You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Je hebt een punt. En we zijn het eens: Denk niet dat je veilig bent met pincode en passive entry uit. Plus het is het boevengilde weer iets makkelijker gemaakt door de enkele versleuteling intact te houden.Het is een probleem dat iedere fabrikant met een auto die passive entry heeft.
Dezelfde berichten kan je immers googlen van vrijwel alle grote automerken.
Bij de Tesla kan je dat nog uit zetten en een nieuwe keyfob veranderd dit probleem niet. Meer encryptie maakt het iets lastiger en i.p.v. een Raspberry is er wellicht een zwaardere computer nodig. het resultaat blijft hetzelfde.
Als iemand maar genoeg tijd en geld erin wil stoppen dat is overal in te breken en alles te hacken wat wireless is.
Zelfs ouderwetse sleutelsloten kan een handige lockpicker in een paar seconden openen.
Zelfde verhaal bij een gloednieuwe Volvo V90. Alle opties, er is niet aan te tornen.een vriend van mij heeft pas vorige week een nieuwe auto afgehaald (géén Tesla)
Enkel verkrijgbaar met keyless entry
Bij het vertrek gaf de verkoper nog wat goede raad mee : bewaar uw sleutel altijd in een metalen doosje, zelfs in uw broekzak.
Splinternieuwe auto, géén andere oplossing voorhanden !
En neen, ze hadden géén metalen doosje in de aanbieding.
Tesla biedt dan : passive entry, pin-to-drive (beide OTA !), én straks nieuwe sleutels.
In afwachting van de nieuwe fob, als je passive entry en PIN onvoldoende vindt, kan je de unieke oplossing van de andere merken gebruiken : een koekentrommel.
Is that a Faraday cage in your pocket or are you just happy to see me ?bewaar uw sleutel altijd in een metalen doosje, zelfs in uw broekzak.[/QUOTE]
Prima, joh.
Nou nou, zo erg is het toch niet? Als mijn auto ergens geparkeerd staat moeten ze mij eerst zien te vinden om zowel van de auto als van de sleutel een signaal op te vangen. En niet pas wanneer ik naar mijn auto loop, want dan valt het wel erg op.Een aantal van jullie heeft het artikel niet goed gelezen. In wezen staat de deur permanent open door dit issue. Wie durft het aan om 24/7 zijn deuren open te laten, anywhere... niks “passive entry uit en je bent OK” iedere debiel die 100 euro te spenderen heeft kan in je auto als jij de fob niet permanent in de kooi van faraday hebt. Welke fabrikant komt ermee weg een permanent onafgesloten auto af te leveren? Echt jullie onderschatten het probleem (en Tesla vooralsnog ook). Om m leeg te roven is er weinig nodig. Om m mee te nemen (bij pincode geactiveerd) is als extra een verborgen camera en geduld voldoende.
150 euro, een prima prijs om qua diefstalbeveiliging weer helemaal bij de tijd te zijn!
. Welke fabrikant komt ermee weg een permanent onafgesloten auto af te leveren?
Dat is maar zeer de vraag. Nogmaals, een relay attack is niet te voorkomen. Draadloze signalen oppikken uit de ether en elders weer uitzenden is nou eenmaal een koud kunstje. Ik zou wachten totdat duidelijk is wat nu precies verbeterd is aan deze sleutel.
Mogelijk dat deze sleutel alleen de zwakke encryptie (het sleutel kopieren verhaal) oplost
Prima, joh.
Dan zie ik je wel op 21 september.
Ben me trouwens van geen weddenschap bewust.
Maar hé, wie ben ik om dat te betwijfelen als ik blijkbaar heb gewonnen?
No sweat! Wedje leggen dat ik de fob update gratis krijg?
Ik vind het toch echt logisch dat je voor een nieuwe keyfob moet betalen hoor.
Nou nou, zo erg is het toch niet? Als mijn auto ergens geparkeerd staat moeten ze mij eerst zien te vinden om zowel van de auto als van de sleutel een signaal op te vangen. En niet pas wanneer ik naar mijn auto loop, want dan valt het wel erg op.
En als ze zo graag die auto willen: mij opwachten bij de auto en bedreigen met een mes of pistool gaat waarschijnlijk ook werken, daar helpt een blikje niet tegen.
Niet om af te doen aan je reactie of je geloofwaardigheid (verre van), maar ik zou graag bewijs daarvan zien. Ik geloof er geen ene moer van namelijk en de SeC's hangen, in mijn ervaring, vaak zonder blikken-of-blozen een lulverhaal op om je maar de deur uit te krijgen.I.d.d. alleen de zwakke encryptie. Ik heb mijn auto in juni geleverd gekregenen dat was reeds met de nieuwe keyfob volgens mijn SeC.
Als iemand alleen zin en tijd heeft om de encryptie te achterhalen, dan is ook de nieuwe natuurlijk een koud kunstje ook al heb je wellicht een iets sterkere processor nodig om het te kraken dan een raspberry.
Als er moderne encryptie gebruikt wordt, bv. AES-128, dan doen de huidige supercomputers er nog heel veel eeuwen over om deze te kraken. Dus dat zit wel even safe. En ja, ook dit zal ooit te kraken zijn in 5 seconden met de rekenkracht die in een iPhone XXs Mega zit