2 x snel laden voor 180,- euro lijkt me wat veel klopt dat wel? (2 x 60kWh (de accu zal niet helemaal leeg zijn bij aankomst en niet helemaal vol bij vertrek van de SUC.) kost bij een Tesla SUC ongeveer 30,- euro en bij Ionity 94,80 euro)
Daar komt het thuisladen nog bij a 0,22 euro (?) kWh.
NB. 800 km alleen bij Tesla en thuis laden dan kost deze rit ongeveer 40,- euro, of maak ik een denkfout? (800 km x 200Wh/km x 0,25 euro/kWh)
Nee dat klopt, als ik m'n charger uitreksels bekijk voor de rit:
59kWh 3,55 Euro (0.06euro/kWh)
71kWh 17,04 Euro (0.25euro/kWh)
67kWh 16,08 Euro (0.25euro/kWh)
54kWh 12, 96 Euro (0.25euro/kWh)
===============
251kWh 49.63 Euro
Nu die 251 is niet volledig leeggereden, ik schat dat het rond de 220kWh gaat zitten. (geeft de tripmeter ook ongeveer aan)
Ook nog, voor de 3° charge heb ik 19km heen en 19km terug moeten rijden dus dit moet bij die 800km komen.
Dus 220kWh voor 838km
Als je dit dus Ad-Hoc bij Ionity moet gaan doen kijk je dus tegen 151Euro aan (0.25 -> 0.79) of meer dan 2x de kost van m'n ICE en meer dan 3x de prijs van.
Natuurlijk gelukkig zijn er Tesla superchargers en zijn wij niet van Ionity afhankelijk + we weten ook niet wat het via een MSP zal gaan kosten. Ik vermoed dat we een soort subscriptie model gaan zien zodat ze zicht kunnen verzekeren van een constante maandelijkse contributie met een lagere prijs voor de subscriber.
Disclaimer:
* Winterritten
* snelheid 130-140km/u
* lage temperaturen
* Felle wind tegen met regen met 4-6° op heenweg.
* Moderate Rug/zijwind, droog met 13°-14° op terugweg