Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadkabel gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Je kan de adverteerder aanmelden als "Verdachte adverteerder". Dat heb ik zojuist gedaan, mijn allereerste bij Marktplaats. Hopelijk wordt deze dan onder de loep genomen.

Ik volg je voorbeeld en ga hem ook als verdacht melden. In de toelichting lees ik dat meerdere meldingen Marktplaats sneller tot handelen doet overgaan. Dus allemaal het voorbeeld van @Maurice1 volgen.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
De advertentie is aan alle kanten verdacht. Ook melding gedaan. Ik gok: een jongetje tussen de 20 en 30 die op zijn scootertje vanuit Almere in Amsterdam zo nu en dan ‘shopt’.

Collega’s van mij - eveneens Amsterdam - zijn al meerdere keren recent bestolen.
 
Ik verbaas me van niks op marktplaats. Recent nog een account gezien van 10 jaar oud die ook aan het frauderen was geslagen (gepikte foto's, extreem lage prijs, niet antwoorden als je voorstelt om te komen oppikken, een dag later account verwijderd en melding van Marktplaats dat het een verdacht account was).
 
20201224_011352.jpg
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: Maurice1 and wooter
Ik vraag me af, wie kopen die kabels eigenlijk??

Toen wij onze M3 kochten zat daar gewoon een laadkabel bij. Dat is vast ook zo als je een ander merk EV koopt. Als die bij de auto geleverde laadkabel op een of andere manier verloren zou gaan dan ga ik niet op internet kijken of iemand er nog een paar heeft liggen voor weinig. Dan koop ik er gewoon eentje bij Tesla of bij laadkabelwinkel.nl. Dat kost misschien 200 euro meer dan een hete kabel uit Almere maar dan heb ik de garantie dat 'ie het doet en ook de komende paar jaar blijft functioneren.

En ik zie eigenlijk ook geen andere willige afnemers van gejatte kabels. Eigenaren van EV's zijn voor 80% leasers die het geen zak interesseert wat ze voor een laadkabel betalen. Eén telefoontje en je hebt een nieuwe. De overige 20% EV eigenaren zijn zo begaan zijn met milieu, klimaat en hoe het allemaal met ons verder moet dat ze er geheel vrijwillig voor kiezen om tegen de hoofdprijs nu al elektrisch te rijden. Met die mindset zie ik ze ook niet zo snel een kabeltje helen.

Zo bezien blijft er in Almere dus iemand zitten met een heleboel laadkabels die ze alleen maar tegen de koperprijs kan inleveren. Dat lijkt me dan weer geen businessmodel want op het scootertje op en neer naar Amsterdam kost meer aan effort, brandstof en regenjassen.

Ik zal het wel weer niet helemaal begrijpen.
 
Als je kabel gepikt wordt dan kan je hem tegen gereduceerd tarief terug kopen ;)

Ik heb 2 kabels. Eentje van 5 meter en daar heb ik me tot nu toe overal mee kunnen redden en eentje van 1.5 meter, ideaal voor plekken waar je met je laadklepje ongeveer tegen de laadpaal aan komt en deze hoeft dan niet over de grond te dweilen en ben je niet steeds 5 meter kabel aan het af en op rollen...
 
Een negatief verhaal over Tesla, dat kun je Ton Voermans wel toevertrouwen. Maar hij heeft deze keer, vermoedelijk met frisse tegenzin, zowaar erin vermeld dat het ook bij andere merken gebeurt.
Hij leest ook gewoon mee; het artikel lijkt een samenvatting van deze 5 pagina's.

Op gebruikersfora wordt gesproken over ‘dieven op brommertjes’ die ‘s nachts langs de Tesla’s rijden.