Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kwaliteit TeslaCam

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds enige tijd neemt de TeslaCam niet alleen frontcam op maar ook via de camera's onder de repeaters. En sinds de laatste update is sentry mode ook mogelijk.
Deze vraag betreft de kwaliteit van de beelden van de TeslaCam.
Tijdens rijden : Opnames van de frontcam tijdens rijden zijn goed. Maar de beelden tijdens rijden vanaf beide repeaters zijn erg pixelerig. Voordat de taalkundigen over mij heen vallen: pixelerig zal wel geen Nederlands woord zijn, maar ik wil daarmee aangeven dat het beeld erg veel ruis vertoont.
Tijdens sentry mode : De opnames zijn zowat nog slechter. De frontcam is alleen bovenstukje duidelijk, de rest is zwart. De beelden van de left repeater flikkeren heel erg, in die zin dat er een duidelijk beeld wordt afgewisseld met een beeld waarbij de onderkant zwart is (vergelijkbaar met opnames van de frontcam tijdens sentry mode). De right repeater neemt niets op. Bestanden zijn 0 KB en/of beschadigd (volgens Windows).
Ter illustratie is bijgesloten een beeld van de frontcam tijdens sentry mode en een beeld van de left repeater tijdens rijden. Het beeld van de right repeater is vergelijkbaar als dat van de left repeater.
Ligt het alleen aan mijn camera's of zijn meerdere Tesla rijders die hetzelfde issue hebben ? En zo ja, wat hebben jullie dan gedaan om het op te lossen ? Ik sta open voor tips. Bedankt alvast.
190404 left repeater driving 0832.jpg
190404 front 1013 sentry mode.jpg
 
Dit lijkt een software fout, ik heb ook een keer een serie opnames van Sentry gezien waarin het gros van het beeld groen was. Daarna was het weer weg, ik heb niets gedaan om het op te lossen. Je zou kunnen proberen om een harde reset uit te voeren van het voertuig en kijken of het daarna weg is.
 
Dit lijkt een software fout, ik heb ook een keer een serie opnames van Sentry gezien waarin het gros van het beeld groen was. Daarna was het weer weg, ik heb niets gedaan om het op te lossen. Je zou kunnen proberen om een harde reset uit te voeren van het voertuig en kijken of het daarna weg is.

Merci, ga ik op die manier proberen. Had nog geen reset gedaan omdat ik verder gaan problemen had totdat ik vanochtend deze beelden door keek.
 
Ik heb precies hetzelfde mrfra62. Ik heb een nieuwe USB3 Samsung USB die flink snel is. Kan er wel eens een SSD aan hangen, maar heb niet de indruk dat snelheid het probleem is. Gekke is dat als dat onderstuk van het beeld helemaal weg is en er komt wat bewegends doorheen lopen, dan wordt het beeld weer beter. Zit idd een groot verschil tussen rechts en links.

Vraag me alleen af, als hij dit ook tijdens het rijden doet, en zulke halve beelden als input voor de Autopilot geeft, of deze dan nog wel de juiste beslissingen neemt.
 
Ben blij te horen dat ik kennelijk niet de enigste ben met dit probleem.
Even korte update: Tesla gereset: geen verbetering in beelden. Andere (snellere) USB gebruikt: geen verbetering in beelden.
Nu heb ik een Kingston MicroDuo 64GB gebruikt. Ik ga het straks proberen of het uitmaakt als ik er slechts 16 GB of 32 GB in stop. Wat ik nog niet geprobeerd heb is veilig ejecten zoals tomschouteden hierboven suggereert. But then again.....bij een PC is duidelijk hoe dat moet..."rechtsonder taakbalk icon-click hardware veilig verwijderen". Maar ik heb net in de Tesla gekeken naar een soortgelijke procedure. Maar ik kan niet ontdekken hoe ik een USB veilig zou moeten kunnen verwijderen.
Is er overigens een maximum aan GB voor de USB voor de TeslaCam ?
@tomschouteden : kun je aangeven hoe die procedure (veilig verwijderen USB) verloopt in de Tesla ?
Wat me ook opgevallen is dat ik de laatste tijd telkens als ik vertrek de melding krijg dat "dodehoekdetectie is beperkt".
Werkt de dodehoekdetectie niet ook via de zij-camera's onder de repeaters. En heeft dat iets ermee te maken ?
En wat WalterNL opmerkt :
Vraag me alleen af, als hij dit ook tijdens het rijden doet, en zulke halve beelden als input voor de Autopilot geeft, of deze dan nog wel de juiste beslissingen neemt.
....is inderdaad een verontrustende gedachte. Misschien toch dit puntje meenemen als mijn wagen voor de eerste onderhoudsbeurt naar het SC gaat.
 
