)
Als je in een Model X zit, zie je die MX-5’en ook niet echt als die op je achterbumper zit en je de achtercamera niet aan hebt staan. Gelukkig meten de sensoren aan de zijkant dat er “iets” naast je zit ;)
 
Ik verwacht niets, dus ik ben gelukkig (Albert Einstein) ;)

(Vrijwel) alles is goed voor mij, want ik ben nergens te goed voor. Voorkeur ligt natuurlijk bij een Tesla (een P ...), maar alles behalve een diesel. Dat kan echt niet meer. Heb daar de laatste keer in de enquete ook een opmerking over gemaakt. Gelukkig kom ik weinig in een SeC.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik verwacht niets, dus ik ben gelukkig (Albert Einstein) ;)

(Vrijwel) alles is goed voor mij, want ik ben nergens te goed voor. Voorkeur ligt natuurlijk bij een Tesla (een P ...), maar alles behalve een diesel. Dat kan echt niet meer. Heb daar de laatste keer in de enquete ook een opmerking over gemaakt. Gelukkig kom ik weinig in een SeC.
Zo sta ik er eigenlijk ook in. Als het een auto is die schoon is en rijd en ben ik blij.

Een P100D zeg ik nooit nee tegen, maar ik maak mij er allemaal niet zo druk om.
 
  • Like
Reactions: gelden
Gisteren waren er helemaal geen Leenauto's beschikbaar. Dat kan dus ook gebeuren! Voor mij niet heel erg omdat ik een afspraak in de buurt had en iemand me daar wel even wilde afzetten. Bij terugkomst hoopte ik wel dat de reparatie klaar zou zijn, want ze zouden hem, omdat ik geen leenauto had, door de Fastlane doen, maar dat was misgegaan, dus uiteindelijk toch nog met een ICE naar huis, een paar uur later kwamen ze op verzoek de auto wel thuis afleveren. Er is dus toch nog wel veel mogelijk.
Volgens mij heb je meer kans als je vroeg komt, maar dat weet ik ook niet zeker.
 
  • Informative
Reactions: Arthur80
Vanmorgen wilde de parkeer rem niet ontgrendelen. Resultaat, de auto zou worden opgehaald en ik zou een loaner krijgen.
Ik mocht kiezen tussen een Mazda 2 automaat of een Seat Leon met handbak :(
Er staat dus nu een karige Leon voor de deur die niet vooruit de branden is..
Bij het afleveren werd ik ook nog eens verzocht om de auto weer met een net zo volle tank in te leveren..

Update:
De remklauwen moesten vervangen worden.
Eerste reactie van Tesla: graag akkoord op een rekening van 1700,-

Na wat doorvragen kwamen ze erachter dat er een terugroepactie op is geweest, maar dat deze auto die niet had gehad. (ik heb de auto als CPO bij Tesla gekocht 4 maanden geleden). Dus dit valt wel gewoon onder garantie.

Hoelang het ging duren? Geen idee meneer de onderdelen moeten uit Amerika komen.

Hierna SeC A'dam gebeld of ik de Seat kon omruilen voor een Tesla loaner aangezien het nog wel even kon duren. Geen probleem, maar wel pas vrijdag aangezien de auto is gehuurd bij roadrunner en we geen ruimte hebben om de auto op het terrein te laten staan.

Vrijdagochtend, na een extra belletje voor de zekerheid stond er een nette P85D voor me klaar.
En nog mooier een mailtje dat mijn Model S was gerepareerd! Kennelijk zwerfde er toch nog ergens remklauwen rond bij een SeC.

Ze hebben mijn ervaring dus wel mooi weten om te draaien!

Nog wel 1 minpuntje, ze zouden ook naar mijn alarm kijken aangezien die random afging midden in de nacht en ook naar mij carkit, omdat ik vaak slecht te horen ben vanaf de andere kant. Toch nog even een belletje erachteraan doen dus.
 
