Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
De rangetest lijkt mij ook redelijk normaal.
+-18kwh/100 km met 57,5kw batterij geeft ongeveer 320 km bij 100% tot leeg.
Aangezien dit een LFP-batterij is die altijd tot 100% opgeladen mag worden en ik veronderstel dat je voor de veiligheid 10% reserve wil, kom je 290 km ver. Dat is voor mijn dagelijkse ritten prima te doen.

Ik heb trouwens de RWD besteld in het wit met 19inch velgen en leveringswindow tussen 4nov-29dec.
 
euhh ja in theorie misschien, of in nederland als je max 100 rijdt? Ik zit rond de 17 kwh. En bij een model Y mag je er toch wel wat bij doen, zeker op de snelweg, met hogere luchtweerstand, dat wordt bij WLTP amper in beschouwing genomen. Een range van dik 250 km op snelweg mag je al blij mee zijn met een model Y SR vrees ik.
In de praktijk is dit ook wel te halen hoor. Onlangs een rit van ongeveer 110km waarvan het grootste deel op de snelweg met een klein stukje file en zat op 133 Wh/km. Neemt niet weg dat mijn jaar gemiddelde hoger zit (187]
 
Ontvet met isopropanol alcohol en 2 laagjes gespoten met een spuitbus plastidip mat zwart
Daarna een stickertje erop dat ik nog had liggen. ;)
Inderdaad mooi! Klein nadeeltje is dat zilveren randje net buiten de zwarte dop valt als ik me niet vergis.
 
  • Informative
Reactions: JayWayB and Xfrank
Inderdaad mooi! Klein nadeeltje is dat zilveren randje net buiten de zwarte dop valt als ik me niet vergis.
Dat was voor mij ook de reden om die van Rimetex te bestellen. Die rand. Zag overigens vandaag een Model Y aan de SuC met deze kappen. Ik ben blij dat ik die anderen besteld heb. Zag er niet uit.... (zwarte trim op de auto, en dan "zilveren" kappen.)
 
  • Like
Reactions: Sjaakklg
In een eerder post gaf je aan dat een model 3 in theorie 14 kwh/100 km zou halen, maar in de praktijk kom je dus ook regelmatig lager uit.

Gisteren zat ik met tegenwind en regen op de duitse autobahn rond de 21 kwh / 100 km met mijn model 3. Ik ben eerder geïnteresseerd in gemiddeldes en in "worst case scenarios", dan wat je haalt op een zonnige dag met de wind mee.

Vermits we het hier over de model Y hebben, denk ik dus dat met de hogere luchtweerstand je ook rap naar 23 kwh gaat in slechte omstandigheden, en is een range van 300 km dus lang niet altijd haalbaar bij een standard range met nog geen 60 kwh batterij.
 
Ook de Rimetrix wheelcovers besteld. En ze zijn al verstuurd! Zijn er dus ws. eerder dan de auto.....
FC43E1GX0AIW3Z0
als ik zie wat de wielcovers kosten (289$ ) zonder douane kosten ( is me nog de vraag hoeveel er nog bij komt ) en de zwarte induction velgen van tesla kosten (+2200€ ) , waarom dan kiezen voor de covers ? Ik heb nu een model Y van februari 2022, met zwarte induction velgen , maar overweeg een Tesla Y RWD te voorzien voor de kinderen . Dacht ook aan de induction velgen , deze wielcovers zijn nu misschien een optie , maar verschil in prijs is toch niet mega groot
 
als ik zie wat de wielcovers kosten (289$ ) zonder douane kosten ( is me nog de vraag hoeveel er nog bij komt ) en de zwarte induction velgen van tesla kosten (+2200€ ) , waarom dan kiezen voor de covers ? Ik heb nu een model Y van februari 2022, met zwarte induction velgen , maar overweeg een Tesla Y RWD te voorzien voor de kinderen . Dacht ook aan de induction velgen , deze wielcovers zijn nu misschien een optie , maar verschil in prijs is toch niet mega groot

Nou ik vind het nog altijd wel een verschil hoor haha. Daarnaast wat ik op reviews lees is de 19” variant minder stug op de weg.
 

Attachments

  • F600FAF9-51A8-477A-8877-37C43059C2C1.jpeg
    F600FAF9-51A8-477A-8877-37C43059C2C1.jpeg
    97.2 KB · Views: 125
als ik zie wat de wielcovers kosten (289$ ) zonder douane kosten ( is me nog de vraag hoeveel er nog bij komt ) en de zwarte induction velgen van tesla kosten (+2200€ ) , waarom dan kiezen voor de covers ? Ik heb nu een model Y van februari 2022, met zwarte induction velgen , maar overweeg een Tesla Y RWD te voorzien voor de kinderen . Dacht ook aan de induction velgen , deze wielcovers zijn nu misschien een optie , maar verschil in prijs is toch niet mega groot
Ik vind 2200eu nochtans veel geld voor wielen die de range beperken en dus verbruik verhogen.. Rimetrex covers schijnen aerodynamisch nog beter te zijn dan de originals.
 
ik weet niet of er meer zo gek zijn als mij door 10x per dag refreshen om te kijken of er een nieuwe levertijd indicatie bekend is, maar ik ben zojuist gegaan van 06-11 / 13-12 naarrrrrr: niks nada.

Misschien een update onderweg? Hoe is dit bij anderen?

Ps. naast de app werkt ook de website niet om leverdatum te zien.
 
vanmorgen ook een nieuwe Y RWD besteld , wij hebben reeds een model Y LR met trekhaak . Deze optie had ik aangegeven bij bestelling destijds , De Tesla Y LR werd geleverd zonder trekhaak, maar na 1 maand door Tesla geplaatst en werd vervolgens gekeurd . Alles netjes verlopen

De nieuwe Y RWD hebben we zonder trekhaak besteld omdat we deze niet echt nodig hebben , maar weten jullie of deze nadien nog kan voorzien worden ( vb na twee jaar of bij verkoop dat de nieuwe eigenaar deze kan laten plaatsen ). In dat geval zou er een pré installatie voorzien moeten zijn
Dacht het even aan Tesla te vragen, maar Ik kan helaas het service center en verkoop niet bereiken, ik blijf in wacht staan :-(
 
vanmorgen ook een nieuwe Y RWD besteld , wij hebben reeds een model Y LR met trekhaak . Deze optie had ik aangegeven bij bestelling destijds , De Tesla Y LR werd geleverd zonder trekhaak, maar na 1 maand door Tesla geplaatst en werd vervolgens gekeurd . Alles netjes verlopen

De nieuwe Y RWD hebben we zonder trekhaak besteld omdat we deze niet echt nodig hebben , maar weten jullie of deze nadien nog kan voorzien worden ( vb na twee jaar of bij verkoop dat de nieuwe eigenaar deze kan laten plaatsen ). In dat geval zou er een pré installatie voorzien moeten zijn
Dacht het even aan Tesla te vragen, maar Ik kan helaas het service center en verkoop niet bereiken, ik blijf in wacht staan :-(
In de shop verkrijgbaar voor 1500 Trekhaakpakket Model Y