You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat probleem geldt altijd bij inruilen. De meeste mensen hebben de restwaarde van hun auto nodig bij de aanschaf van een nieuwe. Dit is dan ook het verdienmodel van auto handelaren. Als je de auto zelf verkoopt levert je dat vaak meer op. Je kunt dan na de verkoop een nieuwe auto aanschaffen.
Behalve dat je sowieso lager moet prijzen dan de professionele verkopers die ook garantie aanbieden, en je zelf ervoor moet zorgen dat de auto tiptop in orde blijft.
Maar zoals altijd: alleen als je er tijd in steekt, kan je eraan verdienen. Ik bekeek het alsof het verschil tussen mijn inruil en de verkoopprijs van de Duitse tweedehandse verkoper de kostprijs was die het mij kostte om er niet meer mee bezig te zijn, en dat is ook geld waard.
Bij Tesla zou ik in september 2023 bij navraag idd minder krijgen dan op de markt. Maar de markt was wat ingezakt, dus had het eigenlijk net zo goed wel kunnen doen.
Ik heb mijn MS in december 2023 geprobeerd te verkopen via inkopers. Die komen altijd met belachelijke lage aanbiedingen met de reden: marge-auto/ geen btw-auto. Dus onaantrekkelijk voor zakelijke kopers. Minus hun marge en btw kreeg ik biedingen tussen 24k-26k voor een MS uit 2018 met 55.000km op de teller. Kul reden, want als ze deze verkopen aan particulieren als marge auto dan pakken ze gewoon 34k-35k.
Ik heb dus een adresje/garage gevonden in Eindhoven. Hij heeft het verkocht voor 34k en zijn standaard fee was 1000 euro. Verkocht aan particulier als marge auto. PM me bij interesse
Tijd is 1 ding. Inspanning is ook niet te onderschatten.
Ik heb zo’n 13000€ meer gekregen dan wat Tesla er voor bood (28000 vs 41000€). Maar de energie die je er in stopt en de onzekerheid, uitleg en spanning vereist dat ook wel.
De louche telefoontjes die je moet afwimpelen. Afspreken op veilige plaats. Keuring organiseren (met een gelukje niet afgekeurd wegens kapotte DLR (op dat moment nog 1300€ x2), verkoper overtuigen om cash betaald te worden. Samen met de koper en een vriend, die je weer wil thuisbrengen, 2 banken bezoeken in het drukke Valenciennes om garantie van betaling te krijgen. Daarna nog eens samen naar de supercharger om aan te tonen dat het inderdaad gratis is en dat het snel gaat.
Achteraf beseffen dat je geluk had met de koper omdat je hem na de levering niet meer gehoord hebt (straf, want het was zijn eerste EV). Ook beseffen dat je geluk had, want het was de enige ernstige koper die zich meldde.
Droppen bij Tesla en nieuwe ophalen in 1 beweging is o zo handig.
Ik had mijn les al geleerd toen ik hier jaren voor mijn eerste Tesla een Ford Fiesta wou verkopen.
Je gaat lang moeten wachten op die ene nette Nederlander te vinden die beslist zijn aankoop van 41K liever via een particulier wil doen dan via een professionele tweedehands verkoper.
Wat je meestal aan de lijn hebt zijn gluiperige opkopers die zo weinig mogelijk willen betalen, op alle gebied. Mijn opkoper claimde dat hij met een takelwagen kwam. En plots stonden ze 's avonds valse platen op hun net aangekochte Fiesta te schroeven...
Ik kreeg ooit een bod van 1000€ (factuur)+ 10000€ handje contantje op een Mercedes E stationwagen van nog geen 3 jaar oud.
Ik moest maar op de factuur zetten dat de motor kapot was.
Hij was zelfs nog in garantie!
Sterk dat ze daar blijven mee weg komen.