Update:
De remklauwen moesten vervangen worden.
Eerste reactie van Tesla: graag akkoord op een rekening van 1700,-

Na wat doorvragen kwamen ze erachter dat er een terugroepactie op is geweest, maar dat deze auto die niet had gehad. (ik heb de auto als CPO bij Tesla gekocht 4 maanden geleden). Dus dit valt wel gewoon onder garantie.

Hoelang het ging duren? Geen idee meneer de onderdelen moeten uit Amerika komen.

Hierna SeC A'dam gebeld of ik de Seat kon omruilen voor een Tesla loaner aangezien het nog wel even kon duren. Geen probleem, maar wel pas vrijdag aangezien de auto is gehuurd bij roadrunner en we geen ruimte hebben om de auto op het terrein te laten staan.

Vrijdagochtend, na een extra belletje voor de zekerheid stond er een nette P85D voor me klaar.
En nog mooier een mailtje dat mijn Model S was gerepareerd! Kennelijk zwerfde er toch nog ergens remklauwen rond bij een SeC.

Ze hebben mijn ervaring dus wel mooi weten om te draaien!

Nog wel 1 minpuntje, ze zouden ook naar mijn alarm kijken aangezien die random afging midden in de nacht en ook naar mij carkit, omdat ik vaak slecht te horen ben vanaf de andere kant. Toch nog even een belletje erachteraan doen dus.
Wordt tijd dat zich universele garages opwerpen om dergelijke klussen aan Tesla's uit te voeren. Voor die € 1.700 kun je heel wat klauwen laten reviseren. Is een DHZ klus op het niveau @Wim S. Ontluchten van de leidingen heb je eigenlijk de Tesla werkplaatssoftware voor nodig, maar er is ook een trucje dat je wel even moet kennen.
 
Wordt tijd dat zich universele garages opwerpen om dergelijke klussen aan Tesla's uit te voeren. Voor die € 1.700 kun je heel wat klauwen laten reviseren. Is een DHZ klus op het niveau @Wim S.
Is het sowieso niet verplicht voor een automerk dat je toestaat om ook derde partijen reparaties uit te laten voeren? Ik verbaas mij elke keer weer om de exorbitante bedragen te lezen die Tesla vraagt voor onderhoud en reparaties. En om logische redenen is ook de specificatie zeer wazig.
Ontluchten van de leidingen heb je eigenlijk de Tesla werkplaatssoftware voor nodig,
maar er is ook een trucje dat je wel even moet kennen.
Wat is er anders aan het remsysteem van Tesla vergeleken met een ander remsysteem (voorzien van ABS+ESP) waardoor het hier zo anders zou moeten zijn dat een normale garage dat niet zou moeten kunnen?

Tesla probeert zich te profileren als next-gen, maar op gebied van onderhoud heb ik toch liever Big Auto (vrij naar @Wim S. :)).
 
Is het sowieso niet verplicht voor een automerk dat je toestaat om ook derde partijen reparaties uit te laten voeren? Ik verbaas mij elke keer weer om de exorbitante bedragen te lezen die Tesla vraagt voor onderhoud en reparaties. En om logische redenen is ook de specificatie zeer wazig.

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is dat inderdaad verplicht maar wurmt Tesla zich daar heel classy omheen door geen onderdelen te willen leveren aan derden. Ook de specialistische tools en software zijn volgens mij niet te koop, althans niet in Europa. Alleen in de VS waar ze de "right to repair act" oid hebben kun je dat tegen exorbitante bedragen aanschaffen, en ook dan alleen als je Tesla certified shop bent

Heel handig hebben veel garages ook helemaal geen zin in Tesla's met die ellenlange wachttijden op onderdelen wanneer de eigenaar die zelf aanschaft via Tesla.

Daar komt nog bij dat bepaalde high voltage onderdelen helemaal niet geleverd worden (ook niet aan de directe eigenaar van de auto) omwille van "veiligheidsrisico".