Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Leveringen Model Y RWD Europa

This site may earn commission on affiliate links.
zeer tevreden tot nu toe, ik hoop wel de dat de gekende probleempjes opgelost worden.
  1. auto high beam is waardeloos in auto-steering
  2. auto ruitenwissers is ook redelijk waardeloos
en jij?
Ben er echt wel tevreden van. Rijdt goed (redelijk hard op oneffenheden, maar dat wist ik op voorhand met de 20" wielen), besturing soepel, demping veel beter dan verwacht (afwerking interieur echt wel ok, geen storende geluiden van buitenaf). Exterieur geen grote afwijkingen opgemerkt. AP niet echt gebruiksvriendelijk op kleinere wegen (oa plots bruusk remmen) maar op langere stukken zeker wel ok. Autom. high beam heb ik uitgezet, autom. ruitenwissers werken wel goed, toch op de kleine ritjes de voorbije dagen.
Camera achteraan wel last van regendruppels, maar is doenbaar, het ontbreken van parkeersensoren is ok voor achteruitrijden, parkeren vooruit niet evident, maar doenbaar (ik hoop wel snel op een oplossing van Tesla).
Al bij al tevreden van de aankoop! Hopelijk blijft dit zo 😉.
 
Iemand ervaring met bestellingen via Leaseplan?
Heb op 02 maart een orderbevestiging gehad, das ze mijn MY RWD (Midnight grey) besteld hadden.
Hierna bleef het muisstil, een verwachte leverdatum heb ik tot heden nog niet ontvangen en krijg Leaseplan ook moeilijk te pakken.

Iemand ervaring of dit normaal is? Hoelang duurt het doorgaans voordat er een verwachte leveringsdatum wordt gecommuniceerd?
Ik kijk er alvast naar uit :)
 
Iemand ervaring met bestellingen via Leaseplan?
Heb op 02 maart een orderbevestiging gehad, das ze mijn MY RWD (Midnight grey) besteld hadden.
Hierna bleef het muisstil, een verwachte leverdatum heb ik tot heden nog niet ontvangen en krijg Leaseplan ook moeilijk te pakken.

Iemand ervaring of dit normaal is? Hoelang duurt het doorgaans voordat er een verwachte leveringsdatum wordt gecommuniceerd?
Ik kijk er alvast naar uit :)
Check toch ff eerst bij je leasebedrijf. Volgens mij is een MSM snel te leveren vanuit Tesla.
 
Iemand ervaring met bestellingen via Leaseplan?
Heb op 02 maart een orderbevestiging gehad, das ze mijn MY RWD (Midnight grey) besteld hadden.
Hierna bleef het muisstil, een verwachte leverdatum heb ik tot heden nog niet ontvangen en krijg Leaseplan ook moeilijk te pakken.

Iemand ervaring of dit normaal is? Hoelang duurt het doorgaans voordat er een verwachte leveringsdatum wordt gecommuniceerd?
Ik kijk er alvast naar uit :)
Leaseplan NL communiceert helemaal geen verwachte leveringsdatum. In mijn.leaseplan bleef gewoon staan dat de auto besteld is. Vijf dagen voor de levering kreeg ik een sms van Tesla met de dag en het tijdstip waarop ik de auto kon ophalen. Tot op de dag van levering bleef de status in mijn.leaseplan op "auto besteld" staan.
 
Iemand ervaring met bestellingen via Leaseplan?
Heb op 02 maart een orderbevestiging gehad, das ze mijn MY RWD (Midnight grey) besteld hadden.
Hierna bleef het muisstil, een verwachte leverdatum heb ik tot heden nog niet ontvangen en krijg Leaseplan ook moeilijk te pakken.

Iemand ervaring of dit normaal is? Hoelang duurt het doorgaans voordat er een verwachte leveringsdatum wordt gecommuniceerd?
Ik kijk er alvast naar uit :)
Ik kreeg een paar dagen na mijn bestelling bij Leaseplan een mail van een Senior Tesla Advisor met een bevestiging en mijn RN nummer, en een paar weken later een verwachte leverperiode. Op de Leaseplan website en app hebben nooit een verwachte leverdatum gestaan. Uiteindelijk verstuurde Tesla via SMS de verwachte leverdatum, het VIN en het kenteken (en dat is puur afhankelijk van wanneer jouw auto gebouwd en onderweg is).
 
Iemand ervaring met bestellingen via Leaseplan?
Heb op 02 maart een orderbevestiging gehad, das ze mijn MY RWD (Midnight grey) besteld hadden.
Hierna bleef het muisstil, een verwachte leverdatum heb ik tot heden nog niet ontvangen en krijg Leaseplan ook moeilijk te pakken.

Iemand ervaring of dit normaal is? Hoelang duurt het doorgaans voordat er een verwachte leveringsdatum wordt gecommuniceerd?
Ik kijk er alvast naar uit :)
Ik heb contact opgenomen met Tesla en die konden me vertellen wanneer ze een auto mochten koppelen aan de bestelling alsook de vermoedelijke leverdatum. Leaseplan zelf geeft pas info vanaf ze de nummerplaten in bestelling hebben en dan heb je ook een levering een kleine week later.
 
