Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MaxRange

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kan thuis instellen dat hij moet beginnen laden om 6u. Maar stel dat ik s'avonds thuis kom om 17u00 en ik wil laden tot 21u00. Dan gaat dat niet.

Dan moet ik om 21u00 het laden stopzetten in de auto en dan instellen dat hij opnieuw moet laden vanaf 6u00. Je kan dat voorlopig dus niet programmeren.

VisibleTesla kan dat wel doen, alleen een groot nadeel is dat het enkel werkt wanneer je PC blijft opstaan. Ik heb wel een NAS maar daar kan je het helaas niet op doen werken :-(
 
Ik kan thuis instellen dat hij moet beginnen laden om 6u. Maar stel dat ik s'avonds thuis kom om 17u00 en ik wil laden tot 21u00. Dan gaat dat niet.

Dan moet ik om 21u00 het laden stopzetten in de auto en dan instellen dat hij opnieuw moet laden vanaf 6u00. Je kan dat voorlopig dus niet programmeren.

VisibleTesla kan dat wel doen, alleen een groot nadeel is dat het enkel werkt wanneer je PC blijft opstaan. Ik heb wel een NAS maar daar kan je het helaas niet op doen werken :-(
Misschien te simpel gedacht. Maar als je nou eens in de meterkast een schakelklok (met relais) zet op de aansluiting van je laadpunt?
 
Wachtend op de 3 reservering heb ik mijn 90D volledig opgeladen. Tot mijn verbazing heb ik opeens 441km bereik, waar ik normaal maar tot 420 kom.
 

Attachments

  • Screenshot_2016-03-31-08-52-21.png
    Screenshot_2016-03-31-08-52-21.png
    498.2 KB · Views: 51
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Nou gisteren dan eindelijk mijn S85 opgehaald, staat keurig volgeladen.
Mmmmm 378 km viel dus wat tegen.
Vanmorgen maar eens gekeken wat deze nu aangeeft. Na mijn eerste "tankbeurt" thuis.
354 km bij 90% laden.

Ff anders dan 400km
Dat is een afwijking van minder dan 2% t.o.v. wat je blijkbaar verwachtte. 400 is nergens gegarandeerd, meen ik, en heb ik ook nimmer op de teller gezien. In het dagelijks gebruik of zelfs je road trips ga je van zo'n marginaal verschil niets merken, dus laat het vooral je plezier niet bederven!
 
Nou wim, geheel nieuw niet.
Dit was een demo auto in Oostenrijk. Stond 3400km op de teller.
Ziet en voelt wel als nieuw;););););)
378 km typical volgeladen is voor een vrij nieuwe 85 wat weinig. Ik heb een 85 van 14 maanden oud en 30.000 km en die komt op 389 km bij 100% lading. Overigens zegt die 378 km weinig. Als je nauwkeuriger wil weten wat de accu maximaal levert, dan moet je hem tot onder 5% leeg rijden, dan helemaal vol en dat eigenlijk nog een keer. Het BMS (battery management system) kan na die twee laad- en ontlaad sessies beter uitrekenen wat de maximale laadcapaciteit is.
 
378 km typical volgeladen is voor een vrij nieuwe 85 wat weinig. Ik heb een 85 van 14 maanden oud en 30.000 km en die komt op 389 km bij 100% lading. Overigens zegt die 378 km weinig. Als je nauwkeuriger wil weten wat de accu maximaal levert, dan moet je hem tot onder 5% leeg rijden, dan helemaal vol en dat eigenlijk nog een keer. Het BMS (battery management system) kan na die twee laad- en ontlaad sessies beter uitrekenen wat de maximale laadcapaciteit is.

Het allerbeste is om hem vol te laden en leeg te rijden en dan af te lezen hoeveel km en/of kWh je kunt halen/gebruiken. Als je de laatste km rustig rijdt vlakbij een laadpunt, dan is het ook zonder risico. Je hoeft natuurlijk niet tot 0 leeg te rijden. Als je nog een km of 20 over hebt lijkt me het leeg genoeg.