Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MaxRange

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb dan de 70 en nog niet één keer ben ik in de buurt van het kritieke bereik geweest, anders dan met opzet.
Daar ga ik, als het zou kunnen voor alle 70's, geen €.3.400,00 voor neertellen.

Ik ken nog geen prijzen voor een upgrade naar 85 zou het een no brainer zijn nu idd stevige prijs.

In de winter is het een paar keer krap geweest vooral bij daguitstappen naar de Ardennen of hoge venen. ...
 
Ik ken nog geen prijzen voor een upgrade naar 85 zou het een no brainer zijn nu idd stevige prijs.

In de winter is het een paar keer krap geweest vooral bij daguitstappen naar de Ardennen of hoge venen. ...


Hoe heb je deze trips naar de Ardennen dan meestal aangepakt? bij gebrek aan SuC is dit toch niet zo vanzelfsprekend met een 70 zou ik denken. Of heb je dan lokaal ergens bij kunnen laden overdag?

Dit is één van de zaken waarom ik nog twijfel of een BEV nu al een realistische optie zou zijn (voor mij), mijn ouders hebben een weekendhuis in de Ardennen, en dit is toch een trip van +-200km enkel. Nu gaan we vaak voor een dag naar daar zonder na te denken of ik wel ga kunnen tanken als ik daar ben...
 
De truc is om je echtgenote te laten rijden, of beter nog de mijne. Dan krijg je dit soort verbruik:
 

Attachments

  • IMG_1391.JPG
    IMG_1391.JPG
    402.5 KB · Views: 79
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Hoe heb je deze trips naar de Ardennen dan meestal aangepakt? bij gebrek aan SuC is dit toch niet zo vanzelfsprekend met een 70 zou ik denken. Of heb je dan lokaal ergens bij kunnen laden overdag?

Dit is één van de zaken waarom ik nog twijfel of een BEV nu al een realistische optie zou zijn (voor mij), mijn ouders hebben een weekendhuis in de Ardennen, en dit is toch een trip van +-200km enkel. Nu gaan we vaak voor een dag naar daar zonder na te denken of ik wel ga kunnen tanken als ik daar ben...

Daar zou ik het niet op laten afketsen. Vol thuis weg, 200 km rijden, daar zul je toch een uur of zes minimaal zijn dus aan 220 volt, 75 km bijladen en dan is thuis een makkie. Straks Arlon SuC misschien handig?
 
Tesla heeft er blijkbaar voor gekozen om de capaciteit van de batterij te communiceren en niet de veilig en zonder degradatie te gebruiken capaciteit. Dat is een eerste verklaring voor de verschillen.

Daarnaast is het gebruikelijk om de capaciteit van een batterij uit te drukken in het aantal Ah dat geleverd wordt. Dat is een vrij constant getal omdat het wordt bepaald door het aantal beschikbare ionen die een electron kunnen uitwisselen. De energie die kan geleverd worden is de som (integraal) van stroom*spanning van volgeladen tot het bereiken van een vooraf ingestelde minimale spanning. Maar elke batterij zakt wat in bij het belasten. De spanning neemt wat af wanneer de batterij stroom moet leveren en zakt nog wat meer wanneer de batterij veel stroom moet leveren. Daardoor is de totale energie afhankelijk van het gereden parcours en de manier waarop gereden wordt en daardoor moeilijk te vergelijken. Batterijproducenten hebben de neiging om de capaciteit uit te drukken bij een minimale belasting omdat zo de energie-inhoud wat geflatteerd wordt. Dus dat is ongetwijfeld een tweede reden waarom de gemeten energie-inhouden naar beneden toe afwijken van de opgegeven energie-inhoud.

Dat de laadverliezen bij een SUC maar 1% zouden zijn, kan ik moeilijk geloven, zeker bij die hoge stromen. Het gaat waarschijnlijk om de verliezen tussen de uitgang van de DC-charger en de batterij en dus zonder de interne verliezen van de converter AC-DC en de transformatoren in rekening te brengen.
 
  • Informative
Reactions: Steven and Merijn
Hoe heb je deze trips naar de Ardennen dan meestal aangepakt? bij gebrek aan SuC is dit toch niet zo vanzelfsprekend met een 70 zou ik denken. Of heb je dan lokaal ergens bij kunnen laden overdag?

Dit is één van de zaken waarom ik nog twijfel of een BEV nu al een realistische optie zou zijn (voor mij), mijn ouders hebben een weekendhuis in de Ardennen, en dit is toch een trip van +-200km enkel. Nu gaan we vaak voor een dag naar daar zonder na te denken of ik wel ga kunnen tanken als ik daar ben...
De regio is nogal "ontbreken van een neuter"-gevoelig. De kans is reëel dat de UMC voor een gewoon stopcontact er niet werkt.
Maar er zijn oplossingen zoals besproken in het topic neuterprobleem en hier
 
Het zal de koudwater vrees zijn zeker. Hopelijk durf ik de juiste beslissing maken en moet ik jullie nadien gelijk geven...
Geef het wat tijd... ik heb 2 jaar nagedacht en uitgezocht alvorens de beslissing viel. Ik zocht vroeger altijd alles van PHEV en Tesla. Op de één of andere manier is die PHEV er van tussen gevallen. Dit forum en een testrit zijn volgens mij de schuldigen. Ondertussen is mytesla de meest bezochte pagina geworden ;-)
Range Anxiety is een gekend fenomeen, de zekerheden kan je zelf inbouwen. Al heb je vandaag de dag een betere bezetting van laadmogelijkheden vergeleken met de dinovrienden. Als er geen SuC is kan je nog terugvallen op laadpunten.

Mijn range anxiety heb ik bestreden met de volgende medicatie:

  • 90kW batterij
  • Dual motor
  • Geen performance
  • Dual charger
  • 22kW aansluiting thuis
  • Chademo adapter
  • Schuko verlengkabel 10m
  • Juicebooster 2 met adapterset
  • TNM kaart (& app)
  • Due Energy kaart
  • Plugshare sleutel (& app)
  • Ikea Family Card
 
Mijn range anxiety heb ik bestreden met de volgende medicatie:

  • 90kW batterij
  • Dual motor
  • Geen performance
  • Dual charger
  • 22kW aansluiting thuis
  • Chademo adapter
  • Schuko verlengkabel 10m
  • Juicebooster 2 met adapterset
  • TNM kaart (& app)
  • Due Energy kaart
  • Plugshare sleutel (& app)
  • Ikea Family Card
nu doe je net of range anxiety wel een erge ziekte is, met al die medicatie.;)
Terwijl het grotendeels in het kopje afspeelt.

mijn eerste S in 2013 was een 60, met single charger, het eerste jaar zonder SuC optie en geen pasjes.
Ik heb er zo toch ook de eerste E-Rally mee gereden:) (een dag van ongeveer 400km)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: vdvoorde and HWS