Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadkabel gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Daarom de verwarmde laadpoort in de recente Model 3's? Omdat sommigen het niet leuk vinden dat hun kabel kan weggenomen worden in de winter? Met een verwarmde laadpoort, kan je hem natuurlijk gewoon gekoppeld laten en ontdooi je wel bij vertrek. Toch wel jammer dat dit een risico blijkt voor opladen op straat van de 'oude' modellen.
 
Gisteren bij Ikea werd de kabel, kant laadpaal niet vrijgegeven.
Na twee keer laden starten en stoppen zonder succes, kan een mens de neiging niet onderdrukken om iets harder te trekken. Ik kon, met een klein beetje weerstand, de kabel er zo uittrekken door de locking heen. Waarschijnlijk was de sluitingspal al goed versleten door voorgangers met hetzelfde probleem. Pal is niet afgebroken, maar eerder overruled.
 
Vannacht tijdens laadsessie in Amsterdam mijn kabel ook gestolen en tevens die van de Tesla M3 die voor mij stond te laden. Een bewoner heeft rond 3 uur snachts jongens met brommers gehoord... Tesla net gesproken maar die weten nog nergens van...
 
Vannacht tijdens laadsessie in Amsterdam mijn kabel ook gestolen en tevens die van de Tesla M3 die voor mij stond te laden. Een bewoner heeft rond 3 uur snachts jongens met brommers gehoord... Tesla net gesproken maar die weten nog nergens van...

Mijn kabel (BMW i3, maar kwam toevallig hier terecht) is van vrijdag op zaterdag gestolen in de Baarsjes Amsterdam. Ik heb de firma Heijmans van de laadpalen gesproken, er zijn de laatste tijd zeker zo’n 20 kabels gestolen in het gebied tussen het Vondelpark en Rembrandtpark... tot zo ver wist hij alleen van tesla kabels, maar nu dus ook die van een BMW. Hij gaf aan dat het vaak s avonds of s ochtends als net licht is gebeurt.

Geen idee wat de oplossing is maar in ieder geval allemaal aangifte doen zodat de politie er misschien iets mee kan doen!
 
  • Informative
Reactions: Stream
Vannacht tijdens laadsessie in Amsterdam mijn kabel ook gestolen en tevens die van de Tesla M3 die voor mij stond te laden. Een bewoner heeft rond 3 uur snachts jongens met brommers gehoord... Tesla net gesproken maar die weten nog nergens van...

Sentry mode? Alarm af laten gaan van de Tesla als Sentry mode aan staat, de eigenaar de auto niet unlocked heeft en de kabel verwijderd wordt?
 
Het was ook raak in Amsterdam bij een collega van mij met een Tesla Model S. Laadkabel 's nachts gestolen. Het begint echt een probleem te worden.

Neem aan dat Marktplaats vol staat met laadkabels die aangeboden worden of doen ze het enkel voor de koper?
 
Het was ook raak in Amsterdam bij een collega van mij met een Tesla Model S. Laadkabel 's nachts gestolen. Het begint echt een probleem te worden.

Neem aan dat Marktplaats vol staat met laadkabels die aangeboden worden of doen ze het enkel voor de koper?

Zeer zeker, in mijn straat 2 laadkabels vannacht gestolen van een S en een 3, met schade bij de 3. Bij de S is geen schade. Blijft wonderlijk hoe de kabels aan de autozijde 'gewoon' te unlock-en zijn (bij de S dan, mijn auto)

Ik ga aangifte doen :-(

fe8cb152-1e8e-4f79-9eb9-b1ce4a02b353.jpg 8720d1f8-a4bf-4300-b6cc-e7ab87e54b71.jpg

damster
 
Last edited:
Zeer zeker, in mijn straat 2 laadkabels vannacht gestolen van een S en een 3, met schade bij de 3. Bij de S is geen schade. Blijft wonderlijk hoe de kabels aan de autozijde 'gewoon' te unlock-en zijn.

Ik ga aangifte doen :-(

View attachment 619502 View attachment 619503

damster

Als er schade is bij de 3 dan is de conclusie juist niet dat ze aan de autozijde 'gewoon' te unlocken zijn. Dan is de conclusie dat je ze er schijnbaar met veel geweld uit moet rammen.

En voor de slachtoffers: deze kabels zullen op Marktplaats te vinden zijn want op een andere manier kom je er niet vanaf, dus tip de politie als je een aanbieder ziet die ineens wel heel veel tweedehands kabels in de aanbieding heeft.
 
Als er schade is bij de 3 dan is de conclusie juist niet dat ze aan de autozijde 'gewoon' te unlocken zijn. Dan is de conclusie dat je ze er schijnbaar met veel geweld uit moet rammen.

En voor de slachtoffers: deze kabels zullen op Marktplaats te vinden zijn want op een andere manier kom je er niet vanaf, dus tip de politie als je een aanbieder ziet die ineens wel heel veel tweedehands kabels in de aanbieding heeft.

Ja dank je, even aangepast, het ging mij om mijn auto die geen schade heeft (S) aan autozijde! Happy Sunday.
 
Ja dank je, even aangepast, het ging mij om mijn auto die geen schade heeft (S) aan autozijde! Happy Sunday.

Ik denk dat de kabel er bij de Model S ook met geweld uit is getrokken of gewrikt, maar dat dit geen (zichtbare) schade heeft veroorzaakt. Hopelijk kunnen met oplettendheid van de gedupeerden op verkoopfora deze diefstallen worden gestopt. Zonder heler is stelen zinloos.
 
Als er schade is bij de 3 dan is de conclusie juist niet dat ze aan de autozijde 'gewoon' te unlocken zijn. Dan is de conclusie dat je ze er schijnbaar met veel geweld uit moet rammen.

En voor de slachtoffers: deze kabels zullen op Marktplaats te vinden zijn want op een andere manier kom je er niet vanaf, dus tip de politie als je een aanbieder ziet die ineens wel heel veel tweedehands kabels in de aanbieding heeft.

Bij mijn M3 geen schade na de diefstal en ook niet bij de M3 die voor mij stond te laden. Alles werkt nog perfect en geen enkele schade zichtbaar. Ik ga er dan ook vanuit dat ze niet met (grof) geweld zijn losgetrokken.
 
Hi Otto, wat bedoel je precies? Bij mij stond sentry mode aan echter laatste beelden zijn van gisteravond. Blijkt dat de usb-drive vol was.

Nu precies dat; hopen dat de daders meerdere keren op de sentry beelden te zien zijn, zodat de politie een beter beeld van de dader heeft.

Daarnaast zou het voor Tesla een kleine moeite zijn om te detecteren dat de kabel wordt verwijderd terwijl de eigenaar niet aanwezig is en dat i.c.m. Sentry mode kunnen herkennen als diefstal. Dus notification naar de gebruiker, beelden in de cloud opslaan en het alarm luid aan bij de auto.
 
Even zoeken op marktplaats naar laadkabels in combinatie met een account wat net een paar dagen/weken actief is?[/QUOTE
Nu precies dat; hopen dat de daders meerdere keren op de sentry beelden te zien zijn, zodat de politie een beter beeld van de dader heeft.

Daarnaast zou het voor Tesla een kleine moeite zijn om te detecteren dat de kabel wordt verwijderd terwijl de eigenaar niet aanwezig is en dat i.c.m. Sentry mode kunnen herkennen als diefstal. Dus notification naar de gebruiker, beelden in de cloud opslaan en het alarm luid aan bij de auto.
Dank, duidelijk! Morgen weer met Tesla (en Leasemij.) in overleg.