Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Iemand al een nieuwe (veiligere) keyfob MS?

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag een artikel in De Standaard over de hack : Contactloze sleutel Tesla eenvoudig te kraken

Sleutel hoeft zelfs niet in de buurt te zijn zoals met de meeste Relay Hacks :/
Hmm, verrassende uitkomst dat men dus de code ook kan kraken en daarmee niet meer het sleutelsignaal hoeft te versterken. Een keer in de buurt staan bij ontgrendelen van de auto is voldoende om het signaal op te slaan en daarna te kraken. Dan helpen blikjes ook niet meer. Toch maar aan de pincode?
 
Hmm, verrassende uitkomst dat men dus de code ook kan kraken en daarmee niet meer het sleutelsignaal hoeft te versterken. Een keer in de buurt staan bij ontgrendelen van de auto is voldoende om het signaal op te slaan en daarna te kraken. Dan helpen blikjes ook niet meer. Toch maar aan de pincode?

Theoretisch ja, maar als ik het rapport goed lees (altijd lastig) moet je toch wel even in de buurt staan om de juiste signalen er uit te filteren.

Interessant is ook de bevinding inzake de maximale afstand tot de fob: 8 meter is nog haalbaar volgens de onderzoekers.

Q. How close do you have to be to a key fob to clone it?
A. The maximum range is mostly affected by the transmission of the Low Frequency signals. Our experiments show that a key fob can successfully receive the signal transmitted by an unmodified Proxmark3 from a distance up to 1m.
This range can be increased by using purposely build antennas and transmission hardware. It has been shown in the past that this distance could be increased to eight meters
[1].
 
Ik heb zojuist telefonisch gesproken met SC Den Haag. De medewerker daar geeft aan dat ze NIETS afweten van het volgende:

- nieuwe(re) keyfob
- nieuwe wijze van illegaal toegang krijgen tot auto ondanks dat passive entry uitstaat (zoals in filmpje is te zien)

wel wist hij het volgende (wat oud nieuws is):
- nieuwe FW met pincode
- optie (standaard) om passive entry uit te schakelen

klinkt alsof deze medewerker totaal niet op de hoogte is....:eek:

Ik ben donderdag in Den Haag, zal ze daar nog eens kietelen tijdens mij 20K beurt.
 
Onderzoekers klonen Tesla-sleutel in korte tijd met relatief goedkope aanval

vooral interessant:
Het bedrijf zegt tegen de site dat het naar aanleiding van de ontdekking van de onderzoekers met zijn leverancier heeft samengewerkt om 'more robust cryptography' voor de Model S te introduceren in juni. Eigenaren van modellen die voor juni zijn gebouwd, kunnen dankzij een software-update ervoor kiezen een nieuwe sleutel aan te vragen, voegt het daaraan toe. Pektron reageerde niet op de onderzoekers of op vragen van Wired.
 
Er is gewoon geen veilige Keyless entry.

Net zoals ons paspoort uiteindelijk toch nagemaakt kon worden en ook GSM kon worden afgeluisterd.
Als je er maar genoeg tijd, energie en geld in steekt kan je alles namaken en en klonen.
Dit lijkt overigens redelijk eenvoudig te gaan. Maar goed ik heb passive entry uit staan.
Het is een leuke gimmick maar voegt eigenlijk maar weinig toe.
 
  • Like
Reactions: Jkr85
Niet wetende dat dit draadje/topic hier stond heb ik zojuist ook bij Tesla geïnformeerd naar de mogelijkheden voor een nieuwe keyfob. Ik heb daarbij links naar bronnen geplaatst (o.a. het Electrek artikel en de bevindingen van KU Leuven) dus ik wil geen onzin horen over "wij weten van niks".

Ik berg m'n sleutel thuis altijd al op in een "kooi van Faraday" maar onderweg is 't een ander verhaal. Ik heb PIN-to-Drive ingeschakeld (maar vind ik ook maar een la-la maatregel; de PIN is makkelijk af te kijken door meerijders en met een (verborgen opgestelde) camera bijvoorbeeld of een "voorbijganger op de stoep" van buitenaf ook prima af te kijken bij 't intoetsen ervan. Een nieuwe keyfob is wel 't minste wat ze kunnen doen.
 
Niet wetende dat dit draadje/topic hier stond heb ik zojuist ook bij Tesla geïnformeerd naar de mogelijkheden voor een nieuwe keyfob. Ik heb daarbij links naar bronnen geplaatst (o.a. het Electrek artikel en de bevindingen van KU Leuven) dus ik wil geen onzin horen over "wij weten van niks".

Ik berg m'n sleutel thuis altijd al op in een "kooi van Faraday" maar onderweg is 't een ander verhaal. Ik heb PIN-to-Drive ingeschakeld (maar vind ik ook maar een la-la maatregel; de PIN is makkelijk af te kijken door meerijders en met een (verborgen opgestelde) camera bijvoorbeeld of een "voorbijganger op de stoep" van buitenaf ook prima af te kijken bij 't intoetsen ervan. Een nieuwe keyfob is wel 't minste wat ze kunnen doen.
via de mail? ben benieuwd hoe snel je reactie krijgt.
 
via de mail? ben benieuwd hoe snel je reactie krijgt.
Via het Tesla account; daar zit een blokje "support" waar je een berichtje kunt invullen. Ik heb 't, vooralsnog, als "Algemene ondersteuningsvraag" ingezonden maar bij een antwoord dat me niet bevalt zal ik dezelfde vraag, aangevuld met een stukje ongenoegen, nogmaals inzenden "voor beoordeling door directie".

upload_2018-9-11_11-53-35.png
 
Ik ben ook maar even aan de slag gegaan (vraag aan de directie)
"I would like to have a (free) solution for the recently published relay-attack Fast, Furious and Insecure: Passive Keyless Entry and Start in Modern Supercars which is not covered by the most recent update I have installed, pin to drive (activated!). First of all it does not prevent from entering the car using this method so the car can totally be stripped an luted, which is not acceptable if no damage to enter the car can be found. Insurancecompanies can deflect any theft claim now.
Since this info is spread, any criminal can, with an investment of less then 100 Euro's, open my car (and with a hidden camera even record my pincode and drive away from my own driveway).
This is not acceptable"
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Geendiesel