Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Iemand al een nieuwe (veiligere) keyfob MS?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben ook maar even aan de slag gegaan (vraag aan de directie)
"I would like to have a (free) solution for the recently published relay-attack Fast, Furious and Insecure: Passive Keyless Entry and Start in Modern Supercars which is not covered by the most recent update I have installed, pin to drive (activated!). First of all it does not prevent trom entering the car using this method so the car can totally be stripped an luted, which is not acceptable if no damage to enter the car has been found. Insurancecompanies can deflect any theft claim now.
Since this info is spread any criminal can, with an investment of less then 100 Euro's, open my car (and with a hidden camera even record my pincode and drive away from my own driveway).
This is not acceptable"
Ik heb je tekst gebruikt en dezelfde melding voor directie gemaakt.
 
and quick response from Tesla:

Thank you for reaching out to us at Executive Care.

Due to the growing number of methods that can be used to steal many kinds of cars with passive entry systems, not just Teslas, we’ve rolled out a number of security enhancements to help our customers decrease the likelihood of unauthorized use of their vehicles. Based on the research presented by this group, we worked with our supplier to make our key fobs more secure by introducing more robust cryptography for Model S in June 2018. A corresponding software update for all Model S vehicles allows customers with cars built prior to June to switch to the new key fobs if they wish.

You can visit any Tesla Service location to purchase new key fobs. To find a location near you, please visit tesla.com/findus. If you would like additional security or do not wish to purchase new key fobs, you can decrease the likelihood of unauthorized entry by disabling Passive Entry when parked in public spaces or storing your key in a holder, which blocks electromagnetic transmissions, such as an RFID-blocking sleeve or Faraday cage.

bij Tesla in Den Haag hebben ze de nieuwe keyfobs nog niet binnen (hierover gebeld). Maar ga morgen iig afspraak maken voor het zsm vervangen van mijn oude (minder veilige) keyfobs
 
Tgoh bizarre service van Tesla hoor. Als er iets aan de auto is zoals de motor of drivetrain dan vervangen ze snel onder garantie en later onder goodwill... Maar een sleutel met een encryptie die reeds sinds 2005 is gehacked, daar kan je indien je wenst een nieuwe sleutel voor kopen.

Ik begrijp best dat Tesla niet kan garanderen dat nieuwe sleutels niet telkens gehacked worden, en ik begrijp dat je in een straatje zonder einde komt als je telkens opnieuw gratis nieuwe sleutels gaat aanbieden. Maar in dit geval gaat het om alle Model S wagens van voor juni 2018 die met een fel verouderde en reeds lang achterhaalde encryptie werken.

Eerst was ik trots te kunnen zeggen tegen vrienden die naar dit verhaal verwijsden dan ik een software update in de wagen heb die nu een PIN code vraagt om te starten, doe dat maar eens bij andere auto's van andere merken.... Maar nu kom ik eerder tot de conclusie dat met de software update Tesla wat lui is geworden in zijn service en de PIN niet alleen als extra veiligheid verkoopt maar ook als reden om de sleutels niet gratis te moeten vervangen.
 
Tgoh bizarre service van Tesla hoor. Als er iets aan de auto is zoals de motor of drivetrain dan vervangen ze snel onder garantie en later onder goodwill... Maar een sleutel met een encryptie die reeds sinds 2005 is gehacked, daar kan je indien je wenst een nieuwe sleutel voor kopen.

Ik begrijp best dat Tesla niet kan garanderen dat nieuwe sleutels niet telkens gehacked worden, en ik begrijp dat je in een straatje zonder einde komt als je telkens opnieuw gratis nieuwe sleutels gaat aanbieden. Maar in dit geval gaat het om alle Model S wagens van voor juni 2018 die met een fel verouderde en reeds lang achterhaalde encryptie werken.

Eerst was ik trots te kunnen zeggen tegen vrienden die naar dit verhaal verwijsden dan ik een software update in de wagen heb die nu een PIN code vraagt om te starten, doe dat maar eens bij andere auto's van andere merken.... Maar nu kom ik eerder tot de conclusie dat met de software update Tesla wat lui is geworden in zijn service en de PIN niet alleen als extra veiligheid verkoopt maar ook als reden om de sleutels niet gratis te moeten vervangen.

Eens :(
Eerst maar eens informeren wat de kosten zijn, voordat ik daarover ga klagen. Vind het belangrijker dat de wagen veilig op de oprit staat...
 
