Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla had eerder een dip in Q2, maar dat kwam omdat Shanghai in lockdown zat en veel minder produceerde.
APAC|EU|NA deliveries

1667138843278.png



Overigens maakt Tesla geen gebruik van containers maar RoRo's. Alleen oude MS en MX werden vanuit Fremont in containers naar Tilburg verscheept voor de Europese markt. Volgens mij zal dat niet meer het geval zijn met de nieuwe refresh MX & MS die dit kwartaal nog verwacht worden.
 
UPDATE:

Is er al info mbt deze VIN serie over:
- wel of geen hoedenplank? en indien JA in hoeveel delen in te vouwen? JA, in 4 delen
- wel of geen fysieke parkeersensoren? geen fysieke sensoren meer
- wel of geen dubbel glas achterruiten? dubbel glas achter
- wel of geen lange zitvlak achterbank? na 15 okt langere zitvlak
- Intel of AMD cpu? AMD
- wel of geen 5.0 megapixel camera? nnb
nog 2 extra vragen:
- netto capaciteit LFP akku: 58, 60 of 62 kWh?
- wel of geen (Perf) matrix koplampen?
 
As mentioned earlier in this thread the price reduction has most likely been calculated in the price.
Who knows the price might also go up as the Germans pay 5000 more and the Danish 10000 more. No one in Europe gets it as cheap as the Dutch(I think)
Life is not getting cheaper don’t expect this to either.

If you are looking for a EV for around 40k then you will get a way smaller car as this Model Y is already dirt cheap. With this price, these Model Y are being sold to people that don't even drink Prosecco (joke).
I agree prices are really competitive. I am getting mine between 24th Nov. and 8th Dec. and just can’t wait 🙂
 
Mijn VIN is: LRWYGCFS9PC57xxxxxx

Is er al info mbt deze VIN serie over:
- wel of geen hoedenplank? en indien JA in hoeveel delen in te vouwen?
- wel of geen fysieke parkeersensoren?
- wel of geen dubbel glas achterruiten?
- wel of geen lange zitvlak achterbank?
- Intel of AMD cpu? (-> AMD)
- wel of geen 5.0 megapixel camera?

Ben benieuwd of er al een MY RWD bij een Spaanse eigenaar is die de bovenstaande info met ons kan delen.
Ik zie in 2022 modellen geproduceerd in Berlijn en China ook verschillen in de voorstoelen. De Berlijn stoelen hebben dubbele stiksels en wat dikkere wangen. Iemand hier die weet of dit met productiedatum te maken heeft of hebben Berlijn productie auto’s idd betere stoelen?
 
Ik zie in 2022 modellen geproduceerd in Berlijn en China ook verschillen in de voorstoelen. De Berlijn stoelen hebben dubbele stiksels en wat dikkere wangen. Iemand hier die weet of dit met productiedatum te maken heeft of hebben Berlijn productie auto’s idd betere stoelen?
Elders lees je weer dat die dubbele stiksels alleen voor de P zijn. Maar het is lastig te zeggen. Er veranderen nogal wat zaken gedurende de verschillende maanden.
 
Zijn er al mensen met een EDD die een andere kleur buiten zwart of wit hebben?
Hier al 2 weken geen datum of richtlijn meer te zien op de app. Op de website krijg ik wel de melding “Verwachte levering: nog niet bekend”
 
Pas als echt duidelijk is dat je een VIN hebt gekregen krijg je ook een leverdatum.
Tesla wilde af van die constante stroom van belletjes en mailtjes waarin mensen opheldering vroegen als er weer eens wat wijzigde (en dat gebeurde regelmatig).
Er is genoeg onderweg, dus wanhoop is (nog) niet nodig.
 
UPDATE 31-10-22 (vragenlijstje update):

Is er al info over RWD, onderstaande punten:
- wel of geen hoedenplank? en indien JA in hoeveel delen in te vouwen? JA, in 4 delen
- wel of geen fysieke parkeersensoren? geen fysieke sensoren meer
- wel of geen dubbel glas achterruiten? dubbel glas achter
- wel of geen lange zitvlak achterbank? na 15 okt langere zitvlak
- Intel of AMD cpu? AMD
- wel of geen 5.0 megapixel camera? nnb
- netto capaciteit LFP akku: 58, 60 of 62 kWh?
- wel of geen (Perf) matrix koplampen?
- enkele of dubbele stiksels vóórstoelen?
 
