Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MaxRange

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb ook weer wat kilometers bijgekregen. Ik zit nu op 368 voor een full charge.
Eergisteren op weg naar Genève ook nog eens mogen hypermilen door hevige regen. 69,2kWh uit een volle lading gehaald. En mijn 75% dagelijkse range is nu ook 6km hoger (van 271 naar 277 km).
View attachment 114565

236 noem ik niet echt hypermilen, maar dat kan aan mij liggen! ;)
 
Mijn maxrange is weer aan het stijgen!

Ik zit nu op krap 120.000km en haal nu met een 100% charge ineens 372km en een 90% zit op 337km. Dit was een paar maanden terug nog 369 om 333km.

Het wordt weer een stukje warmer, maar toch leuk om te zien. Ook haal ik op de N57 in Zeeland weer scores van 190Wh/km over ritjes van 25km.
 
Mijn maxrange is weer aan het stijgen!

Ik zit nu op krap 120.000km en haal nu met een 100% charge ineens 372km en een 90% zit op 337km. Dit was een paar maanden terug nog 369 om 333km.

Het wordt weer een stukje warmer, maar toch leuk om te zien. Ook haal ik op de N57 in Zeeland weer scores van 190Wh/km over ritjes van 25km.
Ik neem aan dat dat wind mee is. Ik reed vrijdagavond van Wassenaar naar mijn zwager in Weesp. De hele route tot aan de A1 ging met wind in de rug. Op de A10 zakte het verbruik zelfs tot 170 Wh/km.
 
Vorige week, benieuwd naar de verschillen tussen winterbanden en zomerbanden (Primacy 3, 19") het dagelijkse woon-werkverkeer (Voorburg - R'dam centrum) op de toegelaten snelheden gereden. Dat is 50-100-80-50 en andersom, waarbij de ochtendrit steeds relatief veel verbruikt vanwege het met koud systeem oprijden van A12 en fly-over van Prins Clausplein. Vier dagen droog weer, steeds rond 8-9 graden, laatste dag regen.

Het daggemiddelde lag steeds rond 174Wh/km, door de regen op de vijfde dag liep dat snel op naar 183.
IMG_20160325_142638.jpg


Gestart met 90% / 336 km, 283 gereden, 36 over, dus 17 stilstaand verloren (energy saving aan). Een hele week naar het werk en terug naar huis voor 52*19 cent=:p
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Jamas
Mijn maxrange is weer aan het stijgen!

Ik zit nu op krap 120.000km en haal nu met een 100% charge ineens 372km en een 90% zit op 337km. Dit was een paar maanden terug nog 369 om 333km.

Het wordt weer een stukje warmer, maar toch leuk om te zien. Ook haal ik op de N57 in Zeeland weer scores van 190Wh/km over ritjes van 25km.
Op 71k nu ook iets boven de hoogste eerder gemeten scores; 376 bij 100% en 338 bij 90%. De P85 is 827 dagen in gebruik en sinds de eerste in de sheet genoteerde meting (jan 2015, 14 maanden op de weg) GEEN range verloren.

De eerste 20 kilometers gingen er in het eerste jaar af, dat vond ik toen nog wel een beetje spannend, nu ben ik alleen nog maar heel blij met de resultaten.
 
Om de nieuwe 90D in te wijden, een lang weekendje Franse alpen gedaan.
Dus ook de eerste range charge. Niet verkeerd!
Typical: 464 km

En omdat het zo leuk staat (en in het kader van: ja, als jij met je prius die 1:25 haalt;
Dan haal ik met mijn Tesla 578 km (rated dus)

Maar goed, ff afwachten wat het wordt na de "gebruikelijke" degradatie.

IMG_5878.PNG
IMG_5879.PNG
 
De app zou idd nog veel uitgebreider kunnen. Wat ik nog mis (zowel in de app als de wagen) is veel meer opties om een laadprogramma in te stellen.

Bij mij thuis (gewoon stopcontact) heb ik zonnepanelen, heb nog steeds dag en nachtteller. Overdag te veel opbrengst (omschakeling naar enkeltarief geeft me te weinig winst). Maar ik wil de auto dus enkel tijdens de dag laden.
Het kan toch niet zo moeilijk zijn een optie in te bouwen om op locatie X enkel te laden tussen 06u00 en 21u00 ?