Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Iemand al een nieuwe (veiligere) keyfob MS?

This site may earn commission on affiliate links.
Nu nog ff een boefje organiseren om de relay hack te testen!

als ik het goed begrepen heb, zal de relay hack, aka the man in the middle, nog steeds werken.
uiteindelijk wordt dan het actuele signaal van de sleutel versterkt.

probleem met de oude sleutels is dat ze 'wireless' te kopiëren waren. met andere woorden : signaal nu oppikken. en volgende week gebruiken.

althans, zo heb ik het begrepen.
 
als ik het goed begrepen heb, zal de relay hack, aka the man in the middle, nog steeds werken.

Wel is het zo met de nieuwe keyfob veiliger als je keyless entry uit hebt staan en dus op de keyfob moet drukken. Je hebt dan eigenlijk geen pin to drive meer nodig maar ik zou het nog steeds aanzetten voor als bijvoorbeeld je sleutel gestolen word.
 
Natuurlijk is het prettig om een betere encryptie te hebben, maar dat voegt niet heel veel toe in de diefstalbescherming. MitM attack nog steeds mogelijk.

Mijn voorkeur gaat uit naar PtD (pin to Drive), dat is in combinatie met de fob nog steeds het beste: je hebt iets (fob) en je weet iets (pin).

NB op het internationale deel van het forum een Nederlander met onderstaande:
I just received my updated key fob. I paid € 132.23 (ex tax) per fob. The line item is:
KEY FOB, EU 433Mhz, MODEL S, DTS80 (1455937-00-A)
 
Last edited:
Ik heb vandaag mijn nieuwe key fobs ontvangen. De kosten waren € 132.23 ex btw per fob. Het line item is:

KEY FOB, EU 433Mhz, MODEL S, DTS80 (1455937-00-A)

....
NB op het internationale deel van het forum een Nederlander met onderstaande:
I just received my updated key fob. I paid € 132.23 (ex tax) per fob. The line item is:
KEY FOB, EU 433Mhz, MODEL S, DTS80 (1455937-00-A)

hier ook toch?
 
Ik heb zojuist met Tesla Support gebeld over een vraag mbt upgrade van mijn interne lader en heb ook eens gevraagd naar de nieuwe keyfobs.

Er werd mij verteld dat 'er niet heel is veranderd met de nieuwe fobs tov de oude'.
Wat er dan anders zou zijn wisten ze me niet direct te vertellen.
Wellicht is uitleg van @S-19910 #121 hier van toepassing.

Wel werd aangegeven dat de nieuwe fobs nog steeds 'last' kunnen hebben van relay hacking.

Het lijkt er dus inderdaad op dat nieuwe fobs niet heel veel veiliger zijn tov de oude.
 
Het verschil tussen de nieuwe en oude key fobs is de gebruikte encryptie. De oude fobs gebruiken 40-bits versleuteling die eenvoudig te kraken is. Als iemand het verkeer opvangt tussen je key fob en je auto kan daarna daarmee de key fob klonen. Iemand kan dus een kopie maken van je sleutel zonder die ook maar aan te raken. De nieuwe key fobs gebruiken 80-bits versleuteling die vooralsnog niet snel gekraakt kan worden.

Voor de relay (man-in-the-middle) aanval is er geen verschil. Het is dus nog steeds aan te raden om pin-to-drive te gebruiken.
 
Het verschil tussen de nieuwe en oude key fobs is de gebruikte encryptie. De oude fobs gebruiken 40-bits versleuteling die eenvoudig te kraken is. Als iemand het verkeer opvangt tussen je key fob en je auto kan daarna daarmee de key fob klonen. Iemand kan dus een kopie maken van je sleutel zonder die ook maar aan te raken. De nieuwe key fobs gebruiken 80-bits versleuteling die vooralsnog niet snel gekraakt kan worden.

Voor de relay (man-in-the-middle) aanval is er geen verschil. Het is dus nog steeds aan te raden om pin-to-drive te gebruiken.
Of thuis (in mijn geval) de enige plek waar fob dichtbij auto ligt. Ik berg de fob vaak op in RFID zakje waar je ook creditcard in kan stoppen. Sleutel heeft dan geen bereik meer. Pincode 1 dag getest. Ging irriteren
 
Pincode is vooral irritant, omdat de gui minder snel reageert dan dat ik kan typen. Specifiek met 2 of meer dezelfde getallen na elkaar, dus dat heb ik maar weer aangepast. Tesla gebeld, en die gaven aan dat het sowieso niet handig is om 0000 te gebruiken :(

Wat mij betreft mogen ze de ALLOW button als extra bevestiging na het intoetsen van de code ook wel weglaten. Voegt niks toe. Na het intoetsen van de juiste code gelijk starten. Net als de PINcode bij het inloggen in Windows 10
 
  • Informative
  • Like
Reactions: shthpnz and Hbrink