You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Inmiddels het dubbele aantal kilometers op de teller en opnieuw een range charge gedaan.Voor het eerst een range charge gedaan.
Viel me op dat hij op het einde inderdaad nog een tijdje blijft laden op slechts een paar ampère (cellen balanceren).
85 kWh accu / plm. 6.500 km en komt op 423 km typical met v7.1.
View attachment 110741
View attachment 175336 View attachment 175335 Kan iemand mij deze getallen verklaren? Ik ben vanochtend vertrokken met100% volle batterijen. In Metz had ik nog 8% over. Ik heb 72 KWh verbruikt. Range mode aan, airco uit. Ik kom dan op slechts 78,2 KWh voor een volle lading. Ik kom ergens 13% tekort. Een deel is brick protection, maar 12 KWh is wel erg veel.
ben je zeker dat alle 70s 75 kWh versies zijn ? mijne is in september van de band gerold ...Volgens mij zit er in totaal zo'n 10% bricking protectie op de batterijen. Zie o.a. Hans zijn berichten waarbij de 70 zo'n 68 beschikbaar heeft en naar nu blijkt waarschijnlijk een 75 kWh batterij is. En eerder natuurlijk de 85 die zo'n 77 kWh beschikbaar heeft. Dit zou voor een 90 betekenen dat er ongeveer 81 kWh beschikbaar moet zijn. Dan heb ik het nog niet gehad over de mogelijkheid dat (net als bij de 85) de 90 kWh in werkelijkheid minder dan 90 kWh zou kunnen zijn.
Olivier, als de 90 in werkelijkheid gewoon een 85 is met een hoger prijskaartje dan kom je uit op 76,5 kWh bruikbaar. Maar ik heb er meer uitgehaald,: 78,2. Tel daar nog iets bij op voor overig gebruik, dan kom ik nog steeds iets tekort. Ik ga morgen maar eens even bellen.Volgens mij zit er in totaal zo'n 10% bricking protectie op de batterijen. Zie o.a. Hans zijn berichten waarbij de 70 zo'n 68 beschikbaar heeft en naar nu blijkt waarschijnlijk een 75 kWh batterij is. En eerder natuurlijk de 85 die zo'n 77 kWh beschikbaar heeft. Dit zou voor een 90 betekenen dat er ongeveer 81 kWh beschikbaar moet zijn. Dan heb ik het nog niet gehad over de mogelijkheid dat (net als bij de 85) de 90 kWh in werkelijkheid minder dan 90 kWh zou kunnen zijn.
Kan iemand mij deze getallen verklaren? Ik ben vanochtend vertrokken met100% volle batterijen. In Metz had ik nog 8% over. Ik heb 72 KWh verbruikt. Range mode aan, airco uit. Ik kom dan op slechts 78,2 KWh voor een volle lading. Ik kom ergens 13% tekort. Een deel is brick protection, maar 12 KWh is wel erg veel.
Olivier, als de 90 in werkelijkheid gewoon een 85 is met een hoger prijskaartje dan kom je uit op 76,5 kWh bruikbaar. Maar ik heb er meer uitgehaald,: 78,2. Tel daar nog iets bij op voor overig gebruik, dan kom ik nog steeds iets tekort. Ik ga morgen maar eens even bellen.
Daarnaast wordt energie die niet naar de aandrijving gaat (ventilator -ook zonder airco-, Battery Management System inclusief temperatuur beheersing van de batterijen, stuurbekrachtiging, rembekrachtiging, (AP)sensors, lampen, entertainment system en schermen, CPU's, etc, etc) en waarschijnlijk ook zomaar 1000 tot 2000 Watt aan vermogen inhoudt, niet meegenomen in de opgave van je energiegebruik.
Ik vind 3 KWh voor dat gedeelte wel aan de hoge kant. Het zou wel het verschil verklaren.Volgens mij moet je de verklaring zoeken in meer dan alleen de bricking protection.
Ten eerste is 0% geen 0%, maar kun je bij de 0 nog zo'n 5 tot 10 km doorrijden. Voelt erg spannend maar kan. Daar zit nog grofweg 2% of bijna 2 KWh in.
Daarnaast wordt energie die niet naar de aandrijving gaat (ventilator -ook zonder airco-, Battery Management System inclusief temperatuur beheersing van de batterijen, stuurbekrachtiging, rembekrachtiging, (AP)sensors, lampen, entertainment system en schermen, CPU's, etc, etc) en waarschijnlijk ook zomaar 1000 tot 2000 Watt aan vermogen inhoudt, niet meegenomen in de opgave van je energiegebruik.
In de 3 uur en 14 minuten die je onderweg bent geweest is dit ook snel 3 tot 6 KWh. En dan begint het sommetje bijna wel te kloppen.
Mooie gemiddelde snelheid trouwens!
ben je zeker dat alle 70s 75 kWh versies zijn ? mijne is in september van de band gerold ...
bedankt had het ook al gevonden ondertussenEven gezocht en inmiddels van Tesla een officieel antwoord: alle 70D's met nieuwe neus hebben een 75 kWh batterij. Some Tesla Model S owners have a bigger battery than they think
In aansluiting op mijn vorige post een update. Omdat ik bij het laden destijds bijna 68 kWh in de 70D had gestopt is dit, ook door mij, zo uitgelegd dat de 70 batterij naar alle waarschijnlijkheid groter zou zijn.
Ik bleef echter nieuwsgierig en eerder was al de vraag gesteld wat er nu precies uit de batterij te halen is.
Vanochtend heb ik dit eens getest. 100% geladen, de meiden naar school gebracht en gaan rijden, net zo lang tot ik met 2 km rest bij de SuC in Oosterhout aankwam.
Het resultaat is helaas wat ontnuchterend. Ook als ik de laatste twee km had verbruikt had ik toch niet meer dan rond 62,5 kWh uit de batterij kunnen halen.
View attachment 175837
Ik heb toen direct weer naar 99% doorgeladen aan de SuC, het ging aan het eind erg langzaam zodat ik het voor gezien hield, en toen werd er 67 kWh genoteerd als geladen wat waarschijnlijk wel uiteindelijk 68 kWh zou zijn geworden.
Er is dus een aanmerkelijk verschil tussen wat er geladen wordt en wat gebruikt kan worden. De vraag is waar de rest, zo'n 10%, naar toe gaat. Laadverliezen? Die zouden juist aan de SuC (DC naar DC) wel meevallen.
Wie heeft een antwoord?
View attachment 175838