ik heb mijn koplampen inmiddels 2 jaar geleden laten en sindsdien werken ze prima... ik wil best even kijken welke versie ofzo ik heb - waar kan ik dat het beste zien?
Het gaat om de DRL's, hoeveel km heb je ondertussen afgelegd?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ik heb mijn koplampen inmiddels 2 jaar geleden laten en sindsdien werken ze prima... ik wil best even kijken welke versie ofzo ik heb - waar kan ik dat het beste zien?
ongeveer 50d km. inderdaad, de DRLs werken nog steeds prima.Het gaat om de DRL's, hoeveel km heb je ondertussen afgelegd?
Is er al een versie die dit niet meer of veel minder heeft of is dit nog steeds onopgelost ?
Er werd al veel de vraag gesteld wie dit probleem al heeft ervaren. Maar zijn er mensen die dit nog niet hebben gehad en hoe oud is het voertuig / welke revisie
Ik denk dat het zich pas na de 2-3 jaar voor doet. Met Corona wellicht nog langer en dan wordt het vanaf 2019 lastig om het al te hebben.Als ik het lijstje met 'slachtoffers' zo bekijk is het gros van het bouwjaar 2016-2018.
Was je algemene garantie dan ook al verlopen toen de eerste komplamp voor de 2e maal kapot ging? Bij mijn weten was dat destijds 4 jaar of 80.000km, wat het eerst komt. Als een onderdeel dat reeds vervangen is binnen die periode wederom stuk gaat moet deze gewoon vervangen worden onder de nog geldende algemene garantie. De garantie op onderdelen heeft slechts betrekking op onderdelen die (tegen betaling) zijn vervangen buiten de garantie. Er zijn hier zat voorbeelden van MS gebruikers waarvan de koplampen meerdere malen onder garantie zijn vervangen.Model S uit 2018 hier.
History:
Zit nu met twee kapotte koplampen. Vervanging gaat bijna € 4.000 kosten.
- Auto afgeleverd in juni 2018, 1 koplamp ging in december 2018 al kapot, vervangen onder garantie.
- Na 1 jaar en 2 maanden ging deze weer kapot. Tesla geeft maar 1 jaar garantie op vervangende onderdeel dus moet het zelf maar betalen.
- Na 2 maanden ging ook de tweede kapot.
Brief geschreven naar Amsterdam, nooit wat van gehoord. Ben toen gaan mailen. Reactie Testen: we herkennen dit probleem niet maar ze gingen het doorsturen naar Tilburg.
Daar werd aangegeven dat ze dit probleem niet herkennen en ze ook niet van plan waren om maar iets van coulance toe te passen. Nou is de klantvriendelijkheid bij in Tilburg altijd ver te zoeken maar de manier hoe ze dit communiceren is echt zeer klant onvriendelijk.
Nu vertelde de onsite engineer in januari dat hij gelukkig wel door de APK keuring komt omdat ze allebei kapot zijn .
Ik ga het maar afwachten totdat de Model S eruit gaat. Ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren.
Kortom: Tesla laat je erg in de kou staan!
Ik heb nog nooit een Tesla Model S gezien uit 2018 zonder dit probleem
Had niet door dat ik ook 2 kapotte lampen heb. Gaat bij mij om model 08/2017. Opgaaf van tesla Moordrecht is vervanging van beide lampunits tegen gereduceerd tarief. (Komt in de btw neer op ruim 1400 euro) belachelijk tarief voor een duidelijke non-conformiteit.Hallo allemaal, nadat ik als meerdere gebruikers van dit forum voor de 2e keer geconfronteerd werd voor het vervangen van een led lampje (wenkbrouw/DLR/Ledstrip/daglichtlamp) met een prijisopgave van meer dan 1500 euro per lamp ben ik me iets meer gaan verdiepen hierin.
Tot nu toe zie ik bijna elke Model S met 1 of 2 kapotte lichten voorbij rijden.
Er is ook een engelstalige thread Late 2016 / Early 2017 S Owners: How Are Your Daytime Running Lights Holding Up? | Tesla Motors Club
Ik wil nu graag wat Nederlandse Tesla rijders inventariseren die hier ook last van hebben (gehad) en als je een Model S hebt, kijk dan eens naar je koplampen. Redelijke kans dat je niet doorhad dat er 1 of 2 kapot zijn.
View attachment 663726
Kan iedereen die hier last van heeft dit aangeven in een reply
Ik heb @Superendo en @RichieB al gevonden
Als het inderdaad een non conformiteit is (waar ik van ben overtuigd) probeer ik een regeling met Tesla te treffen om tegen een gereduceerd tarief deze lampen te laten vervangen.
Ook een APK afkeurpunt wat einde van het jaar voor mij eraan komt.
Beide als in “voor elk” of als in “totaal”Beide koplampen laten vervangen na defect, buiten garantie, kosten waren 1380 voor beiden incl btw. Er was er 1 defect, en met beiden tegelijk was goedkoper. Mobile service heeft dit uitgevoerd, de ’ oude ‘ koplampen meegenomen. Deze regeling staat bekend als soort coulance regeling…
Lijk me sterk voor dat dit een software probleem is. Volgens mobiel services heeft het te maken met warmte ontwikkeling en daarom gaan ze kapot.ik heb de auto voor service gebracht omdat 1 DRL het half deed en 1 helemaal. Degene die het helemaal doet blijft een klein beetje branden na het uitzetten van de auto.
Na 2 dagen bij Tesla service center werd gemeld: dit is een bekend probleem en ligt aan de firmware/software. Hardware is niet stuk. Er komt een software update die dit gaat oplossen.
Op dit moment doen beide DRL het half (alleen de zijkanten, niet de bovenkant). Dan is het in ieder geval weer een symmetrisch beeld. Gisteravond bleef er wel weer eentje licht schijnen.
Bijzondere verklaring van Tesla op deze manier… Herkenbaar?
Ik denk dat het twee separate problemen zijn:Lijk me sterk voor dat dit een software probleem is. Volgens mobiel services heeft het te maken met warmte ontwikkeling en daarom gaan ze kapot.