Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Wij zitten nu te ontbijten langs de M25 terwijl de auto (gratis) staat te laden:

ImageUploadedByTapatalk1387532568.499117.jpg
 
Hoe weet je dat het gratis is ?
Of werk de facturering gewoon nog niet ?

Dit is een laadpunten van ecotricity, laden bij hen is gratis. Je moet wel via hun website een pas aanvragen, ook dat kost niks (en binnen drie werkdagen in nl!).

Wij zijn nu in Canterbury, auto staat te laden bij het enige laadpunt in deze stad (whitefriars garage, Engels stopcontact waar eerst een schuko adapter op zit, dan een verlengkabel om de fase op de juiste plek te krijgen en dan de UMC. Werkt overigens goed!
 
Ga vandaag deze rit maken:

View attachment 38658

Den Haag - Zevenaar (SC)
Zevenaar - Wilnisdorf (SC)
Wilnisdorf - Langgöns (even bijladen met Essent pas)
Langgöns - Weimar (gratis laden in een parkeergarage)
Weimar - Zwickau (laden bij August Horch museum)

Alleen een laadstop in Langgöns of in Weimar zou genoeg moeten zijn, maar voor de zekerheid toch beide ingepland. Er zijn in voorm. Oost Duitsland namelijk niet heel veel alternatieven...

Ben nu halverwege.

Den Haag - Zevenaar (SC)
11:25-13:43 133km 222 Wh/km
Half uur geladen van 238 naar 369 km typical range.

Zevenaar - Wilnisdorf (SC)
14:15-16:23 230km 277 Wh/km (iets harder gereden ;-))
21 km typical range over en nu inmiddels een uur geladen naar 359km typical range.
Nog even een koffie om de hamburger weg te spoelen en dan weer door. :tongue:
 
Ben nu halverwege.

Den Haag - Zevenaar (SC)
11:25-13:43 133km 222 Wh/km
Half uur geladen van 238 naar 369 km typical range.

Zevenaar - Wilnisdorf (SC)
14:15-16:23 230km 277 Wh/km (iets harder gereden ;-))
21 km typical range over en nu inmiddels een uur geladen naar 359km typical range.
Nog even een koffie om de hamburger weg te spoelen en dan weer door. :tongue:

Succes - ben met name benieuwd naar je ervaring buiten de SC route om.
Overigens zal dat eerste stuk van 133km wel wat sneller zijn gegaan dan je aangeeft… 11:25 - 13:43 -;)
 
Zo, aangekomen bij het best western hotel in Maidstone. Wij hebben dit hotel uitgezocht vanwege de laadmogelijkheid, een type 2 lader van 32A. Niet helemaal dus: wel type 2, maar slechts 16A (en door die software fout dus slechts 13A).

Over ruim 13 uur hebben wij weer een volle accu (range lading).
 
Zo, aangekomen bij het best western hotel in Maidstone. Wij hebben dit hotel uitgezocht vanwege de laadmogelijkheid, een type 2 lader van 32A. Niet helemaal dus: wel type 2, maar slechts 16A (en door die software fout dus slechts 13A).

Over ruim 13 uur hebben wij weer een volle accu (range lading).

13A? Dat is toch alleen bij een single charger? Dan zou je sowieso niets aan 32A hebben gehad. Met dual charger zou je gewoon op 16A moeten kunnen laden hoor.
 
Morgen vertrek ik naar Noord Frankrijk, Berck, aan de kust. De totale afstand vanaf Oosterhout is 354 km. Maar ik heb bepakking en 5 personen in de auto (2 kids, vrouw en moeders ;-) ). Ook schijnt het redelijk te waaien vanuit het Zuiden. Ik had mijn tussenstop gepland in Oostende, in de Zeeparking, een 22kw charger. Ik heb even gebeld..... niet operationeel meneer. Dus nu twijfel ik: via Brussel, Total Cambre, of toch via de A18 naar het zuiden, en dan in Koksijde of Nieuwpoort bij BlueCorner laden aan 11kw en dan maar een iets langere stop. Ik vermoed 2 uurtjes voor een veilige marge. Iemand nog tips? In Frankrijk heb ik nog een lader iets boven Berck, type 3, maar ik heb een type 3/type 2 kabel bij.
 
Morgen vertrek ik naar Noord Frankrijk, Berck, aan de kust. De totale afstand vanaf Oosterhout is 354 km. Maar ik heb bepakking en 5 personen in de auto (2 kids, vrouw en moeders ;-) ). Ook schijnt het redelijk te waaien vanuit het Zuiden. Ik had mijn tussenstop gepland in Oostende, in de Zeeparking, een 22kw charger. Ik heb even gebeld..... niet operationeel meneer. Dus nu twijfel ik: via Brussel, Total Cambre, of toch via de A18 naar het zuiden, en dan in Koksijde of Nieuwpoort bij BlueCorner laden aan 11kw en dan maar een iets langere stop. Ik vermoed 2 uurtjes voor een veilige marge. Iemand nog tips? In Frankrijk heb ik nog een lader iets boven Berck, type 3, maar ik heb een type 3/type 2 kabel bij.

