Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MaxRange

This site may earn commission on affiliate links.
Eindelijk zijn de tripmeters en gebruiksgrafiek weer een beetje betrouwbaar en heb ik vanmorgen eens wat bijgehouden. Nu heb ik normaal gesproken géén hypermiler rijstijl, maar vindt het op zijn tijd wel eens leuk om 'op het lijntje te rijden' ;)

IMG_1537.jpg


IMG_1540.jpg



Dat is 77km, waarvan 74km op de snelweg, bij een temperatuur van -1 tot -3. Windkracht 1-2, praktisch de gehele weg dwars. Voorwaarden om dit te halen zijn wel:

1. Start het laden dik een uur voor vertrek
2. Warm de auto flink op (30 minuten op high)
3. Vertrek met de verwarming uit, stoelverwarming aan (pas na 50 km begon het fris te worden in de auto)
4. Rij niet harder dan 115km/u

En het effect van de verwarming bij deze temperaturen is zeer goed zichtbaar:

IMG_1539.jpg


In het rode vierkant het verbruik met de verwarming net aangezet op max 19ºc.

Maar ik ben wel weer erg blij met een betrouwbare tripmeter en verbruiksgrafiek :biggrin:
 
Tja de verschillen in Range kunnen dus erg verschillen in de tijd.
Zoals is enkele maanden geleden een keer 361 km had en dat na 3 keer range charge weer opliep naar 368 was er vanmorgen 375 km en nog verrassender die 375 zakt pas terug na 8 km.
Ik heb pas vandaag de software update gehad dus aan dat kan dit niet gelegen hebben.
 
Blijkbaar zijn er aanpassingen geweest aan die boodschap. Ik zit nu al 56 dagen zonder wagen en kan het helaas niet checken. Nu zou de boodschap blijkbaar enkel nog verschijnen als je meerdere keren na mekaar een range charge doet.
Dat kan ik bevestigen.
Overigens precies nu een software-update. Hopelijk is mijn tripmeter vanaf morgen ook weer betrouwbaar!
 
Ik had verwacht dat je al wel resultaten van je CAN bus zou tonen hier :)

Ik heb de afgelopen 2 dagen al 600 km gereden. Gisteren een eerste range charge gedaan tot 0A nadat hij 2 maanden niet gereden had. Ik heb de volledige sessie van ongeveer 2 uur gelogged. Meer dan 700.000 frames! Het verwerken van de resultaten is echter een ander verhaal. Nu is het enkel een gigantisch bestand met bits en bytes. The lessons learned don't come without a lot of effort...
 
Ik heb de afgelopen 2 dagen al 600 km gereden. Gisteren een eerste range charge gedaan tot 0A nadat hij 2 maanden niet gereden had. Ik heb de volledige sessie van ongeveer 2 uur gelogged. Meer dan 700.000 frames! Het verwerken van de resultaten is echter een ander verhaal. Nu is het enkel een gigantisch bestand met bits en bytes. The lessons learned don't come without a lot of effort...

Lolachamp c.s. hebben toch wat software geschreven of e.e.a. te converteren en te analyseren? (ben erg benieuwd naar je bevindingen :))
 
Je koopt een Tesla omdat het je de beste wagen ter wereld lijkt, maar nadien begin je te denken over luchtvervuiling in de steden, een elektrische fiets of step te kopen, ronduit dieselrijders te haten om wat ze in je gezicht smijten als je in de stad met de fiets rondrijdt, zelf zonnepanelen op je dak te plaatsen, etc. En als je niet oppast word je zelf een foute evangelist omdat je niet àlle anderen meekrijgt in je politiek correcte idee :). Veel Umberto Eco lezen om tolerant te blijven...
 
Kan ook anders..
Je koopt medio 2013 een Tesla omdat je in de jaren '80 al (als niet-evangelist overigens) met het milieu bezig was, al 10 jaar panelen hebt liggen en er nu eindelijk een EV met voldoende range, veiligheid en omvang is.. En het verhaal van Musk je aanspreekt. na ruim 30 jaar Volvo (V70) te hebben gereden... En pas daarna in gaten kreeg dat het ook nog eens een heel snelle en mooie auto is... en dat dan wel weer erg leuk gaat vinden -;). Gewoon snel rijden zonder gewetenswroeging..