Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Koplamp DRL defect non conformiteit klacht (Model S 2016-)

This site may earn commission on affiliate links.
Is er al een versie die dit niet meer of veel minder heeft of is dit nog steeds onopgelost ?
Er werd al veel de vraag gesteld wie dit probleem al heeft ervaren. Maar zijn er mensen die dit nog niet hebben gehad en hoe oud is het voertuig / welke revisie

Als ik het lijstje met 'slachtoffers' zo bekijk is het gros van het bouwjaar 2016-2018. Ik kan niet zien welk revisie nummer mijn koplampen hebben, maar ik heb er geen last van en de strips zijn nog kraakhelder (december 2019, toen zg. Raven-S). Als ze dan toch stuk gaan, dan graag nog dit jaar.
 
Model S uit 2018 hier.

History:
  • Auto afgeleverd in juni 2018, 1 koplamp ging in december 2018 al kapot, vervangen onder garantie.
  • Na 1 jaar en 2 maanden ging deze weer kapot. Tesla geeft maar 1 jaar garantie op vervangende onderdeel dus moet het zelf maar betalen.
  • Na 2 maanden ging ook de tweede kapot.
Zit nu met twee kapotte koplampen. Vervanging gaat bijna € 4.000 kosten.

Brief geschreven naar Amsterdam, nooit wat van gehoord. Ben toen gaan mailen. Reactie Testen: we herkennen dit probleem niet maar ze gingen het doorsturen naar Tilburg.

Daar werd aangegeven dat ze dit probleem niet herkennen en ze ook niet van plan waren om maar iets van coulance toe te passen. Nou is de klantvriendelijkheid bij in Tilburg altijd ver te zoeken maar de manier hoe ze dit communiceren is echt zeer klant onvriendelijk.

Nu vertelde de onsite engineer in januari dat hij gelukkig wel door de APK keuring komt omdat ze allebei kapot zijn :cool:.

Ik ga het maar afwachten totdat de Model S eruit gaat. Ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren.

Kortom: Tesla laat je erg in de kou staan!

Ik heb nog nooit een Tesla Model S gezien uit 2018 zonder dit probleem :mad:;)
 
Model S uit 2018 hier.

History:
  • Auto afgeleverd in juni 2018, 1 koplamp ging in december 2018 al kapot, vervangen onder garantie.
  • Na 1 jaar en 2 maanden ging deze weer kapot. Tesla geeft maar 1 jaar garantie op vervangende onderdeel dus moet het zelf maar betalen.
  • Na 2 maanden ging ook de tweede kapot.
Zit nu met twee kapotte koplampen. Vervanging gaat bijna € 4.000 kosten.

Brief geschreven naar Amsterdam, nooit wat van gehoord. Ben toen gaan mailen. Reactie Testen: we herkennen dit probleem niet maar ze gingen het doorsturen naar Tilburg.

Daar werd aangegeven dat ze dit probleem niet herkennen en ze ook niet van plan waren om maar iets van coulance toe te passen. Nou is de klantvriendelijkheid bij in Tilburg altijd ver te zoeken maar de manier hoe ze dit communiceren is echt zeer klant onvriendelijk.

Nu vertelde de onsite engineer in januari dat hij gelukkig wel door de APK keuring komt omdat ze allebei kapot zijn :cool:.

Ik ga het maar afwachten totdat de Model S eruit gaat. Ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren.

Kortom: Tesla laat je erg in de kou staan!

Ik heb nog nooit een Tesla Model S gezien uit 2018 zonder dit probleem :mad:;)
Was je algemene garantie dan ook al verlopen toen de eerste komplamp voor de 2e maal kapot ging? Bij mijn weten was dat destijds 4 jaar of 80.000km, wat het eerst komt. Als een onderdeel dat reeds vervangen is binnen die periode wederom stuk gaat moet deze gewoon vervangen worden onder de nog geldende algemene garantie. De garantie op onderdelen heeft slechts betrekking op onderdelen die (tegen betaling) zijn vervangen buiten de garantie. Er zijn hier zat voorbeelden van MS gebruikers waarvan de koplampen meerdere malen onder garantie zijn vervangen.
 
