Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Lekke band na afloop van garantie

This site may earn commission on affiliate links.
Interpolis blijkt in de WA Casco variant inclusief pechhulp in het buitenland te zijn. Voor Nederland heb ik nu ANWB Zakelijk afgesloten. Treurig dat dit nodig is. Bij Volvo had ik mobiliteitsgarantie zolang ik het onderhoud bij de dealer liet doen. En dat was een stuk goedkoper dan bij Tesla.

Heb je zo vaak hulp nodig dat dit goedkoper is dan on-demand hulp?
 
Dat maakte het stukje "treurig dat dit nodig is" niet echt duidelijk :rolleyes:
Treurig dat het nodig is om bij pech met een auto van €90+k dat zelf op te moeten lossen en daarbij extra kosten te maken. Wat is daar niet duidelijk aan? Ik vind het zelf moeten regelen nog het meest storende. Als je pech hebt wil je gewoon Tesla kunnen bellen die verder voor je regelt.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Je moet dus bellen. Maakt het uit met wie? Ja, de snelste natuurlijk. ANWB dus.

Wat mij betreft moet Tesla zich met belangrijker service zaken bezig houden, tenzij je een service contract hebt. Een spijker in band heeft niets met garantie te maken dus daar moet je het ook niet zoeken.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Je moet dus bellen. Maakt het uit met wie? Ja, de snelste natuurlijk. ANWB dus.

Wat mij betreft moet Tesla zich met belangrijker service zaken bezig houden, tenzij je een service contract hebt. Een spijker in band heeft niets met garantie te maken dus daar moet je het ook niet zoeken.

Eens!
We besparen (bijna) allemaal graag het onderhoud uit door niet de intervallen van Tesla aan te houden.
Vervolgens vinden we wat over dienstverlening elders moeten inkopen. ANWB internationaal is rond de 150 euro per jaar en ook in mijn optiek de snelste partij om geholpen te worden met een lekke band.
Alternatief is wellicht een reservewiel in de frunk (winterband in de zomer en zomerband in de winter ofzo).
 
  • Like
Reactions: Keezje
Ik heb net zelf een lekke band laten vervangen op mijn model X met een kilometer stand van 16000. Ik dacht dat lekke banden uberhaupt buiten garantie vallen (als ik hun voorwaarden zie) maar als ik het eerste bericht van dit topic zo lees kan ik misschien de kosten terugvragen?

Nou hier nog 1. Is het niet gebruikelijk dat ze een rekening sturen? Ik heb ca 12.000 op de teller en heb de rekening gewoon ontvangen.
 
De Dacia (net geen 7000€ inl.) Heeft een reservewiel (als optie). Mijn toekomstige M3 (van +50K?) zal dat zelfs niet als optie aanbieden ??!!??!!!! Het is toch godgeklaagd! Nu... ga nog altijd een M3 kopen, zodra ik ergens een passend reservewiel kan vinden.
 
De Dacia (net geen 7000€ inl.) Heeft een reservewiel (als optie). Mijn toekomstige M3 (van +50K?) zal dat zelfs niet als optie aanbieden ??!!??!!!! Het is toch godgeklaagd! Nu... ga nog altijd een M3 kopen, zodra ik ergens een passend reservewiel kan vinden.

Wat is handig aan een reservewiel meezeulen ten opzichte van de ANWB bellen voor een staafje vulkanisch rubber in het lek?
 
Ik heb contact gehad met Tesla; banden vallen niet in garantie of het nou boven de 80000 of onder de 80000 is. Op zich begrijpelijk; ze kunnen er niets aan doen dat er een schroef in gaat. Mijn vraag over wat te doen als ik met lekke band langs de weg sta (heb nu 16000 km en doe elk jaar een onderhoudsbeurt) werd wat onduidelijker beantwoord. "Je kunt de wegenwacht bellen om te repararen" "Of je belt Tesla om je te laten wegslepen tot 80 km naar garage." Ik denk toch dat ik dan dat laatste doe. Bij mijn lekke band zei Tesla dat ik band niet mocht laten repareren vanwege trekkrachten op de band....
 
