Fralamjo
Member
Tja, het zal vast prima comfortabel rijden en de afwerking zal prima zijn, maar... Zowel Audi als Mercedes tonen nauwelijks iets inovatiefs. Jaguar doet dan nog wat met een forward cabin, maar daar branden Audi en Mercedes hun handen niet aan. Ik twijfel er geen moment aan dat huidige Mercedes rijders die een EV willen zullen overstappen. Qua styling e.d. is het vertrouwd en prima voor mensen die in cognito EV willen rijden; en daar ken ik wel de nodigen van. Eigenlijk heb je het in die Autogefühl video het antwoord op 3:00... De velgen met blauwe strepen er in zijn voor de redacteur al eigenlijk te veel. Ook reacties op mijn e-Niro waren: eindelijk een normaal uitziende EV met een normaal interieur. En eigenlijk is de EQC een dure 'premium' Niro (zo en daar zullen wel een paar mensen op reageren ). Prima auto's, maar niet een wow-factor. Wil je dat wel dan zal je denk ik niet eens kijken naar deze auto's en direct naar Tesla surfen.
Trouwens die range van 417km... is hetzelfde geintje wat Jaguar heeft gedaan met die 470km... stadsverkeerscyclus... de gecombineerde cyclus van de EQC is 22.3kWh per 100km... komt uit op iets boven de 350km. En als je dus gaat doorrijden op de snelweg zal je al snel onder de 300km uitkomen.
Trouwens die range van 417km... is hetzelfde geintje wat Jaguar heeft gedaan met die 470km... stadsverkeerscyclus... de gecombineerde cyclus van de EQC is 22.3kWh per 100km... komt uit op iets boven de 350km. En als je dus gaat doorrijden op de snelweg zal je al snel onder de 300km uitkomen.
Last edited: