Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Levertijd van een maand is natuurlijk erg snel tegenwoordig. Toen ik hem bestelde bij de dealer werd al verteld dat hij tussen 13 en 27 Feb "geleverd" kon worden. Hij was dus al onderweg. Ik wacht rustig af, maar ben natuurlijk wel nieuwsgierig en kan niet wachten 😉
Dan sta je op de Hoegh Trapper, net als ik:)

Hier kan je de boten tracken: Tesla Ship Tracker

Hier kan je je vin invullen om te checken of je op een Hoegh boot staat: My Cargo
 
Levertijd van een maand is natuurlijk erg snel tegenwoordig. Toen ik hem bestelde bij de dealer werd al verteld dat hij tussen 13 en 27 Feb "geleverd" kon worden. Hij was dus al onderweg. Ik wacht rustig af, maar ben natuurlijk wel nieuwsgierig en kan niet wachten 😉

Tsja, het is even wennen, maar Tesla heeft toch echt geen dealers.
Gelukkig maar.
 
  • Like
Reactions: djerro1234
Echt schandalig dat de leverdatum 1 dag wordt opgeschoven. Zo raakt je hele korte termijnplanning in de war.
Dan liever Skoda. Vorig jaar februari besteld, levering bevestigd voor september, toen uitgesteld naar februari dit jaar (dus al een jaar levertijd) en in januari uitgesteld naar onbekend (auto besteld door collega).
Daar heb je wat aan. Die miepen niet met een paar dagen, of misschien weken. Daar gaat het direct om kwartalen uitstel. Hoef je dus niet steeds zenuwachtig in je agenda te kijken of de leverdatum wel uitkomt. ;)

Het gras is bij de buren niet groener, maar vooral bruiner....


p.s. Even een screenshot uit het grote Skoda levertijden forum
Schermafbeelding 2023-02-17 om 08.43.24.png
 
Last edited:
Echt schandalig dat de leverdatum 1 dag wordt opgeschoven. Zo raakt je hele korte termijnplanning in de war.
Dan liever Skoda. Vorig jaar februari besteld, levering bevestigd voor september, toen uitgesteld naar februari dit jaar (dus al een jaar levertijd) en in januari uitgesteld naar onbekend (auto besteld door collega).
Daar heb je wat aan. Die miepen niet met een paar dagen, of misschien weken. Daar gaat het direct om kwartalen uitstel. Hoef je dus niet steeds zenuwachtig in je agenda te kijken of de leverdatum wel uitkomt. ;)

Het gras is bij de buren niet groener, maar vooral bruiner....


p.s. Even een screenshot uit het grote Skoda levertijden forum
View attachment 908183

Hahah dat is inderdaad niet best! Maar op die manier heeft een vriend van mij ook een Model X al 3 jaar in bestelling staan die steeds wordt uitgeschoven ;)
 
Hahah dat is inderdaad niet best! Maar op die manier heeft een vriend van mij ook een Model X al 3 jaar in bestelling staan die steeds wordt uitgeschoven ;)
Van de X en S was natuurlijk al bekend in 2021 dat die pas in 2023 in Europa geleverd gingen worden. Maar die leveringen lopen nu, dus zou eigenlijk alleen om weken kunnen gaan, en niet meer om kwartalen. Hopelijk krijgt hij deze snel.
 
Nice! Die van mij staat op dezelfde boot, ook een VIN maar nog geen leverdatum. Dus dan verwacht ik hem ook rond de 27e :)
Vandaag sms ontvangen voor de levering van mijn MY RWD wit met zwart interieur en trekhaak. Link in sms werkte niet, maar mijn Tesla Advisor heeft het telefonisch geregeld en 2 maart mag ik hem ophalen. 23/1 besteld, VIN 30/1
👌😀
blij dat ik geen Skoda heb besteld 😉
 
Gewoon bellen naar Tesla Center en datum verplaatsen, bij mij is het gelukt (want zit dan ook in het buitenland).
Gelijk gedaan uiteraard.

Ik had vorige week een mail gestuurd naar delivery met de vraag of ik vòòr 1 maart m’n auto kon ophalen, toen werd er gezegd “ja hoor dat moet makkelijk kunnen” en werd het gepland op 28feb.

Helaas gisteren dus een mailtje met dat door logistieke problemen dit is verplaatst naar 3 maart. Heb gelijk gebeld, maar ze kon helaas niks voor me doen (de auto is er simpel weg niet voor 3 maart).

Tja, ik gokte en verloor. Nu een dagje later een weekend skiën.
 
  • Like
Reactions: pl1964