Sentry mode en privacy wetgeving.
Zoals ik het lees, wordt een push melding naar je telefoon gestuurd bij aanraken auto en moet je daarna zelf de opname starten.
Mijn vraag: Heb je premium connectivity nodig hiervoor, of is basic voldoende?
 
Sentry mode en privacy wetgeving.
Zoals ik het lees, wordt een push melding naar je telefoon gestuurd bij aanraken auto en moet je daarna zelf de opname starten.
Mijn vraag: Heb je premium connectivity nodig hiervoor, of is basic voldoende?
Zoals het tegenwoordig is na de recente aanpassingen:
Je kunt kiezen uit 3 standen.
- Sentry mode uit: camera's worden niet gebruikt, alleen diefstal-alarm (bewegingssensoren etc) actief.
- Sentry mode aan, maar cameragebruik uit: camera maakt continue opnames maar dit wordt alleen opgeslagen als het diefstal-alarm (sensoren) afgaat.
- Sentry mode aan, met cameragebruik: naast diefstal-alarm worden ook de camerabeelden gebruikt om onraad te detecteren, dus continue opnames maar alleen opslaan bij onraad detectie door diefstal-alarm of camerabeelden. Als op basis van de camerabeelden iets wordt gedetecteerd geven koplampen en het scherm signaal zodat degene die opgenomen wordt dat weet.

De 2e optie is nieuw, en nu standaard ingesteld als Sentry mode aan staat.
Een push-notificatie wordt alleen gestuurd als het diefstal-alarm iets detecteert (basic connectivity is voldoende).

Ik heb niet alle mogelijkheden van het bovenstaande getest.
 
  • Like
Reactions: Solex
Ik heb contact opgenomen met Tesla en die konden me vertellen wanneer ze een auto mochten koppelen aan de bestelling alsook de vermoedelijke leverdatum. Leaseplan zelf geeft pas info vanaf ze de nummerplaten in bestelling hebben en dan heb je ook een levering een kleine week later.
mijn.leaseplan werkt niet in België.
Ik heb op 6/12 besteld via de werkgever en die bestellen via Leaseplan. Op 20/12 heb ik bestelbevestiging ontvangen en vermoedelijke levertermijn, zowel van Leaseplan als van de werkgever. Net na nieuwjaar aangepaste bestelbevestiging ontvangen + aangepaste levertermijn (vroeger) naar aanleiding van de prijsdaling op Tesla MY RWD. Als alles goed gaat, rij ik eind deze maand of begin april elektrisch. :) Zal wel even wennen worden na 20 jaar Dieselen en kilometers malen zonder te stoppen. Maar anderzijds lijkt het me rustiger en veiliger om elke 2 of 3 uur sowieso te moeten stoppen.
 
Gloednieuwe Model Y's op voorraad voor spotprijzen!
Screenshot 2023-03-23 at 11.47.31.png


Rood / Wit / Trekhaak voor €47k 😱
Screenshot 2023-03-23 at 11.45.42.png
 
Gloednieuwe Model Y's op voorraad voor spotprijzen!
View attachment 920478

Rood / Wit / Trekhaak voor €47k 😱
View attachment 920479

Het lijkt erop dat de beste deal met Tesla te sluiten is één of 2 weken voor het einde van de kwartaal. Elon moet elke kwartaal betere cijfers aan de aandeelhouders communiceren. Ze willen natuurlijk nog zoveel mogelijk voorraad auto's op kenteken tussen nu en eind maart.

Ik heb iig voldoende aan 1 Tesla.
 
  • Like
Reactions: Stijn_NL
Klopt, als je met "nieuw" bedoelt de 4680 batterij, dan klopt het. Deze Europa RDW (MiC) series worden nog met het bestaande 2170 batterij geproduceerd. Er is nog niets bekend over de 4680 batterij in massa productie. In Tesla Texas zijn er een beperkte serie met de 4680 batterij geproduceerd. Verder heeft tesla nog geen nieuws aangekondigd inzake 4680 batterij in massa serie productie of MiG, MiUSA of MiC.
Las net dat de USA Model Y std range AWD de 4680 accu heeft. Range valt echter tegen: 449km EPA. Heeft iemand misschien nog nieuws over de 4680 accu rollout in EU Model Y's?
 
De nieuwe Y RWD uit Berlijn heeft de BYD Blade batterij. Iets minder range maar goedkoper.

De Y RWD komt volgens mij nog steeds niet uit Berlijn, maar uit Shanghai. Er zijn in Q4 2022 een aantal Y RWD Berlijn BYD Blade in NL geregistreerd, maar die zijn nog niet voor een eindklant maar voor de Serviceteams van Tesla. Daarna is het stil gebleven over de Y RWD Berlijn BYD. Ook m.b.t. de 4680 accu in een EU Model Y is het akelig stil.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: DM231191