Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Keuze: S85 + Premium Interior of S85D

This site may earn commission on affiliate links.
Je kan kiezen welke motor wordt gebruikt als je rustig aan het rijden bent op snelheid. Met range mode aan de voorste en met range mode uit de achterste. Zo zou je ook met "het geluid" moeten kunnen spelen.


Ik heb standaard range mode aan, ook in de winter. Ik ben kennelijk wat koubestendig. Een erfenisje uit mijn Leaf tijd van november 2013 tot 29 maart 2014. Als je begrijpt wat ik bedoel :)
 
Zelf gekozen voor 85D. Zonder 'premium interior' pakket.

Soms heb ik spijt dat ik dat pakket niet ook genomen heb, maar vond 3K 'n beetje veel voor elektrische achterklep (even kort door de bocht) en ergens houdt het 'n keertje op.

Maar no way dat ik hiervoor mijn dual motor zou opofferen.

Misschien dat het je helpt. Maar de keuze is persoonlijk en aan jou :).
 
in range mode werken de 2 motoren dan ?of enkel vooraan ?

Ze werken altijd alle twee als je vermogen vraagt maar 1 van de 2 wordt in slaapstand gezet als je rustig op cruise snelheid zit te rijden. Bij de P85D gaat de achterste motor dan uit in range mode (gezien die het minst efficiënt is). Waarschijnlijk wordt hetzelfde gedaan bij een D (met 2 dezelfde motoren).

Dus hij trekt vooral langs voren met range mode ON en vooral langs achteren met range mode OFF.

Als je dus vindt dat hij teveel geluid maakt vooraan in range mode, zou je eens kunnen testen wat het verschil is met range mode uit.
 
Heb bij een ander ook wel eens een lichte zoem gehoord echter nog niet zoiets ergs als "de brom". Heb nu wel weer t "buffeting" probleem bij m'n nieuwe, of iets wat er veel op lijkt.
Als je alleen en zonder muziek rijdt is de kans groter dat je wat hoort. Zal ik ook eens proberen binnenkort.
Ik moet op mijn stelling terugkomen. Heb m op range mode gezet en de radio uit. Nu hoor ik ook een lichte zoem in het vooronder. Vind t zelf niet storend. En de radio kan ook weer aan:smile:.
 
Misschien ben ik de enige, maar ik vind het nogsteeds zonde dat de p85 (niet D)niet meer wordt geproduceerd. Ik vind de wegligging daarvan meer dan goed en de extra ruime frunc ideaal, met daarbij toch wel wat extra power t.o.v. de gewone s.

Je bent niet de enige. De P85 (non-D) is wat mij betreft de ideale combo van performance en laadruimte. De grote frunk komt vaak van pas bij ons.
 
Heb ik met mijn D nog niet gehad een 85D van Mei 2015. Staat nu inmiddels bijna 20.000KM op de klok. Ik hoor wel een geluidje als ik een kick down doe maar dat is normaal geen fluit ofzo.

Het enige dat ik hoor is bij flink optrekken een kort fluittoontje voorin. Maar op snelheid is er niets meer van te horen. En eerlijk gezegd, ik vind het best wel passen bij een elektrische auto.

Wij (mijn vrouw rijdt net zo vaak, zo niet meer. Het is af en toe echt knokken hier...) noemen dat thé voyager sound. Rara wat de naam is hier in het display :rolleyes:

Morgen maar eens met range mode spelen om te beoordelen of dat invloed heeft maar storend? nee, totaal niet. Zoals Hans al schreef; hoort er eigenlijk bij.
 
Wij (mijn vrouw rijdt net zo vaak, zo niet meer. Het is af en toe echt knokken hier...) noemen dat thé voyager sound. Rara wat de naam is hier in het display :rolleyes:

Morgen maar eens met range mode spelen om te beoordelen of dat invloed heeft maar storend? nee, totaal niet. Zoals Hans al schreef; hoort er eigenlijk bij.
Zo lang Tesla het probleem met lawaaiige motoren niet heeft opgelost, zal ik nooit een twee-motorige Tesla aanschaffen.
Het gegeven dat je precies tussen twee motoren zit maakt het geluidsprobleem des te urgenter. Ik heb veel uren gevlogen in een Cessna 337 push-pull, een vliegtuig met twee motoren, één motor voor en één motor achter de cabine. Dat leverde sowieso al een heel lawaaiige machine op. Zo gauw de motoren niet exact synchroon draaiden, maakten deze motoren/propellors zo'n gigantische herrie dat je elkaar zonder headset onmogelijk kon verstaan.
Twee verschillende motoren die verschillende toerentallen draaien, maken het probleem wat makkelijker te hanteren. Ik voorzie eerder problemen met de standaard D die twee identieke motoren heeft.
3,5 jaar na de introductie van de Model S, heeft Tesla het geluidsprobleem van de motoren nog steeds niet opgelost. Vooral zorgelijk vind ik dat een motor na vervanging een korte periode stil is en daarna weer lawaai begint te maken. Dit betekent dat er een versneld slijtageproces plaats vindt dat nog geen definitieve oplossing heeft. Anders kan ik het niet verklaren dat een Model S die nog geen twee ton heeft gedraaid al aan zijn 8e motor toe is.
 
3,5 jaar na de introductie van de Model S, heeft Tesla het geluidsprobleem van de motoren nog steeds niet opgelost. Vooral zorgelijk vind ik dat een motor na vervanging een korte periode stil is en daarna weer lawaai begint te maken. Dit betekent dat er een versneld slijtageproces plaats vindt dat nog geen definitieve oplossing heeft. Anders kan ik het niet verklaren dat een Model S die nog geen twee ton heeft gedraaid al aan zijn 8e motor toe is.

de laatste revisie (Q) blijkt wel degelijk stil te zijn én te blijven.
 
Zo lang Tesla het probleem met lawaaiige motoren niet heeft opgelost, zal ik nooit een twee-motorige Tesla aanschaffen.
Het gegeven dat je precies tussen twee motoren zit maakt het geluidsprobleem des te urgenter. Ik heb veel uren gevlogen in een Cessna 337 push-pull, een vliegtuig met twee motoren, één motor voor en één motor achter de cabine. Dat leverde sowieso al een heel lawaaiige machine op. Zo gauw de motoren niet exact synchroon draaiden, maakten deze motoren/propellors zo'n gigantische herrie dat je elkaar zonder headset onmogelijk kon verstaan.
Twee verschillende motoren die verschillende toerentallen draaien, maken het probleem wat makkelijker te hanteren. Ik voorzie eerder problemen met de standaard D die twee identieke motoren heeft.
3,5 jaar na de introductie van de Model S, heeft Tesla het geluidsprobleem van de motoren nog steeds niet opgelost. Vooral zorgelijk vind ik dat een motor na vervanging een korte periode stil is en daarna weer lawaai begint te maken. Dit betekent dat er een versneld slijtageproces plaats vindt dat nog geen definitieve oplossing heeft. Anders kan ik het niet verklaren dat een Model S die nog geen twee ton heeft gedraaid al aan zijn 8e motor toe is.

Ik weet niet in welke Tesla jij rondtoert, maar ik hoor de motoren (85D) eigenlijk alleen als ik de radio stil(1 - 2) heb staan, en dan moet ik al serieus doortrekken.
Als er iets beter kan is dat het isoleren van de rijgeluiden, en het suizen van de wind. Voor de rest is het een TOP-wagen.
Als hier nog een ICE binnenkomt, dan is het minstens met een V6, liefst nog hoger.
 
Zo lang Tesla het probleem met lawaaiige motoren niet heeft opgelost, zal ik nooit een twee-motorige Tesla aanschaffen.
Het gegeven dat je precies tussen twee motoren zit maakt het geluidsprobleem des te urgenter.

Ik druk mij zelden zo uit maar in dit geval stel ik oprecht de vraag waar je deze onzin vandaan hebt.

Ik heb mijn deel gehad met mijn eerste S85, toen ik hem overdroeg, met 83k op te teller, had hij zijn derde motor maar die was gewoon muisstil. Laatst sprak ik degene die hem overnam en die bevestigde dat, evenals het soepele rijden. Er is duidelijk een giga ontwikkeling geweest wat motoren betreft. Toch ook niet zo vreemd omdat dat alles in een jaar of drie plaats vond? Al knap dat men zo snel er op springt en doorontwikkelt. Tja, bij een diesel hoef je niet aan te komen met een brom ;)

Nu heb ik een 70D (13k km) en alleen bij fors optrekken geeft hij een zoemend geluid. Dat hoort er gewoon bij, het is per slot van rekening elektrisch. Maar bij rustig (lees: normaal in het verkeer) optrekken hoor je dat niet en eenmaal op snelheid hoor je alleen de wind en de banden. Bovendien rijd ik altijd in range-mode en dat schijnt dan ook enige invloed te hebben op het geluid maar om nou te zeggen of te vergelijken met: "maakten deze motoren/propellors zo'n gigantische herrie dat je elkaar zonder headset onmogelijk kon verstaan" is niet echt van deze wereld.

