Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Inkoopactie Type 2 Laadkabel 3x32A

This site may earn commission on affiliate links.
Hier ook. Tasje past inderdaad ook prima. Kabels zijn voor mij alleen voor nood als ik niet thuis of op de zaak kan opladen dus tasje is wel makkelijk met opbergen in de auto.

Ik ga thuis ook gewoon aan een Type 2 aansluiting laden, daar zal ik die 4m kabel dus elke dag gebruiken. Ben heel benieuwd hoe de kabels het uit houden (niets tegen Loek) na 500 koppel momenten.

is de afmeting van ,een 8 meter kabel niet gewoon 8 meter misschien?:biggrin:
Af en toe zijn die Belgen nog wel scherp! ;)
 
Vraagje over de 16

Voor de Tesla kabel, is er enige rede waarom je niet een type 2 32A kabel zou nemen en een lager amperage zou doen (afgezien van de kosten die hoger zijn voor de 32A)
Ik neem aan dat je nog steeds het Amperage kan afstellen in je Tesla zelf als 32A uit je muur trekken 'nog' niet gaat. ( of in je laadbox kan instellen )


Alvast bedankt voor de help, dan kan ik ook een kabel bestellen binnen kort :)

Wxll

- - - Updated - - -

Bedoel: Vraagje over de 16A en 32A kabel,
( heb nog niet de rechten om mijn eigen berichten aan te passen )
 
Je zou voor een 16A (2.5mm2 aders) kunnen kiezen als je een single charger hebt. Als je een dual charger hebt adviseer ik altijd een 32A kabel (6.0mm2 aders) te nemen.

Fout gaan kan niet mocht je onverhoopt toch een 16A kabel gebruiken op een Model S met dubbele lader. De 16A kabel zelf is zo gecodeerd dat er maximaal 20A overheen kan gaan, de maximale stroomsterkte voor 2.5mm2 aders. Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/IEC_62196#Signal_pins

Daarnaast zal de stroomsterkte altijd begrensd zijn door de instelling in het laadpunt (wordt meestal bij installatie vastgesteld), en in de Model S zelf kun je ook een maximale stroomsterkte opgeven.

Kortom er zijn een hoop zekerheden in de hele keten ingevoerd, waardoor smeltende kabels, of doorslaande zekeringen, laders of auto's niet kunnen voorkomen.
 
Top,
Dank je voor de uitleg! helemaal helder, en dank voor het leveren van de kabels per hier en per webshop.!

Wxll
Je zou voor een 16A (2.5mm2 aders) kunnen kiezen als je een single charger hebt. Als je een dual charger hebt adviseer ik altijd een 32A kabel (6.0mm2 aders) te nemen.

Fout gaan kan niet mocht je onverhoopt toch een 16A kabel gebruiken op een Model S met dubbele lader. De 16A kabel zelf is zo gecodeerd dat er maximaal 20A overheen kan gaan, de maximale stroomsterkte voor 2.5mm2 aders. Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/IEC_62196#Signal_pins

Daarnaast zal de stroomsterkte altijd begrensd zijn door de instelling in het laadpunt (wordt meestal bij installatie vastgesteld), en in de Model S zelf kun je ook een maximale stroomsterkte opgeven.

Kortom er zijn een hoop zekerheden in de hele keten ingevoerd, waardoor smeltende kabels, of doorslaande zekeringen, laders of auto's niet kunnen voorkomen.