Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Instellingen wissen bij verkoop

This site may earn commission on affiliate links.
De kogel is door de kerk. Ik verkoop mijn M3 LR DM weer (29-3 geleverd). Ik wil toch voor een versie met trekhaak gaan. Dan maar wat verlies...

Maar goed. Nu moet ik hem dus verkoopklaar maken. Maar waar in het menu moet ik alle persoonlijke data en instellingen wissen?:

- profielen: kun je hamdmatig wissen; gedaan
- thuis en werk locatie in navi menu; moet eruit, nog niet gezien hoe, iemand een idee?
- koppeling met telefoon/bluetooth (audio streaming): moet dat handmatig?
- telefoonsleutels ontkoppelen
- app ontkoppelen

En dan vergeet ik vast nog wat. Ik zie niks in de owners manual en kan ook niks vinden met google. Zie ik ergens een snelle "wis alle instellingen" functie over het hoofd?

Alvast bedankt.
 
Zolang Tesla dit niet doorgevoerd heeft betaal jij supercharging omdat de auto nog in je account zit. Ga er maar van uit dat het een aantal weken zal duren.

Dat is wel een leuke. Omdat Tesla zo lang nodig heeft draai jij op voor kosten van laden van de nieuwe eigenaar. Ben benieuwd hoe dat juridisch in elkaar steekt. Je bent immers aantoonbaar geen eigenaar meer.
 
Dat is wel een leuke. Omdat Tesla zo lang nodig heeft draai jij op voor kosten van laden van de nieuwe eigenaar. Ben benieuwd hoe dat juridisch in elkaar steekt. Je bent immers aantoonbaar geen eigenaar meer.
Als je de Tesla verkoopt en geen andere Tesla aanschaft is het niet zo moeilijk. Je blokeert je credit card of storneert. Tesla heeft toch geen macht meer. Lastiger als je wel weer een Tesla gaat rijden en je account voortzet met die nieuwe auto. Vraag is dan of Tesla de kosten van die oude auto dan wel op je kan verhalen. Weer zo'n puntje waar ze al doende gaan leren en ooit hopelijk met een betere oplossing komen. De eenvoudigste is natuurlijk om binnen 24 uur zo'n transfer in orde te maken. Waarom moet daar een medewerker tussenzitten? Qua logistiek moeten ze echt alles nog leren.
 
  • Like
Reactions: Mx. Alba
Waarom moet daar een medewerker tussenzitten? Qua logistiek moeten ze echt alles nog leren.
ik gok dat ze nog menselijk ergens een controle op uitvoeren, kenteken/id of andere copy van belangrijke papieren op per mail, dit zal per land en zelfs per regio in een land anders kunnen zijn.

benieuwd en wachten op ervaring voor wie een Model 3 overneemt? Het zou wellicht anders zijn voor de 3.
 
Zolang Tesla dit niet doorgevoerd heeft betaal jij supercharging omdat de auto nog in je account zit. Ga er maar van uit dat het een aantal weken zal duren.

Maak daar 2 maanden van en je zit meer in de richting. Voor die goede score moet je wel bijna dagelijks bellen en mailen, anders weet ik niet hoe lang het duurt.
 
Dat doet niets af aan het juridische vraagstuk. Je kaart blokkeren zorgt er alleen voor dat Tesla het niet kan afboeken van je kaart. Als er wel een contractuele verplichting tot betaling is dan zul je alsnog moeten betalen.

Nee, want de contractuele verbinding is verbroken door de verkoop. Oorzaak en gevolg, valt prima uit te leggen en de credit card maatschappij werkt vast wel mee (als je de goede hebt).
 
Nee, want de contractuele verbinding is verbroken door de verkoop. Oorzaak en gevolg, valt prima uit te leggen en de credit card maatschappij werkt vast wel mee (als je de goede hebt).

Dat denk ik dus niet. Tesla heeft er niets mee te maken of jij je auto (die jouw eigendom is) verkoopt of niet. Er is immers geen contractuele relatie tussen jouw en Tesla of Tesla en de nieuwe eigenaar anders dan garantieverplichtingen.

Voorbeeld: Als ik mijn auto verkoop op vrijdag avond 8 uur, maar we kunnen pas overschrijven op maandag en ik zeg 'Ach neem maar mee' en die jurk rijdt 5x door rood dan ben ik gewoon de lul. Dat ik kan aantonen dat de auto verkocht was heeft het CJIB maling aan. De auto staat bij de RDW op mijn naam, dus moet ik bloeden.

Ik kan mij voorstellen dat zoiets ook het geval is met Superchargen. Ik kan er op Tesla's legal pagina helaas niets over vinden, behalve dan dat ze zeggen dat jij als gebruiker beloofd te zullen betalen en dat identificatie gebeurt middels de auto. Er staat niets over de contractuele relatie en hoe die beindigd zou moeten worden.
 
Zolang Tesla dit niet doorgevoerd heeft betaal jij supercharging omdat de auto nog in je account zit. Ga er maar van uit dat het een aantal weken zal duren.
Is dit nog steeds zo ? Ik heb mijn model S verkocht , volgende week wordt hij afgeleverd . In enkele weken komt mijn model Y . Volgens Ondersteuning voor Tesla-accounts kan ik de Tesla heel eenvoudig via mijn account verwijderen