Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Iemand al een nieuwe (veiligere) keyfob MS?

This site may earn commission on affiliate links.
er is nog een oplossing. eigenlijk 2.

1. haal de batterij uit je fob.
2. steek een plastiekje tussen batterij en deksel, en sluit deksel.
3. verifieer dat de fob niet meer werkt. De boeven kunnen je fob nu niet meer scannen.

4a. open je auto door de fob aan de ruitewisser, kant passagier te houden.
5a. start de wagen door de fob aan de usb-poorten te houden.

of

4b. open de auto via de app.
5b. start de auto via de app.

in geval openen of starten mislukt, kan je het plastiekje van de batterij weghalen.

;)
 
Ik blijf het toch een aparte discussie vinden. Tesla's hebben een zeer laag diefstalrisico, en vervolgens worden de meeste ook nog eens teruggevonden. Ik ontken absoluut niet dat een Tesla gestolen kan worden, natuurlijk kan dat. Maar de kans dat een ruitje ingetikt wordt en bagage gestolen is vele malen groter. In die zin hoop ik meer op een 360 graden gebruik van de camera's als dashcam.

Heel eerlijk: ik vind het fantastisch dat als ik aanloop de hendels mij begroeten door open te gaan en dat ik met een tikje op de rem de auto wakker maak.
 
4b. open de auto via de app.
5b. start de auto via de app.


;)

Precies - werkt uitstekend. Ik ga toch nooit de deur uit zonder telefoon.Sleutel zit vaak in een tas - X altijd in de hand/broekzak. Werkt feilloos -zo lang je verbinding kan maken (pakweg 98% van de gevallen). Je zou die handeling alleen nog in één keer moeten kunnen uitvoeren. Als je de auto wilt starten, dan wil je toch ook dat de auto open is -;). Waarom zou je'm anders willen starten...
 
  • Like
Reactions: S-19910
  • Like
Reactions: Superendo
De sleutel in een signaal blokkerende sleutel hoes en een alarmsysteem met eigen signaalsysteem verminderd naast de pin ook nog eens de kans op diefstal. Met een extra alarm systeem moeten de dieven nu 3 systemen (tesla signaal, alarm signaal en pin) overbruggen. A.d.a.k. is een nieuwe keyfob wel goedkoper dan een extra alarmsysteem :cool:.
 
Tja de desinteresse van sommige Tesla medewerkers is af en toe beschamend te noemen.

Via SeC Rotterdam heb ik begrepen dat alle Tesla's vanaf ca. medio 2017 een verbeterde versie van de keyfob hebben.

We kunnen er veel van vinden maar het probleem dat de beveiliging wel erg eenvoudig te omzeilen is, is iets dat zich eigenlijk bij alle auto's met keyless entry voordoet en de andere fabrikanten doen er helemaal niets aan en al zeker niet met terugwerkende kracht.
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: PaulV and robertvg
alle Tesla's vanaf ca. medio 2017 een verbeterde versie van de keyfob hebben.

De Model S heeft sinds deze zomer een nieuwe keyfob. Dezelfde als bij de Model X al geruime tijd werd gebruikt.

De keyfob voorkomt niet de relay attack, enkel een verbeterde encryptie zo ver ik weet. Ik zou keyless entry uitzetten of pin to drive aan in alle situaties. Daarnaast is pin to drive gewoon aan te raden. Als jouw sleutel gestolen wordt kunnen ze nog steeds niet wegrijden.
 
De Model S heeft sinds deze zomer een nieuwe keyfob. Dezelfde als bij de Model X al geruime tijd werd gebruikt.

De keyfob voorkomt niet de relay attack, enkel een verbeterde encryptie zo ver ik weet. Ik zou keyless entry uitzetten of pin to drive aan in alle situaties. Daarnaast is pin to drive gewoon aan te raden. Als jouw sleutel gestolen wordt kunnen ze nog steeds niet wegrijden.

Klopt de encryptie maakt het lastiger maar nog steeds niet onmogelijk.
Als je geen risico wilt lopen dan gewoon keyless entry uit zetten. Kan ook niet bij alle ICE fabrikanten.
 
Klopt de encryptie maakt het lastiger maar nog steeds niet onmogelijk.
Als je geen risico wilt lopen dan gewoon keyless entry uit zetten. Kan ook niet bij alle ICE fabrikanten.
Zolang de verzekering mij niet verplicht om keyless entry uit te zetten neem ik het (imho zeer beperkte) 'risico'. De je toespringende deurhandels vind ik ook een deel van het Tesla-gevoel. Uiteraard mét pin to drive...
 
Ik heb vandaag mijn nieuwe key fobs ontvangen. De kosten waren € 132.23 ex btw per fob. Het line item is:

KEY FOB, EU 433Mhz, MODEL S, DTS80 (1455937-00-A)
Nice ! heb je toevallig iets meer info?
- voor welk modellen/jaartallen) bieden deze verbetering?
- hoe kwam je bij dit artikelnummer?
- waar besteld (Tesla locatie)?
- dit was neem ik aan de prijs inclusief de config door Tesla?
- is er merkbaar verschil?
 
Nice ! heb je toevallig iets meer info?
- voor welk modellen/jaartallen) bieden deze verbetering?
Geen idee, die vraag moet je aan Tesla stellen.
- hoe kwam je bij dit artikelnummer?
Dat stond op de bon.
- waar besteld (Tesla locatie)?
Den Haag, ik had direct nadat het onderzoek gepubliceerd was een E-mail gestuurd.
- dit was neem ik aan de prijs inclusief de config door Tesla?
Nee, configuratie was €26 ex btw (totaal) = 12 minuten labor.
- is er merkbaar verschil?
Nee. Ik moest mijn driver profielen opnieuw aan de key fobs koppelen, maar verder werken ze hetzelfde.