Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kwaliteit TeslaCam

This site may earn commission on affiliate links.
Ik schakel de auto altijd eerst uit (Controls > Safety & Security > Power Off) alvorens de USBstick te verwijderen. Het zorgt dat de verbinding naar de USB poort wordt afgesloten en lijkt te helpen om te voorkomen dat je USBstick corrupted raakt omdat er nog een data i/o actief was
 
  • Informative
Reactions: ramonneke
Wellicht niet voor ieder geschikt, maar via TeslaUSB (op een RPI Zero W met SD kaart ipv usb stick) worden de eventuele Sentry/opgeslagen beelden zodra ik thuis kom vanzelf geüpload naar m'n NAS. En daarna verwijderd. Waardoor ik ze gewoon op m'n netwerk kan bekijken, altijd ruimte vrij is op de usb, ik niets uit de auto hoef te halen en niets corrupt raakt. Github / teslausb / marcone fork

Alleen waarschijnlijk wel elk half jaar de SD vervangen (dat dan wel), omdat die niet zoveel schrijfacties aan kunnen.
 
Ik schakel de auto altijd eerst uit (Controls > Safety & Security > Power Off) alvorens de USBstick te verwijderen. Het zorgt dat de verbinding naar de USB poort wordt afgesloten en lijkt te helpen om te voorkomen dat je USBstick corrupted raakt omdat er nog een data i/o actief was
Ik heb begrepen dat een seconde lang camera icoon indrukken (dan gaat t rode rondje uit) ervoor zorgt dat je USB veilig kunt verwijderen
 
Ach, ik heb ook een pi zero gebouwd, maar ik word erg droevig van de slechte beelden. 90 procent is onkijkbaar door de codecfouten (alleen maar strepen of vlakken). En de tesla weet het filesysteem keer op keer weer te corrumperen, wat pas wordt gerepareerd als de pi het thuisnetwerk ziet. Daar ga ik nog iets op verzinnen, want als sentry de helft van de tijd niets kan opslaan heeft het ook geen zin. En maar hopen dat Tesla de software voor sentrybeelden snel verbetert of dat dit beter wordt als ik straks een mcu swap krijg naar hw 3.0. Tot nu toe teleurstellend resultaat. Ik ben blij dat ik in elk geval nog een Blackvue dashcam erin heb, al kan die niets opnemen wat aan de zijkant gebeurt.
 
Voor het eerst even de beelden bekeken van mij X HW 2.5. Ik heb zo te zien geen corrupte beelden. Kwaliteit is wel erg laag en maakt nummerbord detectie onmogelijk in bijna alle gevallen.

De videos: Tesla X 2018 P100D+ Dashcam - Google Drive

Om ze allemaal tegelijk in sync te bekijken:

Weet iemand een beter programmaatje voor terugkijken van de drie streams?

Ik was ook al op zoek daarnaar. Alle stukjes los bekijken van drie camera’s is echt onbegonnen werk.
Was deze dingen tegengekomen, maar nog niks uitgeprobeerd:

Video Software for Managing Teslacam files : teslamotors

Dashcam video script
 
Wellicht niet voor ieder geschikt, maar via TeslaUSB (op een RPI Zero W met SD kaart ipv usb stick) worden de eventuele Sentry/opgeslagen beelden zodra ik thuis kom vanzelf geüpload naar m'n NAS. En daarna verwijderd. Waardoor ik ze gewoon op m'n netwerk kan bekijken, altijd ruimte vrij is op de usb, ik niets uit de auto hoef te halen en niets corrupt raakt. Github / teslausb / marcone fork

Alleen waarschijnlijk wel elk half jaar de SD vervangen (dat dan wel), omdat die niet zoveel schrijfacties aan kunnen.

