Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Iemand al een nieuwe (veiligere) keyfob MS?

This site may earn commission on affiliate links.
De 2018.32.4 update maakt het mogelijk om ook een pincode in te stellen, best mooi maar ik ben er nog niet over uit of ik nu passive entry weer ga aanzetten.

Nu las ik in dit artikel:

Tesla is rolling out extra layer of security with ‘improved cryptography’ key fob and optional ‘PIN to Drive’ feature

Dat de huidige keyfobs van de MS zijn geupdate naar de nieuwe standaard van de (MX en M3) en dat oude MS eigenaren hun keyfob kunnen ruilen.. interessant.

Zijn er in forumleden die navraag/dit al gedaan hebben?
 
Dat de huidige keyfobs van de MS zijn geupdate naar de nieuwe standaard van de (MX en M3) en dat oude MS eigenaren hun keyfob kunnen ruilen.. interessant.

Zijn er in forumleden die navraag/dit al gedaan hebben?
Nou ja, ruilen impliceert dat het niets zou kosten. Dat lees ik niet in het artikel:
"Tesla says that customers with older Model S key fobs can contact Tesla’s service department to upgrade their key fob."
Ik verwacht dat je daarvoor moet betalen.
 
Nou ja, ruilen impliceert dat het niets zou kosten. Dat lees ik niet in het artikel:
"Tesla says that customers with older Model S key fobs can contact Tesla’s service department to upgrade their key fob."
Ik verwacht dat je daarvoor moet betalen.

Iemand is het alvast niet met je eens...
No sweat! Wedje leggen dat ik de fob update gratis krijg?
 
Risicoloos zou ik het niet noemen. Ze kunnen nog steeds in de auto komen, alleen niet meer wegrijden (tenzij ze goed naar de vingervlekken op het scherm gaan kijken).

Wellicht een polletje starten met wie Passive Entry nog op "on" heeft staan (en of dit wel gaat doen icm de Pin entry). Ik ben wel benieuwd

@Jkr85 Wellicht is het "gratis ruilen" van de keyfob bij een onderhoudsbeurt een goede incentive om toch die servicebeurt te laten uitvoeren! Ik ga in ieder geval ook de strijd aan met de mannen of vrouwen in Tilburg ;)

@gelden -> Excuses voor mijn ondermaatse vertaling!
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Van tesla support het antwoord dat ik afgelopen maandag kreeg:
Wat betreft nieuwe veiligheids maatregelen en sleutels, is bij ons alleen bekend dat er een zogezegde Pin to Drive optie komt met de komende Firmware Update.
Tot op heden blijven de sleutels ongewijzigd.


Iets met linker hand weet niet wat de rechter doet??

Ik wacht af. 18e de beurt. Dan vraag ik uiteraard nog een keer.
 
Risicoloos zou ik het niet noemen. Ze kunnen nog steeds in de auto komen, alleen niet meer wegrijden (tenzij ze goed naar de vingervlekken op het scherm gaan kijken).

Wellicht een polletje starten met wie Passive Entry nog op "on" heeft staan (en of dit wel gaat doen icm de Pin entry). Ik ben wel benieuwd

@Jkr85 Wellicht is het "gratis ruilen" van de keyfob bij een onderhoudsbeurt een goede incentive om toch die servicebeurt te laten uitvoeren! Ik ga in ieder geval ook de strijd aan met de mannen of vrouwen in Tilburg ;)

@gelden -> Excuses voor mijn ondermaatse vertaling!

ik had de passive entry op on willen zetten, ware het niet dat deze nu grijs is. Pin code leek me veilig genoeg. Ik kan dit niet meer selecteren. heb versie 32.4 sinds vanmorgen
 
Even de pret drukken: een rolling code zorgt er volgens mij alleen maar voor dat je de code wel kan kopiëren, maar daar niet zoveel aan hebt omdat hij constant verandert. Ik zie niet hoe dat echter de relatie hack, die de code real time doorzendt, mitigeert.
 
Even de pret drukken: een rolling code zorgt er volgens mij alleen maar voor dat je de code wel kan kopiëren, maar daar niet zoveel aan hebt omdat hij constant verandert. Ik zie niet hoe dat echter de relatie hack, die de code real time doorzendt, mitigeert.
DYAC (Damn You Autocorrect)!: relatie = remote :mad:

Trouwens wel grappig om eens op DYAC te googelen. Leuke voorbeelden te vinden. :)