Alsof je informatie van Tesla medewerkers kunt vertrouwen...Vandaag van Tesla begrepen dat enkel de X een geupgrade Key Fob zou kennen. Helaas...
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Alsof je informatie van Tesla medewerkers kunt vertrouwen...Vandaag van Tesla begrepen dat enkel de X een geupgrade Key Fob zou kennen. Helaas...
Hmm, verrassende uitkomst dat men dus de code ook kan kraken en daarmee niet meer het sleutelsignaal hoeft te versterken. Een keer in de buurt staan bij ontgrendelen van de auto is voldoende om het signaal op te slaan en daarna te kraken. Dan helpen blikjes ook niet meer. Toch maar aan de pincode?Vandaag een artikel in De Standaard over de hack : Contactloze sleutel Tesla eenvoudig te kraken
Sleutel hoeft zelfs niet in de buurt te zijn zoals met de meeste Relay Hacks :/
is het misschien een idee om dit als collectief te doen?Hier de originele bron: Fast, Furious and Insecure: Passive Keyless Entry and Start in Modern Supercars
Ik stuur dit ook even aan Tesla met mijn eis de sleutels zsm te laten vervangen.
Hmm, verrassende uitkomst dat men dus de code ook kan kraken en daarmee niet meer het sleutelsignaal hoeft te versterken. Een keer in de buurt staan bij ontgrendelen van de auto is voldoende om het signaal op te slaan en daarna te kraken. Dan helpen blikjes ook niet meer. Toch maar aan de pincode?
Goed idee. Al in 2005 is de encryptie van de toeleverancier gekraakt, dus Tesla lijkt mij de kosten best op die leverancier te kunnen verhalen.Hier de originele bron: Fast, Furious and Insecure: Passive Keyless Entry and Start in Modern Supercars
Ik stuur dit ook even aan Tesla met mijn eis de sleutels zsm te laten vervangen.
Het bedrijf zegt tegen de site dat het naar aanleiding van de ontdekking van de onderzoekers met zijn leverancier heeft samengewerkt om 'more robust cryptography' voor de Model S te introduceren in juni. Eigenaren van modellen die voor juni zijn gebouwd, kunnen dankzij een software-update ervoor kiezen een nieuwe sleutel aan te vragen, voegt het daaraan toe. Pektron reageerde niet op de onderzoekers of op vragen van Wired.
Ik heb zojuist telefonisch gesproken met SC Den Haag. De medewerker daar geeft aan dat ze NIETS afweten van het volgende:
- nieuwe(re) keyfob
- nieuwe wijze van illegaal toegang krijgen tot auto ondanks dat passive entry uitstaat (zoals in filmpje is te zien)
sorry, is niet in het filmpje te zien idd.Welk filmpje laat zien dat het ook werkt als passive entry uit staat?
via de mail? ben benieuwd hoe snel je reactie krijgt.Niet wetende dat dit draadje/topic hier stond heb ik zojuist ook bij Tesla geïnformeerd naar de mogelijkheden voor een nieuwe keyfob. Ik heb daarbij links naar bronnen geplaatst (o.a. het Electrek artikel en de bevindingen van KU Leuven) dus ik wil geen onzin horen over "wij weten van niks".
Ik berg m'n sleutel thuis altijd al op in een "kooi van Faraday" maar onderweg is 't een ander verhaal. Ik heb PIN-to-Drive ingeschakeld (maar vind ik ook maar een la-la maatregel; de PIN is makkelijk af te kijken door meerijders en met een (verborgen opgestelde) camera bijvoorbeeld of een "voorbijganger op de stoep" van buitenaf ook prima af te kijken bij 't intoetsen ervan. Een nieuwe keyfob is wel 't minste wat ze kunnen doen.
Via het Tesla account; daar zit een blokje "support" waar je een berichtje kunt invullen. Ik heb 't, vooralsnog, als "Algemene ondersteuningsvraag" ingezonden maar bij een antwoord dat me niet bevalt zal ik dezelfde vraag, aangevuld met een stukje ongenoegen, nogmaals inzenden "voor beoordeling door directie".via de mail? ben benieuwd hoe snel je reactie krijgt.
Ik ook niet idd.Ik heb onder het kopje "Dit is een algemene ondersteuningsvraag" nog nooit een antwoord gehad.
Bij "Verstuur dit probleem voor beoordeling door directie" heb ik wel een antwoord gehad maar ik heb de vraag toen wel in het Engels ingediend.