Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Ik stond vandaag voor niets bij Tesla Tilburg. Afspraak was bevestigd via SMS en ook alles geregeld (betaling, verzekering, etc.), ben ik eenmaal in Tilburg voor het afgesproken tijdstip; blijkt de auto nog in Zeebrugge te staan (staat er al sinds eind december). Iemand had mij hierover moeten bellen maar dat is kennelijk niet gebeurd. Aangezien ik geen vervoer heb, heb ik wel een leenauto meegekregen. Verdere garanties over de datum van levering of de 10k km super charging (t/m 12 januari verlengd) konden niet worden gegeven. Niet bepaald een fijne Tesla experience...

Ik vraag mij af waarom dit nu mis gaat? In het uur dat ik op de locatie in Tilburg was, was er verder ook geen enkele andere klant of aflevering van een auto...
 
  • Informative
Reactions: NielsA
Today I stood at Tesla Tilburg for nothing. Appointment was confirmed via SMS and everything arranged (payment, insurance, etc.), once I am in Tilburg before the agreed time; turns out the car is still in Zeebrugge (has been there since the end of December). Someone should have called me about this, but apparently that didn't happen. Since I don't have transport, I did get a loaner car. Further guarantees about the date of delivery or the 10k km super charging (extended until 12 January) could not be given. Not exactly a nice Tesla experience...

I wonder why this is happening now? In the hour that I was at the location in Tilburg, there was not a single other customer or delivery of a car...
Where did you get confirmation for 10k extension?

My friend took delivery in 1st week and he did not get 10k
 
Bij mij komt het vooral door mijn lopend leasecontract tot 13/1 (zeggen ze).

Ik heb ze gebeld begin deze week, maar eigenlijk wisten ze amper iets. Verder dan het standaard antwoord : einde van kwartaal kwamen ze niet.

Ik ga nog eens bellen einde van de maand, en dan horen of ze iets meer weten.
Zet jij ook jouw informatie hier?
Is inderdaad soms lastig met leasing maatschappijen. Ik heb begin december MY RWD besteld via Leaseplan en die gaven me levertermijn door van 8/6/2023. Begin dit jaar even met Tesla dealer gebeld en die zei dat ze 19/3/2023 hebben ontvangen als richtdatum gezien dan contract huidige wagen verloopt. Al verschillende malen Leaseplan proberen contacteren maar die geven geen antwoord.
 
Ik stond vandaag voor niets bij Tesla Tilburg. Afspraak was bevestigd via SMS en ook alles geregeld (betaling, verzekering, etc.), ben ik eenmaal in Tilburg voor het afgesproken tijdstip; blijkt de auto nog in Zeebrugge te staan (staat er al sinds eind december). Iemand had mij hierover moeten bellen maar dat is kennelijk niet gebeurd. Aangezien ik geen vervoer heb, heb ik wel een leenauto meegekregen. Verdere garanties over de datum van levering of de 10k km super charging (t/m 12 januari verlengd) konden niet worden gegeven. Niet bepaald een fijne Tesla experience...

Ik vraag mij af waarom dit nu mis gaat? In het uur dat ik op de locatie in Tilburg was, was er verder ook geen enkele andere klant of aflevering van een auto...
Jemig, balen op zijn zachtst gezegd. Heb je tenminste wel een fatsoenlijke leenauto meegekregen? Hopelijk zet dat wat druk op de levering ook.
 
Heb via Athlon op 26 oktober zwarte MY besteld, met trekhaak. Ik heb jammer genoeg geen enkel zicht op het proces en de levertijd. (Mijn huidige leasecontract is officieel al afgelopen, die zit dus niet in de weg.)

Het enige wat ik weet (wist) is dat op het bestelformulier staat vermeld "De leverancier verwacht dat de aflevering kan plaatsvinden vanaf week 2 2023." Dit staat ook op MijnAthlon pagina vermeld: Verwachte leverdatum 09-01-2023. Athlon geeft aan dat zij zelf geen zicht hebben op de levering.

In mijn Tesla account staat niets. Alsof er geen Tesla is besteld, terwijl de leasemij. aangeeft dat ze alle persoonlijke informatie van mij hebben doorgegeven.

Is er iemand die rond diezelfde tijd heeft besteld en wel wat meer zicht op levering heeft?

thanks, Peter
 
Heb via Athlon op 26 oktober zwarte MY besteld, met trekhaak. Ik heb jammer genoeg geen enkel zicht op het proces en de levertijd. (Mijn huidige leasecontract is officieel al afgelopen, die zit dus niet in de weg.)

Het enige wat ik weet (wist) is dat op het bestelformulier staat vermeld "De leverancier verwacht dat de aflevering kan plaatsvinden vanaf week 2 2023." Dit staat ook op MijnAthlon pagina vermeld: Verwachte leverdatum 09-01-2023. Athlon geeft aan dat zij zelf geen zicht hebben op de levering.

In mijn Tesla account staat niets. Alsof er geen Tesla is besteld, terwijl de leasemij. aangeeft dat ze alle persoonlijke informatie van mij hebben doorgegeven.

Is er iemand die rond diezelfde tijd heeft besteld en wel wat meer zicht op levering heeft?

thanks, Peter
Ik had een model Y wit/zwart 19” zonder trekhaak besteld rond eind oktober via Alphabet (via werkgever). Deze werd op 22-12 afgeleverd.

Ten tijde van bestelling kreeg ik van Alphabet eind februari 2023 als leverdatum te horen. De TA had me echter wel nagebeld en verteld dat ik m in dec nog kon ophalen.