Veilig verwijderen: dashcam icoontje seconde of 3 vasthouden totdat je een "shockwave" van het icoontje af ziet komen. Wacht nu zeker nog een minuut, mijn USB stick blijft nog een tijdje doorknipperen, er worden dus nog bestanden weggeschreven.
 
Ik heb op de frontcamera en left repeater steeds redelijk beeld maar de right repeater geeft steeds een bagger beeld en soms ook nul bestanden.
Ik heb de wel de USB eerst netjes afgesloten voordat ik deze eruit heb gehaald.

Ik vermoed eerlijk gezegd eerder problemen met de camera daar de left repeater en de linker B-stijl camera al een keer vervangen zijn omdat deze soms wel en soms niet goed functioneerde.
 
Ben blij te horen dat ik kennelijk niet de enigste ben met dit probleem.
Even korte update: Tesla gereset: geen verbetering in beelden. Andere (snellere) USB gebruikt: geen verbetering in beelden.
Nu heb ik een Kingston MicroDuo 64GB gebruikt. Ik ga het straks proberen of het uitmaakt als ik er slechts 16 GB of 32 GB in stop. Wat ik nog niet geprobeerd heb is veilig ejecten zoals tomschouteden hierboven suggereert. But then again.....bij een PC is duidelijk hoe dat moet..."rechtsonder taakbalk icon-click hardware veilig verwijderen". Maar ik heb net in de Tesla gekeken naar een soortgelijke procedure. Maar ik kan niet ontdekken hoe ik een USB veilig zou moeten kunnen verwijderen.
Is er overigens een maximum aan GB voor de USB voor de TeslaCam ?
@tomschouteden : kun je aangeven hoe die procedure (veilig verwijderen USB) verloopt in de Tesla ?
Wat me ook opgevallen is dat ik de laatste tijd telkens als ik vertrek de melding krijg dat "dodehoekdetectie is beperkt".
Werkt de dodehoekdetectie niet ook via de zij-camera's onder de repeaters. En heeft dat iets ermee te maken ?
En wat WalterNL opmerkt :
....is inderdaad een verontrustende gedachte. Misschien toch dit puntje meenemen als mijn wagen voor de eerste onderhoudsbeurt naar het SC gaat.

Ik vermoed dat het beeld wat naar de USB drive gaat niet direct uit de camera komt, maar softwarematig 'afgetapt' is, de naam 'repeater' in de naam van de beelden van de linker en rechter cam. Mogelijk doet deze ook de mp4 encoding (en misschien zelfs wel downscaling om de videostream naar de (trage en beperkte) usb stick wat te beperken) en is die wat buggy?
 
Ik vermoed dat het beeld wat naar de USB drive gaat niet direct uit de camera komt, maar softwarematig 'afgetapt' is, de naam 'repeater' in de naam van de beelden van de linker en rechter cam. Mogelijk doet deze ook de mp4 encoding (en misschien zelfs wel downscaling om de videostream naar de (trage en beperkte) usb stick wat te beperken) en is die wat buggy?
Ik denk dat je gelijk hebt. De beelden van de zij cams die je tijdens het rijden opslaat zijn van veel betere kwaliteit dan die door sentry mode worden opgeslagen. Zoals bij alle anderen is ook bij mij de kwaliteit van de linker cam beter dan die van de rechter cam. Ook ik heb halve beelden en soms een groen vlak. Het lijkt me sterk dat we allen een probleem met de zij cams hebben. Ik heb vandaag de laatste software 2019.8.5 geïnstalleerd, dus die firmware heeft het probleem nog niet opgelost. Zal vanzelf wel beter worden verwacht ik.
 
Ik vermoed dat het beeld wat naar de USB drive gaat niet direct uit de camera komt, maar softwarematig 'afgetapt' is, de naam 'repeater' in de naam van de beelden van de linker en rechter cam. Mogelijk doet deze ook de mp4 encoding (en misschien zelfs wel downscaling om de videostream naar de (trage en beperkte) usb stick wat te beperken) en is die wat buggy?

Uhh, nee. "Repeaters" is hoe de Amerikanen de extra richtingaanwijzer noemen links en rechts bij de wielen. Het repeaten gaat hier dus over het herhalen van de normale richtingaanwijzers. Heeft niks met de software van Tesla te maken.

Echter ben ik het wel met je eens dat de beelden eerst naar de AP computer gaan en later met slechtere kwaliteit en verlies van pixels en frames naar je USB stick via een of andere route.
 
  • Like
Reactions: Odie