  • Like
Reactions: Lucas31
Another small update regarding availability of the new keyfob in NL
(na mijn response "I have called my SC in The Hague and they indicated that they do not have any new keyfobs. Can you indicate how soon these will be delivered?"):


Please excuse us for the email below. You are indeed correct. The information we received was US based and not yet aligned for The Netherlands.
For now I would recommend you to turn the passive entry off and keep your key in a RFID-blocking sleeve.


We are working with our engineers on this right now and as soon as I have an update for The Netherlands I will update you.
 
Ik heb er toch wel moeite mee dat de aanbeveling is 'turn passive entry' off. Komt op mij over van: we hebben fantastische functies, maar je kan/mag ze niet gebruiken.

Doet me denken aan mijn Samsung S6 edge.Batterij ging in zes uur leeg... Bij de Samsung store: 'ja maar u gebruikt apps, heeft data en BT aanstaan. Doe maar een reset en hou alles uit.... ECHT GEBEURD!
 
  • Funny
Reactions: Geendiesel
Ook ik heb antwoord van Tesla:

Beste meneer Janssen,

Bedankt voor het contacteren van Tesla Customer Support.
Het upgraden van de key fob is voor zover wij weten niet beschikbaar voor de sleutels binnen Europa. Om de maximale veiligheid van de auto te krijgen zal naast Pin to drive, passive entry uit moeten staan. Indien er toch een upgrade beschikbaar komt voor de sleutels dan zal dit kenbaar gemaakt worden via onze website.

Graag hoor ik het als u nog verdere vragen heeft.

Met vriendelijke groet,

Tim Bruijnen | EMEA Vehicle Support Specialist
Atlasstraat 7-9, 5047 RG, Tilburg
local +31 13 7999 525| toll free +31 800 200160 | [email protected]

Ik ga eens even rustig nadenken over welke vervolgstappen ik hier mee wil nemen.

Quite honestly, hoeveel ik ook Tesla fan ben, begint 't bedrijf Tesla (Nederland) me aardig de keel uit te hangen. In het eerste jaar al 5 bezoekjes aan Tesla Tilburg gepleegd (2 uur retour, meestal daar terplekke nog minimaal een uur of 2 wachten...) voor allerlei geneuzel, ze vertikken m'n auto te uncorken terwijl 'ie wel geschikt is enz. En dan heb ik 't nog niet over de beloofde features die me bij aanschaf werden beloofd "ja, die komen eraan, max. 3 maanden" terwijl we inmiddels ruim anderhalf jaar verder zijn* en nu mondjesmaat eindelijk een beetje beginnen te komen. En dan heb ik 't nog niet over de keer dat ik aangaf dat mijn auto geen EAP had terwijl ik daar wel voor betaald heb; tot 3 keer toe voor gek verklaard totdat ik op m'n strepen ging staan... Dan rij je een auto van ruim een ton en word je behandeld alsof je in een tweedehands Lada rijdt.

Tesla (vooral Nederland in mijn ogen) needs to step it up. Big time. Ik wil niet weten hoe 't wordt als hier straks de Model 3 ook flink verkocht gaat worden.

* Ik ben bekend met Elon-time, maar indertijd nog niet helaas...
 
Last edited:
sorry, is niet in het filmpje te zien idd.
is een aanname van mij nav een twitter reactie die ik zag.
Passive entry off biedt afdoende becherming.
Zie tekst van Wired artikel "'Tesla has added a PIN feature, it also serves as a warning that Tesla owners should turn on that feature to protect against a surprisingly easy method of grand theft auto. Aside from the PIN, Tesla also allows Model S owners to disable passive entry for its key fobs, meaning drivers would have to push a button on the fob to unlock the car. That would also stymie the KU Leuven attack."
 
Wat ik soms een beetje ergerlijk vind aan Elon is dat hij ons warm maakt met leuke dingen en toekomstige features, maar dan er niet bij vertelt dat je plots tien camera's meer nodig hebt (geen retrofit), of leuke dingen toevoegen aan het middenscherm maar dan plots enkel uitrollen voor auto's met nieuwe processors (zonder duidelijkheid over een retrofit), dus alles wat ik lees over nieuwe features daar hoop ik gewoon niet op, wat er bij komt is leuk. Elon rijdt natuurlijk altijd in de laatste nieuwe Tesla met beta software en heeft altijd alle functies en zal dus niet zozeer begrijpen dat hij intussen tienduizenden fans/eigenaars heeft die hij soms wat misleidt met nieuwe features die ze nooit zullen kunnen krijgen.