@JPDeckers, ik heb een vraag over het gebruik van de RPI Zero W met SD. Ik heb de RPI Zero W op basis van de instructie geconfigureerd en deze werkt prima als ik deze via een PC voedt met spanning op de 2 USB poorten (USB & PWR). Ik zie netjes de twee partities 'CAM' en 'MUSIC' verschijnen en de RPI is ook operationeel op mijn netwerk thuis. De verbinding met mijn Synology NAS (SMB) werkt ook goed, althans ik zie op de RPI netjes de SMB connectie met mijn NAS. Mijn probleem is echter dat de RPI in mijn Tesla niet werkt. Soms wordt de USB zichtbaar in het audio menu, maar deze blijft dan op 'loading...' staan en geeft niet de muziekinhoud weer. Het icoon van de dashcam verschijnt in zijn geheel niet. Mijn eerste vermoeden was dat de USB poorten onvoldoende vermogen afgaven om de RPI juist op te laten starten. Nu lijkt het er meer op dat Tesla moeite heeft met de Linux partitie die als eerst via USB aangeboden wordt, en waar de Tesla uiteraard niets mee kan (en moet doen). Als ik de RPI namelijk aan mijn PC hang, dan komt ie ook eerst met een melding van een ongeldige USB drive. Dit is die Linux partitie en deze moet simpelweg genegeerd worden. Daarna komt Windows met de 'CAM' en 'MUSIC' drives die netjes ge-mount worden.

Kun je mij zeggen wat je gedaan hebt om e.e.a. werkend te krijgen in de Tesla?

Dank,
Vipercat
 
Kun je mij zeggen wat je gedaan hebt om e.e.a. werkend te krijgen in de Tesla?

Hij deed het eerst ook niet altijd, heb een usb hubje van een tientje gekocht op Amazon, en daar de RPi op aangesloten, en meteen ook de draadloze telefoonlader. Werkt perfect. 1 kabeltje dan naar de RPi zero, op de usb poort (dus niet de power)

NB: je moet wel de juiste fork/update hebben geïnstalleerd , de fsck op de gemounte file ging eerst mis, en dan herstelde de tesla usb directory zich niet en dan kan de tesla hem niet vinden. Zie de logfiles op je RPi eventueel.
 
Twee weken geleden ook ineens een grijs kruisje door het dashcam icoontje gehad. USB Stick eruit (Sandisk Ultra Fit 64GB) en bij het terugkijken inderdaad ook de gekende symptomen. Front camera ok, zij camera's soms ok, vaak gekleurde vlakken en soms gewoon een 0 kb bestand ertussen.

Ik ging er eigenlijk vanuit dat de oudste opnames automatisch overschreven werden, maar zoals het er nu naar uit ziet wordt het dus een kwestie van elke maand je USB stick manueel leeg te maken.
 
Gisteren had ik onze Model 3 ergens geparkeerd met Sentry Mode aan. Toen ik terug aan kwam 35 meldingen. Dus ik dacht, ik ga thuis eens kijken, er is in elk geval niets te zien aan de buitenkant maar het zou wel leuk zijn om een boel nieuwsgierige mensen naar binnen te zien kijken.

Toen ik thuis kwam, was echter het dashcam-icoontje bovenaan het scherm verdwenen dat je normaal gebruikt om de stick veilig te verwijderen. Ik twijfelde even of ik de USB-stick gewoon uit zou trekken (met vaak corrupte stick tot gevolg), maar besloot dan voor de veiligheid toch maar beter een reset met de twee knopjes op het stuur te doen. Toen het scherm terug was, stond het icoontje terug bovenaan. Even ingedrukt gehouden en vervolgens de stick eruit gehaald zoals het hoort, dan in de computer... Alleen een paar files van de laatste minuut in de garage, verder was er op de hele stick niets meer terug te vinden :-(

Dus blijkbaar was de stick op een of andere manier corrupt geraakt en heeft de Tesla dan na de reset maar besloten alles weg te vegen en opnieuw te beginnen? Gelukkig dat ik de beelden deze keer niet nodig had.

(Het was een heel recente 32 GB stick dus daaraan ligt het normaal niet)