Last edited:
UPDATE 31-10-22 (vragenlijstje update):

Is er al info over RWD, onderstaande punten:
- wel of geen hoedenplank? en indien JA in hoeveel delen in te vouwen? JA, in 4 delen
- wel of geen fysieke parkeersensoren? geen fysieke sensoren meer
- wel of geen dubbel glas achterruiten? dubbel glas achter
- wel of geen lange zitvlak achterbank? na 15 okt langere zitvlak
- Intel of AMD cpu? AMD
- wel of geen 5.0 megapixel camera? nnb
- netto capaciteit LFP akku: 58, 60 of 62 kWh?
- wel of geen (Perf) matrix koplampen?
- enkele of dubbele stiksels vóórstoelen?

Ik wacht nog even de eerste leveringen van de RWD af voordat ik bestel. Erg benieuwd naar de verschillen met de MiG model Y's. Ik zou graag die nieuwe type voorstoelen hebben.

Eerst nog even de Model 3 verkopen. Dat loopt ook niet super merk ik.
 
Ik wacht nog even de eerste leveringen van de RWD af voordat ik bestel. Erg benieuwd naar de verschillen met de MiG model Y's. Ik zou graag die nieuwe type voorstoelen hebben.

Eerst nog even de Model 3 verkopen. Dat loopt ook niet super merk ik.
Ik heb mijn SR+ vi VIABOVAG.NL verkocht eind september. Was binnen een week verkocht, en met een prijs boven mijn verwachting.
 
  • Like
Reactions: Innovativity
UPDATE 31-10-22 (vragenlijstje update, n.a.v. video):

Is er al info over RWD, onderstaande punten:
- wel of geen hoedenplank? en indien JA in hoeveel delen in te vouwen? JA, in 4 delen
- wel of geen fysieke parkeersensoren? geen fysieke sensoren meer
- wel of geen dubbel glas achterruiten? dubbel glas achter
- wel of geen lange zitvlak achterbank? na 15 okt langere zitvlak
- Intel of AMD cpu? AMD
- wel of geen 5.0 megapixel camera? nnb
- netto capaciteit LFP akku: 58, 60 of 62 kWh?
- wel of geen (Perf) matrix koplampen?
- enkele of dubbele stiksels/ stevige zijwangen vóórstoelen (MiG)?
- stevige (MiC) of zachte (MiG) armsteunen deurbekleding?
- afwerking zijkanten kofferruimte plastic loopt lager door (MiC) of hoger (MiG)?
 
Last edited:
Zijn er al mensen met een EDD die een andere kleur buiten zwart of wit hebben?
Hier al 2 weken geen datum of richtlijn meer te zien op de app. Op de website krijg ik wel de melding “Verwachte levering: nog niet bekend”
RWD Rood, wit interieur, trekhaak, 19" geen EAP/FSD.

DatumVerandering
26-08-2022Besteld (~22:00) - MY SR RWD rood/wit/trekhaak
26-08-202231 oktober - 25 december
08-09-20226 november - 13 december
25-09-2022nov. 2022 - jan. 2023
27-10-2022~09:00 datum verdwenen in app
27-10-2022~14:00 22 november - 6 december
28-10-2022SMS "onderweg - binnenkort leveren" + Hidden VIN
 
Ik heb mijn SR+ vi VIABOVAG.NL verkocht eind september. Was binnen een week verkocht, en met een prijs boven mijn verwachting.
Mag ik vragen wat je er voor kreeg? En welk bouwjaar en km stand? (Mag eventueel privé).

Heb zelf vanmiddag een afspraak bij leasebijtellingvriendelijk, vragen wel 3% commissie maar hoor er goeie verhalen over. Mocht het over een 2 weken nog niks zijn geworden bied ik mijn sr+ uit 2021 wel aan bij viabovag.

Ben alleen wel bang dat ik redelijk laat ben met verkoop, aanbod op marktplaats neemt aardig toe…
 
Mag ik vragen wat je er voor kreeg? En welk bouwjaar en km stand? (Mag eventueel privé).

Heb zelf vanmiddag een afspraak bij leasebijtellingvriendelijk, vragen wel 3% commissie maar hoor er goeie verhalen over. Mocht het over een 2 weken nog niks zijn geworden bied ik mijn sr+ uit 2021 wel aan bij viabovag.

Ben alleen wel bang dat ik redelijk laat ben met verkoop, aanbod op marktplaats neemt aardig toe…
Ik denk dat het aanbod begin/mid volgend jaar explosief zal toenemen. Alle lease model 3's met 48 maand contracten komen dan op de markt. Of bedrijven gaan massaal hun leasecontracten verlengen vanwege economische omstandigheden.

Hoe dan ook, ik ben erg benieuwd hoe de restwaarde van de Model 3's zich gaat ontwikkelen de komende tijd.