Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Inkoopactie Type 2 Laadkabel 3x32A

This site may earn commission on affiliate links.
ik dacht dat één van de stekkers in mijn rode 3fase plug zou passen, niet dus!
Daar past de bijgeleverde UMC in (mits het een rode CEE16 is, want de rode CEE32 is groter meen ik te herinneren)
Begrijp ik het goed dat je niet wist dat deze kabel alleen geschikt is voor type 2 laadpunten?
Mocht je de kabel niet nodig hebben laat het even weten, er is genoeg interesse voor dus die krijgen we wel kwijt.
 
de kabel is ok, die heb ik besteld om "on the road" te laden. ik vraag me alleen af of de stekker die ik aan de muur heb hangen wel de juiste is.

het is een 32A :de buitenste diameter is 72mm
de binnendiameter is 65mm en de diameter van de kern er in is 52mm

het is me duidelijk nu. ik heb de twee verschillende hier liggen. ik wist niet dat er twee soorten waren.
de basisbehuizing is even groot, dus mijn T-kabelhouder moet niet worden aangepast.
 
Last edited:
de kabel is ok, die heb ik besteld om "on the road" te laden. ik vraag me alleen af of de stekker die ik aan de muur heb hangen wel de juiste is.

het is een 32A :de buitenste diameter is 72mm
de binnendiameter is 65mm en de diameter van de kern er in is 52mm

het is me duidelijk nu. ik heb de twee verschillende hier liggen. ik wist niet dat er twee soorten waren.
de basisbehuizing is even groot, dus mijn T-kabelhouder moet niet worden aangepast.

Ik heb hier een reactie voor je: Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure - Page 68
 
Ik zou ook graag een kabel bestellen, maar twijfel over de lengte.
Loek of iemand anders, weet je of er significant laadverlies optreedt als je van 4 naar 8 meter gaat? En houdt de 8 meter hetzelfde amperage aan?
Je zal uiteraard wat verlies hebben.

Het is een 6mm2 kabel. De kabel van mijn huis naar schuur is ook 6mm2 en over een lengte van 30 meter tot aan de auto. Ik heb daar een verlies van 12 Volt bij 32 Ampere, ofwel, 384 Watt die ik continue verlies (best veel btw!). Dit gaat door meerdere automaten, relais, etc, etc.

Een 4m kabel levert rond de 1 Volt verlies op en 8m zo rond de 2 Volt. Ik denk dat dat te verwaarlozen is.
 
Zo... even een avondje blauwe draagtasjes vullen achter de rug ;)

Alle openstaande bestellingen gaan morgen naar de post, degene die nog niet betaald hebben of willen ophalen krijgen email.

IMG_3567.JPG
IMG_3564.JPG
IMG_3566.JPG