Rubber veter past niet meer..
Er lag blijkbaar iets op de weg. Niet simpel de juiste band te vinden, uiteindelijk nog een 2e hands gevonden bij een ander filiaal van de bandencentrale waar mijn auto naartoe gebracht was.

Nog een geluk dat 2e kerstdag alles open is hier in België.
 

Attachments

  • 20181226_125050.jpg
    20181226_125050.jpg
    425.5 KB · Views: 172
Ik heb contact gehad met Tesla; banden vallen niet in garantie of het nou boven de 80000 of onder de 80000 is. Op zich begrijpelijk; ze kunnen er niets aan doen dat er een schroef in gaat. Mijn vraag over wat te doen als ik met lekke band langs de weg sta (heb nu 16000 km en doe elk jaar een onderhoudsbeurt) werd wat onduidelijker beantwoord. "Je kunt de wegenwacht bellen om te repararen" "Of je belt Tesla om je te laten wegslepen tot 80 km naar garage." Ik denk toch dat ik dan dat laatste doe. Bij mijn lekke band zei Tesla dat ik band niet mocht laten repareren vanwege trekkrachten op de band....

Ik vind dat Tesla een lekke band wel heel snel tot de afvalemmer veroordeelt.
Als een band met prima profiel een schroef oploopt die midden in een profielblok zit, dan kan die band uitstekend gerepareerd worden. Niet met een rubber veter die van buitenaf in de band wordt geprutst. De band moet gedemonteerd worden en dan van binnenuit met een soort paddenstoeltje gerepareerd worden.
Heb ik zowel met mijn snelle Audi's als met de Tesla al meerdere keren gedaan.
Heeft de band een snee, een scheur(tje), of zit het lek tussen profielblokken in, dan zou ik de band wel laten vervangen.
 
Ik vind dat Tesla een lekke band wel heel snel tot de afvalemmer veroordeelt.
Als een band met prima profiel een schroef oploopt die midden in een profielblok zit, dan kan die band uitstekend gerepareerd worden. Niet met een rubber veter die van buitenaf in de band wordt geprutst. De band moet gedemonteerd worden en dan van binnenuit met een soort paddenstoeltje gerepareerd worden.
Heb ik zowel met mijn snelle Audi's als met de Tesla al meerdere keren gedaan.
Heeft de band een snee, een scheur(tje), of zit het lek tussen profielblokken in, dan zou ik de band wel laten vervangen.

Amerikaans bedrijf hè. Als de dood voor een schadeclaim als zij een reparatie in plaats van een vervanging adviseren en het toch fout gaat met die band.
 
Ik vind dat Tesla een lekke band wel heel snel tot de afvalemmer veroordeelt.
Als een band met prima profiel een schroef oploopt die midden in een profielblok zit, dan kan die band uitstekend gerepareerd worden. Niet met een rubber veter die van buitenaf in de band wordt geprutst. De band moet gedemonteerd worden en dan van binnenuit met een soort paddenstoeltje gerepareerd worden.
Heb ik zowel met mijn snelle Audi's als met de Tesla al meerdere keren gedaan.
Heeft de band een snee, een scheur(tje), of zit het lek tussen profielblokken in, dan zou ik de band wel laten vervangen.

Er gelden wettelijke regels voor het repareren van banden en vervanging is verplicht als het gat 7mm of groter is of als het gaatje meer dan 75% van het loopvlak is gelegen. Vaak wordt ook binnen deze regels tot vervanging overgegaan ivm bewijs. Het kan altijd eeest uitscheuren en ja, bewijs dan maar eens dat het gaatje kleiner was dan 7mm.

In Duitsland is vervanging verplicht vanaf een bepaalde snelheidsindicatie op de band, ik meen H.
 
  • Informative
Reactions: ramonneke and Timmm
ik heb als nood oplossing een banden reparatieset aangeschaft. laatst een dikke schroef in de band gehad. Band opgepompt en snel naar de garage achter mijn huis gereden. Daar hebben ze in minder dan 5 minuten een prop in de bandgeduwd en ik kon weer verder. Dat kan ik nu zelf ook als me dit onderweg overkomt. Heb ook een compressor met vloeistof aangschaft bij Tesla.