TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Laden in Ardennen/Wallonië

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by FVO, Jul 20, 2016.

1. FVO

FVO Active Member

#1 FVO, Jul 20, 2016
    Last edited: Jul 20, 2016
    Voor degenen die het niet te ver zoeken deze vakantie of geneuterd zijn in de Ardennen zijn er nu door Ores (de Waalse netbeheerder) meerdere 22kW-laadpunten geplaatst.
    Ongeacht het afgenomen vermogen geldt er een tarief van 1€/30min en te activeren dmv een sms.
    Werkt eigenlijk perfect, weet alleen niet of het ook met buitenlandse sim-kaart werkt.
    Locaties staan op chargemap.com of "Ores mobilité".
    Als iemand met een Nederlandse sim-kaart eens in de buurt van zo'n punt is probeer het dan zeker eens dan kunnen we geneuterde teslavrienden in de toekomst daarmee helpen.

Edit: ik kan op Ores mobilité niet direct een kaart vinden met hun laadpunten.
    (Sankt-Vith heb ik gisteren geprobeerd)

2. FVO

FVO Active Member

• Informative x 1
  3. stev

stev Member

is dus grofweg 8€ per volle 'tank' indien dubbele lader?

4. PimEffting

PimEffting Member

Ik blijf het allemaal een beetje schraal vinden helaas. Chademo is er maar 2, bij een Nissan dealer tijdens openingstijden.
    Hopelijk gaat suc Arlon snel open!

5. Rick A.

Rick A. Member

Begin augustus stop ik in Malmedy. Kan de lader wel even proberen te activeren met nederlandse sim als dat nog niet gedaan is tegen die tijd.

• Like x 1
  6. FVO

FVO Active Member

Uiteraard!
    Wij hebben in België 700laadpunten, jullie in Nederland 6000... je zou dus kunnen denken dat wij jullie de kinderziektes er uit laten halen en wij dan ineens publiekladen 2.0 gaan installeren ;).

Maar even serieus, het is dan ook zo belangrijk is dat we weten of dit werkt met jullie sim-kaarten. Je weet zelf hoeveel noodoproepen we hier at en toe op het forum krijgen.

7. Firebird

Firebird Active Member

Frederik, als het gelinkt is aan 4242 zal het niet gaan met buitenlandse sims.
    4242 is onderdeel van 4411.be en die staan enkel Belgische simkaarten toe, wellicht omwille van het debiteren via de simkaart van de parkeer- en/of laadbeurten. Proximus en Mobistar ( nu Orange ) moeten niet registreren, de anderen wel.

Xavier

8. FVO

FVO Active Member

Dat meen je niet. Het is inderdaad naar 4242 dat de sms moet gestuurd worden. :mad:

9. NicoV

NicoV Member

Ik heb enkele weken op 4411 info gevraagd over hun laadpalen, en kreeg als antwoord de link terug waarop ik me gebaseerd had om de vraag te stellen.

10. NicoV

NicoV Member

Je kan wel een account nemen op 4411 en laten achteraf factureren ipv te betalen via SMS. Werkt misschien ook zo voor buitenlandse sims.

11. FVO

FVO Active Member

Heb het ook opgezocht, klopt. Spijtig alleen er weer een tussenstap nodig is.

12. NicoV

NicoV Member

Ik vind dat handiger. Ik krijg maandelijks een factuur van mijn parkeerkosten ipv dat ik bonnetjes moet gaan bijhouden. Als ik daar ook publiek mee kan laden, zoveel te beter.

Ik moet wel zeggen dat ik, na 10K km Tesla rijden, mijn type 2 kabel nog voor de eerste keer uit de plastiek moet halen.

• Like x 1
  13. FVO

FVO Active Member

En zo heb elk nadeel een voordeel :)

14. fivari

fivari Maker van de Fivari-charger

Op onze nationale feestdag heb ik Ores in Malmedy gebruikt. Het getuigt van erg veel discipline dat beide gereserveerde parkeerplaatsen vrij waren ondanks de festiviteiten en de jaarmarkt. De auto's stonden tot op kilometers van het centrum geparkeerd, maar die twee plaatsen waren vrij. Toch het vermelden waard, vooral ook omdat het wettelijke verkeersbord er niet was aangebracht en parkeren op die plaatsen strik genomen dus niet eens verboden was.

Dat 4242 samenwerkt met 4411 zoals hierboven al werd aangegeven, hebben we trouwens ondervonden. Omdat ik nog een een openstaande parkeerfactuurtje van 2,3€ had kon ik in eerste instantie de laadpaal niet activeren. Ik heb mij factuur online betaald en een minuut later lukte het laden dan wel. De kosten komen bij op de rekening van 4411 en worden 1x per maand afgerekend. Ik betaalde voor 28 kWh 5€. De eerste sessie welgeteld 12s te laat ontkoppeld waardoor ik een derde half uur aangerekend kreeg. Blijkbaar telt het ontkoppelen en niet de SMS die de sessie afsluit.

• Informative x 1
  15. FVO

FVO Active Member

Heb diezelfde ervaring ivm het vrijhouden van de plaatsen en het afrekenen bij ontkoppelen. (Heb dit ook ineens op chargemap.com geplaatst)
    En als je erover nadenkt nog niet zo dom. Het vermijdt dat je na een half uurtje het laden vanop restaurant stopt maar wel lekker blijft verder dineren. (Zoals ik probeerde :oops:)

Share This Page