De enige overweging die ik je kan meegeven is dat je op de weg langs Nieuwpoort en Koksijde heel veel tegenwind kunt verwachten. Dat is een enorme open vlakte, en aan zee waait het momenteel nogal hard.
 
Morgen vertrek ik naar Noord Frankrijk, Berck, aan de kust. De totale afstand vanaf Oosterhout is 354 km. Maar ik heb bepakking en 5 personen in de auto (2 kids, vrouw en moeders ;-) ). Ook schijnt het redelijk te waaien vanuit het Zuiden. Ik had mijn tussenstop gepland in Oostende, in de Zeeparking, een 22kw charger. Ik heb even gebeld..... niet operationeel meneer. Dus nu twijfel ik: via Brussel, Total Cambre, of toch via de A18 naar het zuiden, en dan in Koksijde of Nieuwpoort bij BlueCorner laden aan 11kw en dan maar een iets langere stop. Ik vermoed 2 uurtjes voor een veilige marge. Iemand nog tips? In Frankrijk heb ik nog een lader iets boven Berck, type 3, maar ik heb een type 3/type 2 kabel bij.


ter info : linkje voor Oostende : http://www.vincipark.be/nl/index.php/cities_belgium/parking_detail/zeeparking, zou inderdaad 22kw zijn.

Vinci parking is al eens eerder vermeld op het forum, ik dacht Antwerpen (??), toen wel met goed resultaat.

Jammer dat deze in Oostende niet zou werken....
 
Last edited:
13A? Dat is toch alleen bij een single charger? Dan zou je sowieso niets aan 32A hebben gehad. Met dual charger zou je gewoon op 16A moeten kunnen laden hoor.

Ik heb een single charger, maar dat zou voor dit geval niet moeten uitmaken. De lader zou conform de website 32A single phase moeten zijn en is dat niet, hij is 16A. Ik heb begrepen dat de enkele lader op 1 fase tot 48A moet kunnen laden, maar ik hoor graag of dit anders is!
 
Ikea Gent is een optie. Ik had zelf Koksijde bedacht, dan ben ik over de helft, moet dan nog 150 km, dan is mijn batterij leger en weet ik beter hoeveel ik nog nodig heb.

Renault Berck ga ik proberen.

Grt
Seth
 
Ga vandaag deze rit maken:

View attachment 38658

Den Haag - Zevenaar (SC)
Zevenaar - Wilnisdorf (SC)
Wilnisdorf - Langgöns (even bijladen met Essent pas)
Langgöns - Weimar (gratis laden in een parkeergarage)
Weimar - Zwickau (laden bij August Horch museum)

Alleen een laadstop in Langgöns of in Weimar zou genoeg moeten zijn, maar voor de zekerheid toch beide ingepland. Er zijn in voorm. Oost Duitsland namelijk niet heel veel alternatieven...

Gisteren toch besloten om het laadpunt in Langgöns over te slaan vanwege de tijd en vanaf SC Wilnisdorf rechtstreeks door te rijden naar Weimar.
Om 21:00 uur aangekomen in Weimar met 30 km range over. Gelukkig werkte het gratis laadstation in de parkeergarage Weimar Atrium na enige kuren goed en konden we om 22:55 uur met 173 km range op de teller vertrekken naar Zwickau. (Tijdens het wachten heerlijke Klösse mit Bratwurst gegeten in het 'Kartoffel Haus' :tongue:)
Om 00:00 uur aangekomen in Zwickau met 25 km range over en 's nachts niet geladen. Vanochtend nog maar 12 km range over (wat me verbaasde) en toen meteen naar het August Horch Museum gereden om te laden.
Toch leuk om bij een oude Audi fabriek uit 1905 waar na de oorlog Trabantjes zijn gemaakt nu de Model S te kunnen laden. En hoe:

image.jpg

image.jpg


Mooi futuristisch laadstation met vier Mennekes laadpunten en een groot paddestoel met zonnepanelen erboven. :)
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    115.3 KB · Views: 299
Gisteren toch besloten om het laadpunt in Langgöns over te slaan vanwege de tijd en vanaf SC Wilnisdorf rechtstreeks door te rijden naar Weimar.
Om 21:00 uur aangekomen in Weimar met 30 km range over. Gelukkig werkte het gratis laadstation in de parkeergarage Weimar Atrium na enige kuren goed en konden we om 22:55 uur met 173 km range op de teller vertrekken naar Zwickau. (Tijdens het wachten heerlijke Klösse mit Bratwurst gegeten in het 'Kartoffel Haus' :tongue:)
Om 00:00 uur aangekomen in Zwickau met 25 km range over en 's nachts niet geladen. Vanochtend nog maar 12 km range over (wat me verbaasde) en toen meteen naar het August Horch Museum gereden om te laden.
Toch leuk om bij een oude Audi fabriek uit 1905 waar na de oorlog Trabantjes zijn gemaakt nu de Model S te kunnen laden. En hoe:

View attachment 38761
View attachment 38762

Mooi futuristisch laadstation met vier Mennekes laadpunten en een groot paddestoel met zonnepanelen erboven. :)

Heel leuk om te lezen! Kon je bij beide Duitse laadstations zonder kaart laden?