De reactie lezende dacht ik even dat je een grap uithaalde met de vergelijking met de Cessna 337 push-pull (model van tussen 1960 en 1980). Net zoals alle Model S'sen uiteindelijk de batterijfix zullen hebben zal ook elke auto op een gegeven moment de stille motor hebben, die en passant ook nog eens is ontwikkeld voor 1 miljoen mijlen.

Wil je eens meerijden?
 
Ik druk mij zelden zo uit maar in dit geval stel ik oprecht de vraag waar je deze onzin vandaan hebt.

Ik heb mijn deel gehad met mijn eerste S85, toen ik hem overdroeg, met 83k op te teller, had hij zijn derde motor maar die was gewoon muisstil. Laatst sprak ik degene die hem overnam en die bevestigde dat, evenals het soepele rijden. Er is duidelijk een giga ontwikkeling geweest wat motoren betreft. Toch ook niet zo vreemd omdat dat alles in een jaar of drie plaats vond? Al knap dat men zo snel er op springt en doorontwikkelt. Tja, bij een diesel hoef je niet aan te komen met een brom ;)

Nu heb ik een 70D (13k km) en alleen bij fors optrekken geeft hij een zoemend geluid. Dat hoort er gewoon bij, het is per slot van rekening elektrisch. Maar bij rustig (lees: normaal in het verkeer) optrekken hoor je dat niet en eenmaal op snelheid hoor je alleen de wind en de banden. Bovendien rijd ik altijd in range-mode en dat schijnt dan ook enige invloed te hebben op het geluid maar om nou te zeggen of te vergelijken met: "maakten deze motoren/propellors zo'n gigantische herrie dat je elkaar zonder headset onmogelijk kon verstaan" is niet echt van deze wereld.

De reactie lezende dacht ik even dat je een grap uithaalde met de vergelijking met de Cessna 337 push-pull (model van tussen 1960 en 1980). Net zoals alle Model S'sen uiteindelijk de batterijfix zullen hebben zal ook elke auto op een gegeven moment de stille motor hebben, die en passant ook nog eens is ontwikkeld voor 1 miljoen mijlen.

Wil je eens meerijden?
Dag Hans,
Nog voor jij je 70D kreeg had ik al een maand in een ... 70D gereden. Inderdaad hoor je alleen een zoemend geluid bij flink optrekken en daarna hoor je die voorste motor niet meer. Maar een stille motor hadden we in het begin allemaal. En ik schat in dat vrijwel alle Tesla's, met uitzondering van de nieuwste uitvoeringen, al één of meer nieuwe drive-trains hebben gekregen. Mijn Model S had nog geen 40.000 km gereden en was al aan zijn derde nieuwe motor toe. Ik zeg ook niet dat er nu al problemen zijn met dual motor uitvoeringen, ik vind het alleen een potentieel risico dat het op problemen uitdraait.
De Cessna 337 maakt zeer veel meer herrie dan een vliegtuig met een identieke motor alleen vooraan. Interferentie kan geluiden zeer versterken. Ik hoop van harte dat geluiden van de voorste motor niet zullen optreden. Ik ben evenwel wat wantrouwig geworden, mede omdat heer Musk nog steeds doet alsof het probleem met de drivetrains veroorzaakt wordt door een tikkend kabeltje in de motor.
Ik kijk het gewoon nog een tijdje aan. 26 februari krijg ik mijn 'nieuwe' dan 1 jaar jonge Model S met ... achterwielaandrijving.
 
Ik heb een paar dagen met een loaner (P85) gereden en was blij dat ik mijn "D" terug had. De wegligging van een "D" in koud weer is stukken beter dan achterwielaandrijving. Moest ik de keuze hebben, zou ik sowieso terug een D kiezen. Van geluid heb ik geen last.
 
Ik heb een paar dagen met een loaner (P85) gereden en was blij dat ik mijn "D" terug had. De wegligging van een "D" in koud weer is stukken beter dan achterwielaandrijving. Moest ik de keuze hebben, zou ik sowieso terug een D kiezen. Van geluid heb ik geen last.
De wegligging van personenauto's met twee- of vierwielaandrijving zijn bij normaal gebruik vrijwel niet van elkaar te onderscheiden. Ik heb vele jaren in Audi S6 Quattro gereden en nu in een achterwielaangedreven Model S.
Mogelijk is alleen in grensgebieden, hard gereden bochten, de vierwielaangedreven S in het voordeel. De tractiecontrole van de Model S is zoveel beter dan van veel Europese auto's dat de verschillen gering zijn. Ik heb een maand in een 70D gereden en heb weinig voordeel gemerkt van de vierwielaandrijving. De Noren rijden met hun achterwielaangedreven Model S net zo hard een besneeuwde bergweg op als een willekeurige vierwielaangedreven auto.