Klopt dat je in je tesla account niks kan zien. De wagen is namelijk in eigendom van de LM. De enige info over je bestelling krijg je via je Tesla Assistant of je LM helaas..
 
Where did you get confirmation for 10k extension?
Dit is intern bekend bij Tesla en mondeling tegen mij bevestigd. Ik zou contact opnemen met je Tesla contactpersoon hierover.

Jemig, balen op zijn zachtst gezegd. Heb je tenminste wel een fatsoenlijke leenauto meegekregen? Hopelijk zet dat wat druk op de levering ook.
Ik heb een Model 3 LR uit 2020 meegekregen. Ik heb niet de illusie dat het de boel zal versnellen; de oorzaak van de vertraging was gisteren tegen het einde van de dag toen ik werd gebeld nog niet bekend. Vandaag was het radiostilte...

Overigens heb ik de afgelopen maanden (nog ver voor de grote drukte, mijn initiele bestelling was juli 2022) ervaren dat als je een auto zelf bij Tesla bestelt je achter alles aan moet gaan. Niks gebeurt vanzelf; je krijgt nergens garantie voor gemaakte afspraken en in mijn geval heb ik dus echt wel dikke pech (want dit is al de derde auto die aan mijn account is gekoppeld en nog steeds gaat het mis). Ik hoop dat ze het recht kunnen zetten met hoe het nu is gelopen en daarnaast dat de uiteindelijke levering van de auto straks wel 100% goed gaat. Ik was een groot Tesla fan; hier thuis hebben we al sinds 2019 ook nog een Model 3, maar met deze ervaring begint mijn beeld en waardering voor dit bedrijf wel schade op te lopen als op deze manier met klanten om wordt gegaan...
 
  • Like
Reactions: NielsA
Ik had een model Y wit/zwart 19” zonder trekhaak besteld rond eind oktober via Alphabet (via werkgever). Deze werd op 22-12 afgeleverd.

Ten tijde van bestelling kreeg ik van Alphabet eind februari 2023 als leverdatum te horen. De TA had me echter wel nagebeld en verteld dat ik m in dec nog kon ophalen.

Klopt dat je in je tesla account niks kan zien. De wagen is namelijk in eigendom van de LM. De enige info over je bestelling krijg je via je Tesla Assistant of je LM helaas..
Thanks! Misschien stomme vraag, maar wie is mijn Tesla Assistant? Of hoe kom ik daar achter?

Mijn leasemij zegt dat ze helemaal niets kunnen navragen bij Tesla, en dat het gewoon afwachten is. Ik heb ook geen contactpersoon bij Tesla.
 
Ik stond vandaag voor niets bij Tesla Tilburg. Afspraak was bevestigd via SMS en ook alles geregeld (betaling, verzekering, etc.), ben ik eenmaal in Tilburg voor het afgesproken tijdstip; blijkt de auto nog in Zeebrugge te staan (staat er al sinds eind december). Iemand had mij hierover moeten bellen maar dat is kennelijk niet gebeurd. Aangezien ik geen vervoer heb, heb ik wel een leenauto meegekregen. Verdere garanties over de datum van levering of de 10k km super charging (t/m 12 januari verlengd) konden niet worden gegeven. Niet bepaald een fijne Tesla experience...
Heb morgen (vrijdag de dertiende!!!) ook een afspraak voor aflevering. Ik hoop niet in de zelfde ellende terecht te komen. Ik houd jullie op de hoogte.
 
Ik niet, verzekering duurder. Soms extra alarmeisen nodig boven 50k waarde.

Ben blij met mijn Y RWD voor 50k. Ook geluk dat ik mijn 3 RWD uit 2021 kon verkopen voor 41k, nu kost een nieuwe bijna net zoveel na aftrek 2950,- subsidie.

Daarnaast wel mooi voor de transitie, als
je dit ook vergelijkt met een id.3/4 en alle andere ‘concurrenten’ krijg je echt waar voor je centjes..
 
Ik niet, verzekering duurder. Soms extra alarmeisen nodig boven 50k waarde.

Ben blij met mijn Y RWD voor 50k. Ook geluk dat ik mijn 3 RWD uit 2021 kon verkopen voor 41k, nu kost een nieuwe bijna net zoveel na aftrek 2950,- subsidie.

Daarnaast wel mooi voor de transitie, als
je dit ook vergelijkt met een id.3/4 en alle andere ‘concurrenten’ krijg je echt waar voor je centjes..
Ik ben ook blij met mijn huidige RWD, met de 10k gratis chargen wordt het prijsverschil al een stuk kleiner. Maar vorige maand was een LR 16k duurder, een absurd verschil en nu is het nog maar 7k. In dat geval had ik het persoonlijk wel geweten, dat is meer wat ik bedoel.

Onderaan de streep is het ook allemaal niet zo spannend en zijn de verschillen overkomelijk tussen een rwd en lr, maar een lr 'voelt' wel lekker.
 
Ik niet, verzekering duurder. Soms extra alarmeisen nodig boven 50k waarde.

Ben blij met mijn Y RWD voor 50k. Ook geluk dat ik mijn 3 RWD uit 2021 kon verkopen voor 41k, nu kost een nieuwe bijna net zoveel na aftrek 2950,- subsidie.

Daarnaast wel mooi voor de transitie, als
je dit ook vergelijkt met een id.3/4 en alle andere ‘concurrenten’ krijg je echt waar voor je centjes..
moet toch redelijk wat angstzweet zijn bij concurrenten, een Y LR is goedkoper dan de instap Ioniq 5 met kleine batterij in België
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred