[QUOTE = "forhabi, post: 4938898, member: 143018"] Ik probeer deze feedback van het servicecentrum te rationaliseren die ik vandaag kreeg toen ik mijn auto ophaalde voor service (PS: ik heb een uitgebreide serviceovereenkomst)
1. De 12 V batterij is ~ 2,5 jaar geleden vervangen door Tesla, blijkbaar is hij weer uitgevallen en deze keer heb ik geen foutmeldingen gekregen. Het heeft ook de intelligente sensor (6007953) aangetast. Ik kan het betalen voor de 12v-batterij begrijpen, maar ze hebben me zelfs opgeladen voor de sensor en zeiden dat deze was beschadigd door een batterij die niet was bedekt?
2. Wat nog belangrijker is, mijn Model S begon plotseling een piepend geluid te maken (lucht die uit een ballon komt) op @ 58K mijl. Het piept elke keer als ik hard accelereer (dat is het hele punt van een Tesla ??). Hoe dan ook, hier is het antwoord dat ik van hen kreeg en ze zullen dit niet dekken onder de verlengde garantie, maar stelde voor dat ik 2K zou betalen voor een geüpgraded onderdeel.
"Testrit uitgevoerd en gecontroleerd of het aanwezige geluid wordt veroorzaakt door de inschakelstroom naar de vermogensschakelaars, waardoor een hoogfrequente trilling wordt veroorzaakt die vergelijkbaar is met een piepend / gejank of opblaaseffect. Dit is een normale toestand van het voertuig. ... Er wordt op dit moment geen extra arbeid aanbevolen ".
Dus nu leef ik met een piepend geluid uit mijn auto, elke keer dat ik moet genieten van de pure acceleratie van een Tesla! Jezus.
@elonmusk ... dit slaat nergens op !! [/ QUOTE]
Het is inderdaad schandalig hoe ze bij Tesla met klanten om gaan. In Amsterdam is het ook precies zo.
Ik heb al vaker gezegd, zodra andere merken doorkrijgen hoe je elektrische auto's moet bouwen gaan de meeste nu Tesla rijders weer terug naar hun vertrouwde merk zoals Mercedes, Bmw en Audi. Niet dat de service veel beter is maar de kwaliteit van de rest van de auto's zijn veel beter en mooier afgewerkt en hebben een veel langere levensduur.
Neem de klampen van Tesla model S facelift 2017-2020. De dagrijverlichting daarvan gaat heel snel stuk. Dan moeten de hele lampunits worden vervangen á €1200,- per stuk. Valt dat binnen de garantie dan is dat geen probleem maar als ze yelkens maar ongeveer 700 branduren mee gaan, dan vallen ze op een gegeven moment buiten de garantie. Bij mij zou dat elke 3 tot 3,5 jaar nieuwe koplampen betekenen. Ze willen ook niet opgeven hoeveel branduren ze behoren mee te gaan. Maar iedereen weet dat 700 uur echt belachelijk kort is voor zulke dure lampen