Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Marktwaarde basisversie Model 3 SR+ nov. 2019

This site may earn commission on affiliate links.
Is het mogelijk een schatting te geven van de huidige marktwaarde van een Model 3 SR+? Op marktplaats zie ik er maar enkele staan tussen de 46k-55k ex. BTW.

Kenmerken:
* Cataloguswaarde 50K, zakelijke auto, SR+, nov. 2019 registratie, 8k KM stand, wit ext. zwart int.

Iemand ervaring met een goed verkoop kanaal? Marktplaats, website, dealer?

Bvd!
 
De prijs wordt positief beïnvloed door de lagere bijtelling ten opzichte van een 2020 of zelfs 2021 model. Je hebt nog 4 jaar recht daarop. Vandaar dat ik denk dat het maar net iets onder de nieuwwaarde zal liggen . Wel op voorwaarde dat het een btw auto is. Verkoop je zelf dan zijn de sites die je noemt perfect. En anders even buurten bij wat opkopers zoals Go4trading en Renses. Heb zelf 4 ev's verkocht vorig jaar door verschillende omstandigheden. Maar dat was wel pre-corona en voor de subsidieregeling. Toen werkte alleen de bijtelling marktverstorend....
 
Wel interessant topic dit, vooral nu met de upgrades van de Tesla Model 3's die nu al van de band af rollen (warmtepomp, standaard chrome delete, powertrunk en andere center console). Is er voor een Model 3 die in 2019 particulier is gekocht ook nog voordeel in de marktwaarde? Is dus geen BTW auto dan, neem aan dat er dan ook geen voordeel meer is met de 4% bijtelling toch? Zie op marktplaats en andere verkoopsites alleen maar zakelijke Model 3's staan dus kan niet echt iets vergelijken.
 
Warmtepomp en powertrunk zijn mooie upgrades. Ik kan alleen nog maar geruchten over die warmtepomp terugvinden. Waar kan ik hier meer informatie over vinden? Op de NL Tesla site kan ik er nog niets over terugvinden.

Jouw particuliere auto is z’n BTW aftrek kwijt.
Voor de zakelijke berijder blijft de 4% bijtelling staan tot 60 maanden nadat ie voor t eerst bij RDW is geregistreerd.

Met genoeg btw auto’s in t aanbod denk ik echter dat geen enkele zakelijke koper interesse heeft in jouw model 3 tenzij je m heel fors afprijst. Particulier verkopen dus mocht je m kwijt willen.
 
Last edited:
  • Helpful
Reactions: Firehuntah
Warmtepomp en powertrunk zijn mooie upgrades. Ik kan alleen nog maar geruchten over die warmtepomp terugvinden. Waar kan ik hier meer informatie over vinden? Op de NL Tesla site kan ik er nog niets over terugvinden.

Jouw particuliere auto is z’n BTW aftrek kwijt.
Voor de zakelijke berijder blijft de 4% bijtelling staan tot 60 maanden nadat ie voor t eerst bij RDW is geregistreerd.

Met genoeg btw auto’s in t aanbod denk ik echter dat geen enkele zakelijke koper interesse heeft in jouw model 3 tenzij je m heel fors afprijst. Particulier verkopen dus mocht je m kwijt willen.

Hmm jammer, dat gaat hem niet worden dan. ;) Zal dan waarschijnlijk toch te veel bij moeten leggen voor de nieuwe versie. Niet dat ik het erg vind, vind het echt nog steeds een geweldige auto. :D Alleen die upgrades vind ik toch wel erg interessant.

Hier kun je meer info vinden erover:
Tesla is doing a Model 3 refresh and we've seen it - Electrek

First look at Tesla's new center console in 2021 Model 3 refresh - Electrek

Schijnbaar ook nieuwe 19" en mogelijk ook 20" velgen die wat meer aerodynamisch lijken dan de huidige.
Tesla releases new Model 3 wheels with 2021 refresh - Electrek

Veel echte info vanuit Tesla is er nog niet helaas. Zullen ze binnenkort wel mee naar buiten komen. Zoals je ziet in bovenstaande links komen ze nu wel al zo uit de fabriek. :p
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
De warmtepomp is een goede toevoeging maar heel veel verwacht ik er ook niet van omdat ik me niet kan voorstellen dat de M3 nog veel zuiniger zal worden, plus we hebben eigenlijk nooit meer range nodig met onze M3 LR.
NB. Wij verbruiken 167Wh/km gemiddeld over 46.000km, bij ons staan de airco en verwarming altijd op automatisch en we willen het altijd behaaglijk hebben qua temperatuur. (we letten niet op het energie verbruik ook niet bij het accelereren :) )

De automatische trunk opener en sluiter heb ik zelf ingebouwd voor 600,- euro en wil ik niet meer missen.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Hier kun je meer info vinden erover:
Tesla is doing a Model 3 refresh and we've seen it - Electrek

First look at Tesla's new center console in 2021 Model 3 refresh - Electrek

Schijnbaar ook nieuwe 19" en mogelijk ook 20" velgen die wat meer aerodynamisch lijken dan de huidige.
Tesla releases new Model 3 wheels with 2021 refresh - Electrek

Veel echte info vanuit Tesla is er nog niet helaas. Zullen ze binnenkort wel mee naar buiten komen. Zoals je ziet in bovenstaande links komen ze nu wel al zo uit de fabriek. :p

Dankje!
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Heb je hier wat meer info over? Ergens laten doen of zelf de electronica gekocht? Dat zou ik nog wel handig vinden om in te bouwen.

Een kit gekocht en deze zelf ingebouwd, het inbouwen is me tegengevallen ten eerste omdat het veel werk is, de beschrijving summier is en in mijn geval ging de beschrijving over een 2.0 kit terwijl ik de 3.0 kit had gekocht.
Eenmaal geïnstalleerd werkt het wel super: de achterklep gaat open vanaf de originele knop op de achterklep, de telefoon app, het scherm in de auto en met een voetsensor onder de bumper, alles inclusief soft close en piepjes.

De volgende keer zou ik de kit kopen bij een bedrijf waar ze hem ook (tegen betaling) inbouwen BV. Tesland. (kost wel wat extra zie ik net) (geen aandelen Tesland ;-) )
 
  • Like
Reactions: Niek