  • Like
Reactions: Dannietjoh
Ik heb afgelopen week wel mijn rechterkoplamp laten vervangen omdat er een soort lijmlaag /vocht aan de binnenkant zat (onder garantie). je ziet wat troublering als je naar het midden vd foto kijkt. Bij de linkerkoplamp is dit ook, maar in veel mindere mate. Tesla vond die niet 'erg genoeg' om te vervangen.

Geen problemen met de DRL though

1645391895742.png
 
Hallo allemaal, nadat ik als meerdere gebruikers van dit forum voor de 2e keer geconfronteerd werd voor het vervangen van een led lampje (wenkbrouw/DLR/Ledstrip/daglichtlamp) met een prijisopgave van meer dan 1500 euro per lamp ben ik me iets meer gaan verdiepen hierin.

Tot nu toe zie ik bijna elke Model S met 1 of 2 kapotte lichten voorbij rijden.

Er is ook een engelstalige thread Late 2016 / Early 2017 S Owners: How Are Your Daytime Running Lights Holding Up? | Tesla Motors Club

Ik wil nu graag wat Nederlandse Tesla rijders inventariseren die hier ook last van hebben (gehad) en als je een Model S hebt, kijk dan eens naar je koplampen. Redelijke kans dat je niet doorhad dat er 1 of 2 kapot zijn.

View attachment 663726

Kan iedereen die hier last van heeft dit aangeven in een reply
Ik heb @Superendo en @RichieB al gevonden

Als het inderdaad een non conformiteit is (waar ik van ben overtuigd) probeer ik een regeling met Tesla te treffen om tegen een gereduceerd tarief deze lampen te laten vervangen.

Ook een APK afkeurpunt wat einde van het jaar voor mij eraan komt.
Had niet door dat ik ook 2 kapotte lampen heb. Gaat bij mij om model 08/2017. Opgaaf van tesla Moordrecht is vervanging van beide lampunits tegen gereduceerd tarief. (Komt in de btw neer op ruim 1400 euro) belachelijk tarief voor een duidelijke non-conformiteit.
 
Beide koplampen laten vervangen na defect, buiten garantie, kosten waren 1380 voor beiden incl btw. Er was er 1 defect, en met beiden tegelijk was goedkoper. Mobile service heeft dit uitgevoerd, de ’ oude ‘ koplampen meegenomen. Deze regeling staat bekend als soort coulance regeling…
 
ik heb de auto voor service gebracht omdat 1 DRL het half deed en 1 helemaal. Degene die het helemaal doet blijft een klein beetje branden na het uitzetten van de auto.

Na 2 dagen bij Tesla service center werd gemeld: dit is een bekend probleem en ligt aan de firmware/software. Hardware is niet stuk. Er komt een software update die dit gaat oplossen.

Op dit moment doen beide DRL het half (alleen de zijkanten, niet de bovenkant). Dan is het in ieder geval weer een symmetrisch beeld. Gisteravond bleef er wel weer eentje licht schijnen.

Bijzondere verklaring van Tesla op deze manier… Herkenbaar?
 
  • Informative
Reactions: job-lek
ik heb de auto voor service gebracht omdat 1 DRL het half deed en 1 helemaal. Degene die het helemaal doet blijft een klein beetje branden na het uitzetten van de auto.

Na 2 dagen bij Tesla service center werd gemeld: dit is een bekend probleem en ligt aan de firmware/software. Hardware is niet stuk. Er komt een software update die dit gaat oplossen.

Op dit moment doen beide DRL het half (alleen de zijkanten, niet de bovenkant). Dan is het in ieder geval weer een symmetrisch beeld. Gisteravond bleef er wel weer eentje licht schijnen.

Bijzondere verklaring van Tesla op deze manier… Herkenbaar?
Lijk me sterk voor dat dit een software probleem is. Volgens mobiel services heeft het te maken met warmte ontwikkeling en daarom gaan ze kapot.
 
Lijk me sterk voor dat dit een software probleem is. Volgens mobiel services heeft het te maken met warmte ontwikkeling en daarom gaan ze kapot.
Ik denk dat het twee separate problemen zijn:
Het uitvallen van een deel van de LED’s is een bekend probleem dat veroorzaakt wordt door te veel hitte (fabricagefout m.i. )
Het nagloeien is recenter, maar volgens mij ook al eerder gemeld hier. Dat zou natuurlijk wel met software te maken kunnen hebben.
 
  • Like
Reactions: job-lek