Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ik heb mijn binnencamera op dit moment wel/niet afgeplakt

Op dit moment heb ik mijn binnencamera afgeplakt

  • Ja

    Votes: 34 29.6%
  • Nee

    Votes: 81 70.4%

  • Total voters
    115
This site may earn commission on affiliate links.
Sinds 2023.44 had ik hem afgeplakt omdat autopilot te snel ging zeuren als ik even op de navigatie ging kijken. Echter nu met 2024.14 heb ik het schuifje van de webcam cover weer eens open gedaan en moet zeggen dat ik helemaal tevreden ben. Ik kan nu prima kort even kijken naar het scherm en er komt geen waarschuwing. Nog beter zelfs: wanneer je de camera afplakt, dan wil autopilot direct weten dat je je handen aan het stuur hebt en krijg je even een piepje soms direct na het activeren. Dit is niet het geval als de camera je kan zien. Schuifje blijft voorlopig weer open staan dus.
 
Omdat de eigenaren van minder dan 1 promille van het wagenpark die dat onding heeft in minderheid dat onding afplakken?

Rly?
Verzekeringsmaatschappijen maken hun prijs op maat voor elke minderheid. Elke reden is welkom om de prijs te verhogen.
In 2014-2017 werd in België door twee maatschappijen zelfs een prijs à la tête du client gemaakt voor de weinige MS rijders die er toen reden. Maar toen was het in de goeie richting (goedkoper), omdat door de vele PK’s de normaal berekende prijs onbetaalbaar zou zijn. De rest van de maatschappijen is toen schoorvoetend gevolgd.
Door de dure herstelkosten is daar nu geleidelijk aan weer van afgeweken naar boven.
 
Verzekeringsmaatschappijen maken hun prijs op maat voor elke minderheid. Elke reden is welkom om de prijs te verhogen.
In 2014-2017 werd in België door twee maatschappijen zelfs een prijs à la tête du client gemaakt voor de weinige MS rijders die er toen reden. Maar toen was het in de goeie richting (goedkoper), omdat door de vele PK’s de normaal berekende prijs onbetaalbaar zou zijn. De rest van de maatschappijen is toen schoorvoetend gevolgd.
Door de dure herstelkosten is daar nu geleidelijk aan weer van afgeweken naar boven.
Andere auto's met AP hebben niet eens een binnencamera en daar heb je dit gedoe dus ook niet. Onding, inderdaad!
 
Andere auto's met AP hebben niet eens een binnencamera en daar heb je dit gedoe dus ook niet. Onding, inderdaad!
Ze hebben wel de verplichting om de aandacht af te dwingen. Stuurnags waren niet voldoende voor de NHTSA. De camera is de oplossing van Tesla. Andere merken zullen het ook op een of andere manier moeten afdwingen. Maar die hebben nu ook nog geen FSD.
 
Verzekeringsmaatschappijen maken hun prijs op maat voor elke minderheid. Elke reden is welkom om de prijs te verhogen.
In 2014-2017 werd in België door twee maatschappijen zelfs een prijs à la tête du client gemaakt voor de weinige MS rijders die er toen reden. Maar toen was het in de goeie richting (goedkoper), omdat door de vele PK’s de normaal berekende prijs onbetaalbaar zou zijn. De rest van de maatschappijen is toen schoorvoetend gevolgd.
Door de dure herstelkosten is daar nu geleidelijk aan weer van afgeweken naar boven.
Het is echt niet zo dat ze hun beleid bepalen aan de hand van wat enkele mensen op een forum zeggen. We hebben het over minder dan 100 stemmen. Dat is minder dan 1 promille van wat er rondrijdt in Nederland (en dit forum ziet op de Benelux).

Verzekeraars houden veel meer van objectieve data.
 
Ik heb sinds januari niet meer geupdate tot het systeem goed zou werken, maar ik mis wel mooie functionaliteit nu.

Ik lees op diverse plekken dat FSD niet meer werkt als je de camera afgeplakt, anderen zeggen van niet, en weer anderen zeggen dat zelfs zonder FSD heel de AP niet meer werkt na afplakken. Wat is jullie ervaring hiermee met welke software versie?
 
Het is echt niet zo dat ze hun beleid bepalen aan de hand van wat enkele mensen op een forum zeggen. We hebben het over minder dan 100 stemmen. Dat is minder dan 1 promille van wat er rondrijdt in Nederland (en dit forum ziet op de Benelux).

Verzekeraars houden veel meer van objectieve data.
Tot bij een zwaar ongeval blijkt dat de camera afgeplakt was. Kan gemakkelijk aangetoond worden, zelfs als de pakket verwijderd is. Redenering is dat als je 100% van de tijd aandachtig bent, dat dat niet nodig is. Dus je bent bewust niet altijd aandachtig.
 
Ik heb sinds januari niet meer geupdate tot het systeem goed zou werken, maar ik mis wel mooie functionaliteit nu.

Ik lees op diverse plekken dat FSD niet meer werkt als je de camera afgeplakt, anderen zeggen van niet, en weer anderen zeggen dat zelfs zonder FSD heel de AP niet meer werkt na afplakken. Wat is jullie ervaring hiermee met welke software versie?
mijn camera op de MS 2023 is een half jaar afgeplakt geweest, Alles is toen blijven werken. Naar aanleiding wat ik las in dit draadje aangaande de verbeteringen, nu twee dagen zonder plakker. voorlopig geen probleem (maar ook nog niet veel gereden ondertussen).